Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015


Τώρα που αναζητούμε ιδέες για να μειώσουμε κι άλλο το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου και να οδηγούμε ένα οικολογικό μοντέλο, εκτιμώ ότι θα πρέπει να επανεξετάσουμε τη συνεισφορά του φυσικού αερίου.

Οδηγώντας ένα όχημα με φυσικό αέριο επιτυγχάνουμε σημαντική οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χιλιόμετρο.

Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου δείχνει ότι το φυσικό αέριο εξασφαλίζει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σχέση με τη βενζίνη και πάνω από το 30% σε σχέση με το πετρέλαιο.

Επίσης, ένα κιλό φυσικό αέριο περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο άλλων καυσίμων.

Πιο συγκεκριμένα, 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρο βενζίνη, 1,3 λίτρο πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο.

Η Fiat είναι για περισσότερα από 15 χρόνια ο μεγαλύτερος παραγωγός οχημάτων φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Προσφέρει τη μεγαλύτερη φιλική προς το περιβάλλον γκάμα αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (φυσικού αερίου/βενζίνης).

Οδήγησα το Fiat Panda 0.9 Twinair 80 CNG με επίπεδο εξοπλισμού Lounge και ξέχασα την υπόθεση κόστος καυσίμου. Για 100 χλμ. καταναλώνει 3,1 κιλά φυσικού αερίου, δαπάνη μόλις 2.635 ευρώ (3,1Χ0,85)!

Ο υπερτροφοδοτούμενος δικύλινδρος κινητήρας 900 κ.εκ. TwinAir Turbo διπλού καυσίμου χρησιμοποιεί ειδικά εξαρτήματα στο σύστημα τροφοδοσίας, τις βαλβίδες και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα.

Το αξιόπιστο σύνολο αποδίδει 80 ίππους, αλλά παράγει και έντονο θόρυβο. Πρώτα καταναλώνει την ποσότητα φυσικού αερίου και μόλις αυτή εξαντληθεί, ξεκινά αυτόματα η τροφοδότηση της βενζίνης.

Κάτω από το δάπεδο τοποθετήθηκαν δύο δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 12 κιλών, ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης δέχεται έως και 32 λίτρα υγρό καύσιμο.

Οι επιδόσεις είναι πιο αργές σε σχέση με την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση. Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 12,8’’, ενώ η τελική φθάνει 168 χλμ./ώρα.

Εχοντας υψηλότερη απόσταση από το έδαφος (+54 χλστ.), σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του ιταλικού αυτοκινήτου, ξεπερνά και πολλές δυσκολίες σε ανώμαλο δρόμο. Μετά από αρκετά χιλιόμετρα συνήθισα τον ράθυμο ρυθμό κίνησης.

Η ηχομόνωση όμως απαιτεί βελτίωση. Πάντως, κάθε παρατήρηση μπαίνει σε δεύτερο πλάνο, λόγω του ιδιαίτερα χαμηλού κόστους για καύσιμα και των μηδενικών τελών κυκλοφορίας (86 γρ. CO2/χλμ.).

Η κυβέρνηση εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο η νέα κλίμακα των τελών κυκλοφορίας να απαλλάσσει όλα τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου. Μια δίκαιη τοποθέτηση, την οποία επικροτώ.

Το μόνο που απαιτείται είναι μεγαλύτερος αριθμός πρατηρίων.

Κοστίζει 13.150 ευρώ (Lounge), 12.550 ευρώ (Pop). Το ιταλικό supermini με την πολύ χαμηλή κατανάλωση, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, την άριστη ευελιξία, πρακτικότητα και άνεση, αξίζει την επιπλέον δαπάνη των 2.000- 3.000 ευρώ, αν διανύονται τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο.
real.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!