Κυριακή 9 Αυγούστου 2015


Ποτέ κανείς δεν μπόρεσε να κατανοήσει την προσωπικότητα του Marlon Brando.

Επρόκειτο για έναν αμφιλεγόμενο άνθρωπο, απολύτως ερωτεύσιμο μπροστά και πίσω από τις κάμερες, που σαγήνευε με την ύπαρξή του, ωστόσο απολύτως απόμακρο και μυστηριώδη...

Ο ίδιος άφησε κληρονομιά περισσότερες από 200 ώρες υλικό, που περιλαμβάνει προσωπικές ηχογραφήσεις, όπου αποκαλύπτονται οι σκέψεις του, οι φόβοι του, οι εμπειρίες και οι προσδοκίες του, τα επαγγελματικά του σχέδια, ακόμη και οι στιγμές της αποτυχίας του.

Βασισμένο πάνω σ’ αυτό το ανέκδοτο υλικό είναι το ντοκιμαντέρ που θα βγει στους κινηματογράφους «Listen to me Marlon», το οποίο ακολουθεί την εξαιρετική καριέρα και την εκκεντρική ζωή του θρυλικού σταρ μακριά από το θέατρο και τον κινηματογράφο, εξερευνώντας παράλληλα τις πολλές πτυχές ενός περίπλοκου ανθρώπου μέσα από τις προσωπικές του εξομολογήσεις.

Κυρίως όμως δεν πρόκειται για μια απλή καταγραφή της ανόδου και της πτώσης ενός αστέρα…



Στα 90 λεπτά της ταινίας ανασαίνουμε τον Brando από την αρχή έως το τέλος, μέσα από τη φωνή του, μέσα από τα λόγια του, μέσα από τα μάτια του…

Η γοητεία είναι το ατού που έκανε τον Marlon Brando διάσημο: τα λαμπερά χαμόγελα και τα ερωτικά σχόλια σε δημοσιογράφους την ώρα της συνέντευξης Τύπου.

Όλοι αναφέρονται όμως και στη θυελλώδη σχέση του με τον Francis Ford Coppola στο πλατό των γυρισμάτων της ταινίας «Αποκάλυψη τώρα», κάτι που έχει αρνητικό αντίκτυπο στη φήμη του.

Ο Brando είχε να αντιμετωπίσει τους δικούς του δαίμονες, εκείνους που τον καταδίωκαν από την παιδική ηλικία κι έχουν τη μορφή του βίαιου πατέρα του και της αλκοολικής μητέρας του, ενώ ο ίδιος «χτίζει» μοναδικά τους μεγαλύτερους ρόλους του.

«Ο γέρος μου ήταν σκληρός άνθρωπος», λέει και προσθέτει: «Ήταν πυροσβέστης. Ένας άνθρωπος που δεν είχε αγάπη μέσα του. Με χαστούκιζε όποτε με έβλεπε χωρίς λόγο. Κι εγώ τον φοβόμουν πραγματικά», ανακαλεί ενώ υποδύεται τον χαρακτήρα του Stanley Kowalski στο «Λεωφορείο ο Πόθος» και αργότερα τον φοβισμένο κι εύθραυστο Don Vito Corleone στον «Νονό».

Όση επιτυχία κι αν γνώριζε, ωστόσο, η αυτοκριτική του ήταν πάντα ιδιαίτερα σκληρή.

«Πώς το κάνεις αυτό στον εαυτό σου!», φωνάζει όταν σκέφτεται τις πιο καταστροφικές του ταινίες «Candy» και «A Countess From Hong Kong» όπου συμπρωταγωνιστούν οι Charlie Chaplin και Sophia Loren. «Χάνεις το κοινό σου», ουρλιάζει στον εαυτό του.



Το «Listen to me Marlon», που είναι και ο τίτλος του ντοκιμαντέρ, προήλθε από μια κασέτα αυτο-ύπνωσης του Brando, στην οποία ακούγεται ο σταρ να λέει: «Άκουσέ με, Marlon. Είμαι ένα κομμάτι του εαυτού σου που μιλά στο άλλο. Άκου τον ήχο της φωνής μου και εμπιστέψου με. Ξέρεις ότι έχω το συμφέρον σου στην καρδιά μου. Απλώς χαλάρωσε, χαλάρωσε, χαλάρωσε. Θα σε βοηθήσω να αλλάξεις και να γίνεις πιο ευτυχισμένος, πιο χρήσιμος. Θέλω να αποδεχθείς τα όσα λέω ως αληθινά. Όσα σου λέω εδώ και τώρα είναι αληθινά».

Ο θρύλος του Brando στιγματίστηκε από τα συνεχή σχόλια για την αύξηση του βάρους του που κατέστρεψε την ομορφιά και τη γοητεία του και την παράνοιά του.

Ο θρυλικός σταρ έφυγε από τα ζωή τον Ιούλιο του 2004 και πλέον μπορεί να κάνει τους σχολιαστές του να σωπάσουν σχολιάζοντας μια και καλή ο ίδιος τον εαυτό του: «Η υποκριτική είναι να επινοείς πράγματα, αλλά είναι OK. Η ζωή είναι μια πρόβα», λέει στο μικρόφωνό του. «Η ζωή είναι ένας αυτοσχεδιασμός. Θα βάλω ένα ειδικό μικρόφωνο μέσα στο φέρετρό μου ώστε όταν ξυπνήσω εκεί μέσα, έξι μέτρα κάτω από το χώμα να πω ‘κάντο διαφορετικά’».
real.gr
Categories: ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!