Παρασκευή 24 Απριλίου 2015


Η Fiat είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία. Ενώ έχει απίστευτες δυνατότητες και μοναδικές περγαμηνές στη σχεδίαση και στην οδική συμπεριφορά, συχνά κάνει λανθασμένες κινήσεις.

Πλέον στην γκάμα της έχουν μείνει ελάχιστα αξιόλογα μοντέλα, τα οποία έχουν ως κοινή βάση την επιτυχημένη πλατφόρμα του δημοφιλούς 500. Το πεντακοσάρι, για μια ακόμη φορά, έβαλε πλάτη για να σταθεί στα πόδια του ένας γίγαντας.

Η τελευταία δημιουργία της ιταλικής συνταγής είναι το ολοκαίνουργιο Fiat 500X. Οδήγησα τη δικίνητη έκδοση City Look με τον βενζινοκινητήρα 1.4 Multiair ισχύος 140 ίππων. Μία πρόταση με την οποία η μάρκα αναμένει να αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από την κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου με έντονα στοιχεία crossover.

Οσο αυξανόταν ο αριθμός των χιλιομέτρων που έγραφε ο μετρητής του κοντέρ, τόσο εκτιμούσα την αξία του πρώτου ιταλικού SUV. Είναι η μεγαλύτερη εκδίκηση στα ακριβοπληρωμένα στελέχη που ανάγκασαν τη Fiat να περιορίσει τις δραστηριότητές της και να χάσει μερίδιο από την αγορά. Αν το οδηγήσουν οι «μεγαλοσχήμονες», θα νιώσουν τη δύναμη της μάρκας και την έμπνευση των μηχανικών. Η Fiat είναι πάλι μπροστά!

Οδηγική απόλαυση

Κυλάει στον δρόμο σαν ένα καλό γερμανικό μοντέλο. Τα συμπτώματα που γνωρίζουμε από τα άλλα ιταλικά μοντέλα, ακόμη και από το βασικό πεντακοσαράκι -θόρυβοι, τριγμοί και ταλαντώσεις- απουσιάζουν. Πατάνε με σιγουριά οι ρόδες του στην άσφαλτο και όλη η κατασκευή δείχνει συμπαγής.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και μου θύμισε πώς έστριβαν τα αυθεντικά ιταλικά αυτοκίνητα πριν αναλάβουν δράση εκείνοι που αλλοίωσαν το DNA της μάρκας.

Οι αναρτήσεις ακολουθούν τον ρυθμό που επέβαλα και δεν τα «βρήκαν σκούρα» ακόμη και όταν το φόρτωσα με αποσκευές και το παραδοσιακό αρνί. Ευτυχώς που η ποιότητα των υλικών, η συναρμολόγηση και το φινίρισμα, δεν είναι ιταλικών προδιαγραφών.

Η προσπάθεια πλησιάζει τα γερμανικά στάνταρ και σίγουρα είναι πάνω από τον μέσο όρο. Ελπίζω να υπάρξει και περαιτέρω βελτίωση, γιατί το 500Χ είναι η μεγάλη ελπίδα της πληγωμένης ιταλικής μάρκας.

Η χωρητικότητα δεν είναι το ισχυρό σημείο του 500Χ. Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν σχετικά άνετα, ενώ από την πρώτη στιγμή οι πίσω επιβάτες θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η αποθηκευτική ικανότητα του πορτ παγκάζ, μόλις 350 λίτρα. Το μοτέρ «ρουφάει» μεγάλη ποσότητα βενζίνης (μέτρησα 9 λίτρα/100 χλμ.), αλλά έχει ραφιναρισμένη λειτουργία, υψηλή απόδοση, καλή κλιμάκωση ροπής και είναι μία ακόμη προσπάθεια για να δούμε με άλλη οπτική γωνία τους βενζινοκινητήρες.

Οι εργοστασιακές επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8’’ και τελική 190χλμ./ώρα δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.

Το κόστος χρήσης επιβαρύνεται με 153 ευρώ για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, εκπομπές CO2 139 γρ./χλμ. Από 19.820 ευρώ με απόσυρση.

real.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!