Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Το έργο «Τριπλός Έλβις» του Άντι Γουόρχολ πουλήθηκε έναντι 81,9 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης του οίκου Κρίστις, στη Νέα Υόρκη.

Το έργο του 1963, στο οποίο ο τριπλός Έλβις έχει ρόλο καουμπόι,  σύμφωνα με πληροφορίες του BBC, πουλήθηκε σε Ευρωπαίο πλειοδότη. Παράλληλα, τετραπλό πορτρέτο του Μάρλον Μπράντο πουλήθηκε έναντι σχεδόν 70 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 852,9 εκατομμύρια δολάρια, ποσό-ρεκόρ για έκθεση τέτοιου είδους, όπως ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασιών.


Άντι Γουόρχολ

Γόνος μεταναστών από τη Σλοβακία, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν στις ΗΠΑ, ο Άντι Γουόρχολ, γεννήθηκε στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβάνια το 1928.  Μετά τις σπουδές του στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Κάρνεγκι, εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη, όπου εργάστηκε αρχικά σαν σχεδιαστής παπουτσιών. Τότε, τον πρόσεξε ο πασίγνωστος εκείνη την εποχή  γκαλερίστας Αλέξανδρος Ιόλας και τον προώθησε στο περιοδικό Glamour σαν εικονογράφο. Η ενασχόλησή του με τη ζωγραφική ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και, αρχικά, ήταν επηρεασμένη από θέματα διαφημίσεων, καθημερινά αντικείμενα και την εικονογραφία των κόμικς, δίνοντας τα πρώτα δείγματα γραφής της ποπ αρτ.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960, αφοσιώθηκε στον κινηματογράφο, σκηνοθετώντας ταινίες που χαρακτηρίζονταν από τη διάθεση πειραματισμού και πρόκλησης. Από το 1962 μέχρι το 1968, εργαστήριο παραγωγής της πολυδιάστατης τέχνης του αποτέλεσε ένας χώρος που στο παρελθόν στέγαζε εργοστάσιο,  και για αυτό ονομάστηκε Factory. Σύντομα εξελίχθηκε σε τόπο συγκέντρωσης διασημοτήτων, καλλιτεχνών, μελών της αβάν γκαρντ και αντεργκράουντ κουλτούρας, μουσικών και φιλότεχνων.

Μετά από απόπειρα δολοφονίας του στο Factory, το 1968, κράτησε αποστάσεις από τον αντισυμβατικό περίγυρό του, συναναστρεφόμενος περισσότερο με πλούσια μέλη της υψηλής κοινωνίας, ενώ τα τελευταία χρόνια της ζωής του ασχολήθηκε πάλι με τη ζωγραφική, εστιάζοντας σε θρησκευτικά θέματα της αναγέννησης. Πέθανε το 1987, στη Νέα Υόρκη, μετά από επιπλοκές, κατά τη διάρκεια επέμβασης αφαίρεσης της χολής του. naftemporiki.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!