Αν υπάρχει ένας λαός στην Ευρώπη που λατρεύει το ποδήλατο, αυτός είναι αναμφισβήτητα οι Ολλανδοί.
Στη χώρα της τουλίπας κυκλοφορούν περισσότερα από 18 εκατομμύρια ποδήλατα ενώ χαρακτηριστικό είναι πως στο Amsterdam και τη Χάγη, τα ποδήλατα είναι διπλάσια στον αριθμό από τους κατοίκους.
Η ποδηλατική παράδοση των Ολλανδών είναι πολύ παλιά, μια και πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο οι μετακινήσεις των κατοίκων γίνονταν κατά κύριο λόγο με ποδήλατο. Για να είμαστε όμως δίκαιοι, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και οι Δανοί έχουν το ίδιο πάθος με το ποδήλατο. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που Ολλανδία και Δανία βρίσκονται στην πρώτη θέση της λίστας με τις «πιο φιλικές στο ποδήλατο χώρες της Ευρώπης».
Μετά το «Gogh-Roosegaard Bicycle Path», το μονοπάτι για ποδήλατα που λάμπει στο σκοτάδι και δημιουργήθηκε στην περιοχή όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Van Gogh (το μονοπάτι είναι εμπνευσμένο από τον διάσημο πίνακά του «The Starry Night») τώρα οι Ολλανδοί δημιουργούν τον πρώτο ποδηλατόδρομο που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια!
Το έργο ονομάζεται SolaRoad και ένα κομμάτι του εγκαινιάστηκε στις 12 Νοεμβρίου στην πόλη Krommenie. Πρόκειται για ένα ποδηλατόδρομο που σε πρώτη φάση έχει μήκος 100 μέτρων και αποτελείται από κομμάτια τσιμέντου με διαστάσεις 2.5 επί 3.5 μέτρα. Οι ηλιακές κυψέλες κρυσταλλικού πυριτίου, θα απορροφούν την ηλιακή ενέργεια μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική. Η ηλεκτρική ενέργεια που θα συλλέγεται θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον φωτισμό των δρόμων, για ηλεκτρικούς σηματοδότες, για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για άλλες πρακτικές εφαρμογές.
Με την ειδική επένδυση που έχει η επιφάνεια του ποδηλατόδρομου για την μείωση της ολισθηρότητας τον καθιστά ιδιαίτερα ασφαλή, αλλά υπάρχουν και δύο μειονεκτήματα. Το πρώτο αφορά στο κόστος του project το οποίο είναι υψηλό και αναμένεται να φτάσει τα 3,7 εκατομμύρια δολάρια ενώ το δεύτερο αφορά στην αποδοτικότητά του. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ηλιακά πάνελ, ο ποδηλατόδρομος δεν μπορεί να “ακολουθήσει” την πορεία του ήλιου με αποτέλεσμα να χάνεται μέρος της ηλιακής ενέργειας.
Όπως όμως διευκρινίζει ο αντιπρόσωπος της κατασκευαστικής εταιρίας που ανέλαβε το έργο “...όσο η τεχνολογία εξελίσσεται τα προβλήματα αυτά θα αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη επιτυχία”.
Στη χώρα της τουλίπας κυκλοφορούν περισσότερα από 18 εκατομμύρια ποδήλατα ενώ χαρακτηριστικό είναι πως στο Amsterdam και τη Χάγη, τα ποδήλατα είναι διπλάσια στον αριθμό από τους κατοίκους.
Η ποδηλατική παράδοση των Ολλανδών είναι πολύ παλιά, μια και πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο οι μετακινήσεις των κατοίκων γίνονταν κατά κύριο λόγο με ποδήλατο. Για να είμαστε όμως δίκαιοι, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και οι Δανοί έχουν το ίδιο πάθος με το ποδήλατο. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που Ολλανδία και Δανία βρίσκονται στην πρώτη θέση της λίστας με τις «πιο φιλικές στο ποδήλατο χώρες της Ευρώπης».
Μετά το «Gogh-Roosegaard Bicycle Path», το μονοπάτι για ποδήλατα που λάμπει στο σκοτάδι και δημιουργήθηκε στην περιοχή όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Van Gogh (το μονοπάτι είναι εμπνευσμένο από τον διάσημο πίνακά του «The Starry Night») τώρα οι Ολλανδοί δημιουργούν τον πρώτο ποδηλατόδρομο που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια!
Το έργο ονομάζεται SolaRoad και ένα κομμάτι του εγκαινιάστηκε στις 12 Νοεμβρίου στην πόλη Krommenie. Πρόκειται για ένα ποδηλατόδρομο που σε πρώτη φάση έχει μήκος 100 μέτρων και αποτελείται από κομμάτια τσιμέντου με διαστάσεις 2.5 επί 3.5 μέτρα. Οι ηλιακές κυψέλες κρυσταλλικού πυριτίου, θα απορροφούν την ηλιακή ενέργεια μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική. Η ηλεκτρική ενέργεια που θα συλλέγεται θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον φωτισμό των δρόμων, για ηλεκτρικούς σηματοδότες, για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για άλλες πρακτικές εφαρμογές.
Με την ειδική επένδυση που έχει η επιφάνεια του ποδηλατόδρομου για την μείωση της ολισθηρότητας τον καθιστά ιδιαίτερα ασφαλή, αλλά υπάρχουν και δύο μειονεκτήματα. Το πρώτο αφορά στο κόστος του project το οποίο είναι υψηλό και αναμένεται να φτάσει τα 3,7 εκατομμύρια δολάρια ενώ το δεύτερο αφορά στην αποδοτικότητά του. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ηλιακά πάνελ, ο ποδηλατόδρομος δεν μπορεί να “ακολουθήσει” την πορεία του ήλιου με αποτέλεσμα να χάνεται μέρος της ηλιακής ενέργειας.
Όπως όμως διευκρινίζει ο αντιπρόσωπος της κατασκευαστικής εταιρίας που ανέλαβε το έργο “...όσο η τεχνολογία εξελίσσεται τα προβλήματα αυτά θα αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη επιτυχία”.
echoes.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου