H παράδοση ξεκίνησε το 2006. Μια ομάδα φοιτητών, με την καθοδήγηση καθηγητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ξεκίνησαν, κάνοντας το κέφι τους, και με σκοπό να εξασκηθούν στην παραγωγή ενός πραγματικού αυτοκινήτου. Έτσι, άρχισαν να σχεδιάζουν ένα αυτοκίνητο αγωνιστικών προδιαγραφών.
Μετά από οκτώ χρόνια, ένα ακόμα μονοθέσιο, τύπου φόρμουλα, ετοιμάζεται να βγει στην άσφαλτο. Το τέταρτο στην οικογένεια της Aristotle Racing Team.
Μετά από οκτώ χρόνια, ένα ακόμα μονοθέσιο, τύπου φόρμουλα, ετοιμάζεται να βγει στην άσφαλτο. Το τέταρτο στην οικογένεια της Aristotle Racing Team.
Με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή, Νίκο Μιχαϊλίδη και τον επίκουρο καθηγητή της σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου, Λεωνίδα Ντζιαχρήστο, η προσπάθεια ξεκίνησε ως αφορμή για να ασχοληθεί η ομάδα με κάτι που γνώριζε καλά...Να φτιάχνει αυτοκίνητα.
Όπως λέει στο news.gr, ο κύριος Ντζιαχρήστος, “το πρώτο αυτοκίνητο έτρεξε σε αγώνες και τα πήγε αρκετά καλά. Έτσι αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στο δεύτερο και στο τρίτο και τώρα στο τέταρτο το ART 14. Το κάθε μονοθέσιο ήταν καλύτερο από το προηγούμενο”.
Κάνοντας μια προσπάθεια να ξεφύγουν, όπως λέει, “από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα”, αντιμετώπισαν το χτίσιμο των μονοθέσιων, ως έναν καλό τρόπο ψυχοθεραπείας.
Ποιοι ενισχύουν οικονομικά
Ποιοι είναι εκείνοι, συμβάλουν οικονομικά στην επιτυχία του εγχειρήματος; Ο κύριος Ντζιαχρήστος εξηγεί: “Δουλεύουμε με χρηματοδότηση από χορηγούς και βοήθεια από βιομηχανίες, μηχανουργία και συνεργεία, οι οποίοι μας προσφέρουν τα κατάλληλα υλικά για να εξελίξουμε αυτό που κάνουμε”.
Τον Ιούλιο η ομάδα του Αριστοτελείου, πρόκειται να συμμετάσχει για μία ακόμα φορά στο φοιτητικό διαγωνισμό Formula SAE.
“Σε αυτόν συμμετέχουν 1.000 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο. Πρόκειται για έναν εκπαιδευτικό διαγωνισμό, όπου μαθαίνουμε όχι μόνο να στήνουμε, αλλά και να εργαζόμαστε σαν ομάδα πάνω στη δημιουργία του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στο ερευνητικό κομμάτι δίνονται διάφορες λύσεις σε διάφορα τεχνικά θέματα, σε μία προσπάθεια να γινόμαστε καλύτεροι”, λέει ο επικεφαλής της ομάδας.
“Φτιάχνουμε ένα σχέδιο, το οποίο πατάει την άσφαλτο και τρέχει σε αγώνες. Παράλληλα παρουσιάζουμε ένα επιχειρηματικό σχέδιο που αν κάποιος το αγόραζε θα μπορούσε να φτιάξει μία αγωνιστική διοργάνωση όπως η F1 ή η F3”.
Στόχος είναι, το αυτοκίνητο που κατασκευάζεται να βασίζεται στην ιδέα ότι μία φανταστική κατασκευαστική εταιρεία έχει αναθέσει στην Aristotle Racing Team, να αναπτύξει ένα μικρό μονοθέσιο τύπου formula για παραγωγή 1000 μονάδων ανά έτος.
Όπως εξηγεί ο κύριος Ντζιαχρήστος το συγκεκριμένο όχημα δεν έχει σχέση με την ευρεία παραγωγική διαδικασία, καθώς είναι ένα αυτοκίνητο...ειδικού σκοπού. “Δεν έχουμε άμεση στόχευση την παραγωγή Ι.Χ. Υπάρχει η τεχνογνωσία να φτιαχτεί ένα αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά θα πρέπει να απευθύνεται σε ειδικό κομμάτι της αγοράς. Ούτως ή άλλως, από άποψη κόστους και μόνο δεν θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τους μεγάλους παραγωγούς. Το αντίθετο ισχύει μόνο για κατασκευές ειδικών εφαρμογών, όπως οχήματα διανομών. Εκεί θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε και ξένους κατασκευαστές”, Προσθέει μάλιστα, ότι παρά το γεγονός ότι υπάρχουν οι μελέτες, δεν υπάρχουν οι επενδυτές για να τις στηρίξουν σε επίπεδο βιομηχανικής παραγωγής.
Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τον καθηγητή, οι περισσότεροι φοιτητές, όταν ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, βρίσκουν δουλειά σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Με βραβεία στο ενεργητικό τους...
Με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός, στον οποίο συμμετέχουν πάνω από 1.000 αυτοκίνητα από όλο τον κόσμο, είναι προγραμματισμένος για τον Ιούλιο, στόχος είναι, το νέο μοντέλο να είναι έτοιμο το Μάιο και να ακολουθήσουν οι απαραίτητες δοκιμές. “Επίσης, να σας πω ότι έχουμε βραβευθεί κατά το παρελθόν. Το 2008 καταλάβαμε την πρώτη θέση στη σχεδίαση και το 2012 την τρίτη θέση στη συνολική κατάταξη. Οι καλύτερες ομάδες συνήθως προέρχονται από Ευρώπη και Αμερική”.
Και παρά το γεγονός ότι, όπως τονίζει ο καθηγητής, η ομάδα “δεν είναι πυροτέχνημα”, δεν αρκεί μόνο αυτό. Η μαγιά για μία ακόμα φορά υπάρχει. Ταλέντα από την Ελλάδα εξειδικευμένα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας υπάρχουν και μάλιστα με ξεχωριστές ικανότητες. Όπως συμβαίνει όμως στις πλείστες των περιπτώσεων η Ελλάδα όταν έχει να κάνει με ανθρώπους, παρουσιάζει ιδιαίτερη κινητικότητα στις εξαγωγές ταλέντων με αποτέλεσμα να αποτελεί μία από τις κορυφαίες εξαγωγικές δυνάμεις έμψυχου δυναμικού. Πρόσωπα με δεξιότητες που περίσσότερο από πότέ θα είχαμε ανάγκη τώρα ξενιτεύονται. Όπως μας παραδέχτηκε ο ίδιος ο καθηγητής στην αρχή της συνέντευξης, “στόχος είναι να ξεφύγουμε από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα”, κάτι που στο Αριστοτέλειο έχουν επιτύχει σε επίπεδο ομάδας. Με τη διαφορά ότι κάποιοι άλλοι έχουν τη διάθεση να το αναγνωρίσουν, ενώ στα στενά μας σύνορα, πολλές φορές ανάλογες προσπάθειες παραμένουν ανεκμετάλλευτες.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ART14
ΣΑΣΙ
- Μετατρόχιο μπροστά/πίσω: 1180/1150 mm
- Μεταξόνιο: 1575 mm
- Βάρος: 227kg
- Σωληνωτό πλαίσιο από χάλυβα 25CrMo4
- Διπλά ανισομεγέθη ψαλίδια μπροστά-πίσω
- Ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Ohlins
- Αντιστρεπτικές ράβδοι μπροστά-πίσω
- Ελαστικά Hoosier
- Ζάντες OZ αλουμινίου μονομπούλονες
- Φρένα : (μπροστά) τετραπίστονες δαγκάνες ISR, διάτρητες δισκόπλακες
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- Honda CBR600RR
- Ιπποδύναμη : 75 hp @9500 rpm
- Ροπή : 60Nm @7500 rpm
- Επιτάχυνση : 0-100 km/h σε 3.8sec
- Τελική ταχύτητα : 120 km/h
- Κιβώτιο : Σειριακό τεσσάρων σχέσεων
- news.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου