Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

«Είναι γεγονός ότι είμαστε στην εποχή της οθόνης. Όχι πια της τηλεόρασης, αλλά των Tablets και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος – συγγραφέας, Αλεξάνδρα Καππάτου.

«Δεδομένου ότι τα ψηφιακά μέσα κατέχουν σημαντική θέση σήμερα, οι γονείς παίρνουν την πρωτοβουλία να αγοράσουν στα παιδιά τους ηλεκτρονικής μορφής παιχνίδια. Αυτό οφείλεται είτε λόγω μίμησης, δηλαδή οι γονείς παρατηρούν τι έχουν τα παιδιά άλλης οικογένειας με σκοπό να το αποκτήσει άμεσα και το δικό τους, είτε επειδή δε θέλουν να στερούν τίποτα από αυτό. Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι οι εποχές έχουν αλλάξει και τα παιδιά βλέπουν πια τους γονείς τους να αφιερώνουν πολλές ώρες στη χρήση υπολογιστών με αποτέλεσμα οι ίδιοι να τα μυούν υποσυνείδητα» σημειώνει η κ. Καππάτου.

«Η επιλογή των παιχνιδιών είναι βασικός παράγοντας. Οι γονείς οφείλουν να επιβλέπουν με τι είδους παιχνίδια ασχολείται το παιδί και να αντιμετωπίσουν το γεγονός ότι σήμερα πολλά παιδιά προτιμούν να μείνουν στο σπίτι και να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους μπροστά σε μια οθόνη παρά να βγουν έξω. Μελέτες έχουν δείξει ότι 89 % των παιχνιδιών παρουσιάζουν βίαιο περιεχόμενο. Αυτό κατά συνέπεια επηρεάζει τη ψυχική συμπεριφορά των παιδιών και τους αναπτύσσει επιθετική συμπεριφορά. Παράλληλα, άλλες μελέτες δείχνουν πως η ενασχόληση με ριψοκίνδυνα παιχνίδια οδηγούν τα παιδιά ώστε να γίνουν επικίνδυνοι κι απρόσεκτοι οδηγοί».

Η Δέσποινα Οξύζογλου, μητέρα δύο κοριτσιών ηλικιών 12 και 13 χρόνων έχουν στη κατοχή τους Tablets. «Τα παιδιά ζητάνε κι ο γονιός είναι αυτός ο οποίος θα πρέπει να επιλέξει αν θα πάρει ό,τι του ζητήσουν κι αν αυτό θα είναι κατάλληλο για το παιδί του. Προφανώς επιβλέπω και προσέχω πότε θα παίξουν και πόσες ώρες. Σερφάρουν στο ίντερνετ, κάνουν τις εργασίες που έχουν για το σχολείο και παίζουν διάφορα παιχνίδια. Πριν ασχοληθούν με τα tablets με ρωτάνε. Αν δω ότι έχουν ολοκληρώσει τις δραστηριότητες τους τότε τα αφήνω. Δημιουργούμε ένα πρόγραμμα προκειμένου να διαχωρίζουμε τις ώρες του παιχνιδιού με τις ώρες της μελέτης».

Ο Νικόλας, μαθητής τρίτης δημοτικού περνά τον ελεύθερο χρόνο του παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια. «Μου έχει ζητήσει από μόνος του να του αγοράσω κονσόλα παιχνιδιών. Παίζει διάφορα παιχνίδια αφότου τελειώσει τα μαθήματα του, αλλά πάντοτε υπό την επίβλεψη μου. Δεν τον αφήνω ανεξέλεγκτο», δηλώνει η μητέρα του Μαρία Παναγιωτοπούλου.

Η Αλίκη, 10 χρόνων είναι ακόμα μια μαθήτρια που έχει στη κατοχή της Tablet και το χρησιμοποιεί ως προσωπικό σημειωματάριο, για να παρακολουθεί σειρές, αλλά και για να παίζει παιχνίδια. Η μητέρα της, Δήμητρα Αναγνώστου υποστηρίζει: «Μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικής μορφής παιχνίδια αρκεί να μην είναι η μόνη τους ασχολία. Χρειάζεται μέτρο και ισορροπία. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία πρέπει να ασχολούνται και με άλλες δραστηριότητες, είτε αθλητικές, είτε μουσικές και να μην αφήνονται στο ηλεκτρονικό babysitting των tablets».

Αυτό που δε πρέπει να κάνουν πολλοί γονείς είναι να χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως αντάλλαγμα, ως ένα είδος επιβεβαίωσης με το αν τα παιδιά ολοκληρώνουν τις σχολικές τους υποχρεώσεις, επισημαίνει η κ. Καππάτου και προσθέτει: «Όλα εξαρτώνται από τους γονείς. Οι γονείς πρέπει να επιβλέπουν τα παιδιά τους, να προάγουν τις σχολικές τους δραστηριότητες, να τους μάθουν να τηρούν χρονοδιάγραμμα γιατί πρέπει να είμαστε υπέρ της τεχνολογίας, αλλά να τη χρησιμοποιούμε με μέτρο και επιλογή».

http://www.thestival.gr


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!