Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017


Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ουίλιαμ Μπρέιντι του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), ανέλυσαν περισσότερα από 560.000 μηνύματα (tweets) για διάφορα θέματα, από την οικονομία και την κλιματική αλλαγή έως το γάμο των ατόμων του ίδιου φύλου.
Διαπιστώθηκε ότι μηνύματα που περιέχουν συναισθηματικές και ηθικές λέξεις όπως «απληστία», «φόβος» και «καθήκον», έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να αναπαραχθούν και να διαδοθούν περαιτέρω μέσα στα online δίκτυα που συγκροτούν οι χρήστες με παρεμφερή ιδεολογία.
Εκτιμάται ότι μια «δυνατή» γλώσσα με συναισθηματικό και ηθικό περιεχόμενο αυξάνει την μεταδοτικότητα των «τιτιβισμάτων» (retweet) κατά 20%. Όταν η γλώσσα των μηνυμάτων είναι μόνο ηθική ή μόνο συναισθηματική, η απήχηση ενός μηνύματος δεν είναι το ίδιο μεγάλη.
«Το περιεχόμενο που εξαπλώνεται περισσότερο, είναι αυτό που συνήθως έχει την μεγαλύτερη επίπτωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συνεπώς οι χρήστες, οι ηγέτες και οι πολιτικές ελίτ μπορούν να πετύχουν αυξημένη επιρροή, αν δώσουν έμφαση στην ηθικότητα και στο συναίσθημα, όταν στέλνουν online μηνύματα» δήλωσε ο Μπρέιντι.
Όμως, πρόσθεσε, «παρόλο που αυτή η γλώσσα μπορεί να βοηθήσει την εξάπλωση του μηνύματος μεταξύ των ομοϊδεατών του αποστολέα, δεν είναι βέβαιο ότι θα έχει την ίδια απήχηση και σε όσους έχουν διαφορετική άποψη για τα πράγματα». Δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα δικά του...
Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!