Όργιο...
λαθρεμπορίας και νοθείας, καθώς και κλοπών στις αντλίες και στην αγορά
του υγραερίου κίνησης καταγγέλλουν παράγοντες του κλάδου.
Στόχος των παράνομων διακινητών η... τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.
Σύμφωνα με νόμιμες επιχειρήσεις της αγοράς, οι συνηθισμένοι τρόποι παρανομίας είναι η πώληση υγραερίου που προορίζεται για τη βιομηχανία και τη θέρμανση ως «κίνησης», η ανάμειξη των προϊόντων αλλά και οι παρεμβάσεις στις αντλίες ώστε να μη γεμίζει το ρεζερβουάρ του οχήματος με τις ακριβείς αιτούμενες ποσότητες.
Στην πρώτη περίπτωση το κέρδος για τον λαθρέμπορο είναι η διαφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης καθώς το LPG για τη βιομηχανία κα τη θέρμανση πωλείται φθηνότερα κατά περίπου 0,15 ευρώ ανά λίτρο. Το υγραέριο κίνησης έχει τελική τιμή γύρω στα 0,65 ευρώ και το καύσιμο για τις επιχειρήσεις και τις σόμπες κοστίζει περίπου 0,50 ευρώ.
Στη δεύτερη, επιτήδειοι πρατηριούχοι παρεμβαίνουν στις αντλίες έχοντας τοποθετήσει ειδικό λογισμικό με αποτέλεσμα να κλέβουν έως και 10% των λίτρων που πληρώνει ο οδηγός για να γεμίσει το ντεπόζιτο του οχήματος με καύσιμο.
Οι εκτιμήσεις θέλουν περίπου το 10% των ποσοτήτων που διατίθενται στην αγορά να είναι προϊόν παράνομης διακίνησης. Να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο καταναλώνονται περίπου 450.000 κυβικά μέτρα υγραερίου κίνησης από τα περίπου 800 πρατήρια της αγοράς.
Το ύψος της φοροδιαφυγής εκτιμάται σε 14 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ νόμιμοι επιχειρηματίες του κλάδου κάνουν λόγο για απουσία ελέγχου από την αγορά, ενώ σημειώνουν την ελλιπή εφαρμογή της νομοθεσίας.
ΠΗΓΗ:Έθνος
Στόχος των παράνομων διακινητών η... τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.
Σύμφωνα με νόμιμες επιχειρήσεις της αγοράς, οι συνηθισμένοι τρόποι παρανομίας είναι η πώληση υγραερίου που προορίζεται για τη βιομηχανία και τη θέρμανση ως «κίνησης», η ανάμειξη των προϊόντων αλλά και οι παρεμβάσεις στις αντλίες ώστε να μη γεμίζει το ρεζερβουάρ του οχήματος με τις ακριβείς αιτούμενες ποσότητες.
Στην πρώτη περίπτωση το κέρδος για τον λαθρέμπορο είναι η διαφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης καθώς το LPG για τη βιομηχανία κα τη θέρμανση πωλείται φθηνότερα κατά περίπου 0,15 ευρώ ανά λίτρο. Το υγραέριο κίνησης έχει τελική τιμή γύρω στα 0,65 ευρώ και το καύσιμο για τις επιχειρήσεις και τις σόμπες κοστίζει περίπου 0,50 ευρώ.
Στη δεύτερη, επιτήδειοι πρατηριούχοι παρεμβαίνουν στις αντλίες έχοντας τοποθετήσει ειδικό λογισμικό με αποτέλεσμα να κλέβουν έως και 10% των λίτρων που πληρώνει ο οδηγός για να γεμίσει το ντεπόζιτο του οχήματος με καύσιμο.
Οι εκτιμήσεις θέλουν περίπου το 10% των ποσοτήτων που διατίθενται στην αγορά να είναι προϊόν παράνομης διακίνησης. Να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο καταναλώνονται περίπου 450.000 κυβικά μέτρα υγραερίου κίνησης από τα περίπου 800 πρατήρια της αγοράς.
Το ύψος της φοροδιαφυγής εκτιμάται σε 14 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ νόμιμοι επιχειρηματίες του κλάδου κάνουν λόγο για απουσία ελέγχου από την αγορά, ενώ σημειώνουν την ελλιπή εφαρμογή της νομοθεσίας.
ΠΗΓΗ:Έθνος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου