Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Το 2012 ο κάθε ευρωπαίος πολίτης ταξίδεψε κατά μέσο όρο 12.652 χιλιόμετρα. Τις αποστάσεις αυτές διάνυσε κατά 72,2% με αυτοκίνητο, 2% με μοτοσικλέτα, με λεωφορεία το 8,2%, με τραμ και μετρό 1,5% και με τρένα 6,5%. Οι μετακινήσεις που έγιναν με αεροπλάνα καλύπτουν το 9% ενώ με πλοία μόνο το 0,6%. Το κόστος στις μετακινήσεις όμως δεν είναι μόνο οικονομικό και οικολογικό. Οι μετακινήσεις το 2012 στοίχισαν τη ζωή σε 29.369 ευρωπαίους πολίτες το 2012 και δεν έχασαν τη ζωή τους μόνο όσοι χρησιμοποίησαν κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς. Αρκετοί από αυτούς ήταν πεζοί.
ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Ατυχήματα και δυστυχήματα με πλοία στην Ευρώπη 

92 θανάτους (αυξημένος αριθμός λόγω 32 θυμάτων του Κόστα Κονκόρντια)
754 άτομα τραυματίστηκαν 
2.550 ατυχήματα
81 πολύ σοβαρά ατυχήματα 
54 πλοία χάθηκαν

από αυτά ήταν
1.185 εμπορικά πλοία
367 ψαροκάικα
563 επιβατηγά
506 υδροφόρα 
161 άλλου τύπου 

Πηγή: European Maritime Safety Agency, ετήσια έκθεση 2014, δεδομένα για το έτος 2012 


Ζωές που χάθηκαν σε μέσα μεταφοράς στην Ευρώπη

Στο δρόμο (αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα) 28.126
Τρένο 1.133
Πλοίο 92
Αεροπλάνο 18

Πηγή: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Στατιστική Υπηρεσία, στοιχεία 2012 

Ετσι, παρά τον φόβο πολλών να ταξιδέψουν με αεροπλάνο, στην Ευρώπη τουλάχιστον θεωρείται το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, καθώς το 2012 έχασαν τη ζωή τους 18 άτομα, ενώ μετακινήθηκαν 750 εκατομμύρια επιβάτες. Παγκόσμια έχασαν τη ζωή τους 794 άνθρωποι σε 119 πτώσεις αεροπλάνων, όταν όμως μετακινούνται περισσότερο από 3 δισεκατομμύρια επιβάτες σε όλον τον κόσμο. Σύμφωνα με τον Διεθνή Σύνδεσμο Αεροπλοΐας (ΙΑΤΑ), η εναέρια κυκλοφορία έχει τριπλασιαστεί από το 1980 έως σήμερα, όμως ο αριθμός των δυστυχημάτων μειώνεται σταθερά.

Το δεύτερο ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς είναι το τρένο, αν και κάθε 90 λεπτά καταγράφεται (παγκοσμίως) και ένα ατύχημα με εμπλοκή αμαξοστοιχιών. Ωστόσο, ο αριθμός των θυμάτων περιορίζεται σε λίγες εκατοντάδες και μάλιστα τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται εκτός Ευρώπης. Μάλιστα, τρεις είναι οι ευρωπαϊκές χώρες που συμβαίνουν συχνότερα τα ατυχήματα με τα τρένα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή, η Γερμανία, η Πολωνία και η Ρουμανία. Οι χώρες που έχουν τα λιγότερα είναι η Ελλάδα, το Λουξεμβούργο, η Σλοβενία και η Φινλανδία.

Τα πλοία έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ασφαλή στην Ευρώπη, όμως στις αναπτυσσόμενες χώρες ανήκουν στα πιο επικίνδυνα μέσα μεταφοράς. Αυτό οφείλεται κυρίως στα παλαιά και κακοσυντηρημένα σκάφη, στις χαλαρές νομοθεσίες, στην έλλειψη σωστικών μέσων, κλπ. Έτσι σημειώνονται κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο εκατοντάδες πολύνεκρα ναυάγια.

Εξαιρετικά επισφαλές μέσο, πάντα σε αναλογία με τη χρήση του, είναι το αυτοκίνητο. Περίπου 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο από δυστυχήματα στο δρόμο και το 70% των νεκρών προέρχεται από αναπτυσσόμενες χώρες. Σε αυτούς προστίθενται και 50 έως 70 εκατομμύρια τραυματίες. Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα οφείλονται σε υπερβολική ταχύτητα, σε κατανάλωση αλκοόλ και σε κούραση στο τιμόνι, ενώ άλλες αιτίες είναι η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας, η μη χρήση ζωνών ασφαλείας και οι κακές συνθήκες του δρόμου.

Βέβαια, το πιο επικίνδυνο από όλα είναι τα μέσα μετακίνησης είναι η μοτοσυκλέτα. Οι πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού με μοτοσικλέτα είναι 20 φορές μεγαλύτερη από ό,τι με το αυτοκίνητο. Το μόνο που θεωρείται ακόμη πιο επικίνδυνο και από τη μοτοσικλέτα, ιδιαίτερα σε κάποιες χώρες όπως η Γερμανία, είναι το ποδήλατο, καθώς το 2012 έχασαν τη ζωή τους 406 ποδηλάτες.

Και οι πεζοί όμως κάνουν επικίνδυνη… ζωή. Στις ΗΠΑ πεθαίνει κάθε δύο ώρες ένας πεζός σε κάποιο τροχαίο δυστύχημα, ενώ κάθε οκτώ λεπτά τραυματίζεται και ένας πεζός. Σύμφωνα με υπολογισμούς του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), το 2012 ένα στα πέντε θύματα σε τροχαία ατυχήματα ήταν πεζός.
tanea.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!