Τα social media μπορεί να αποδειχτούν δίκοπο μαχαίρι αν δεν ξέρεις πώς
να τα χρησιμοποιήσεις προς όφελός σου. Στην περίπτωση της προώθησης μιας
επιχείρησης (από μπαρ μέχρι e-shop με χειροποίητα κοσμήματα στο Etsy)
τα social media μπορούν να κάνουν εξίσου εύκολα μικρά θαύματα ή μεγάλες
καταστροφές. Για να μην γίνετε, εσείς και η επιχείρησή σας, παράδειγμα
προς αποφυγή –σαν το ανεκδιήγητο «ας υποδεχθούμε το 2015 με ακόμη
καθαρότερα πατώματα» που είδαμε πρόσφατα σε διαφήμιση στο Facebook–
συγκεντρώσαμε μερικά κόλπα και μυστικά για να προωθήσετε σωστά τη
δουλειά σας στα κοινωνικά δίκτυα.
Ο χρυσός κανόνας ένα προς επτά: Σύμφωνα με αυτόν, μόνο ένα σε κάθε επτά post που κάνετε πρέπει να προωθεί ανοιχτά και ξάστερα την επιχείρησή σας. Τα υπόλοιπα έξι, θα είναι απλώς ενδιαφέροντα post –ένα βιντεάκι που είδατε και κάνατε share, ωραίες ή αστείες φωτογραφίες, έξυπνα αποφθέγματα, ενδιαφέροντα link από τα site που διαβάζετε και πάει λέγοντας.
Κάντε ερωτήσεις: Αν υπάρχει ένα πράγμα που λατρεύουν σχεδόν όλοι οι χρήστες των social media, αυτό είναι το να μοιράζονται τις απόψεις τους. Κάντε ερωτήσεις για θέματα που είναι σχετικά με την επιχείρησή σας, και ενδιαφέροντα για τον κόσμο. Για παράδειγμα, αν έχετε ένα personal training studio, ρωτήστε σε ένα status «ποια είναι η αγαπημένη σας μορφή αερόβιας;» ή «έχετε δοκιμάσει το TRX; Θέλουμε να ακούσουμε γνώμες και εντυπώσεις».
Μοιραστείτε τις γνώσεις σας: Ποστάρετε ενδιαφέρουσες, σχετικά άγνωστες πληροφορίες για τη δουλειά σας. Για παράδειγμα, μια ωραία τοπική συνταγή αν έχετε εστιατόριο, ή μερικές «άχρηστες γνώσεις», fun facts που λέμε και στα χωριά μας στην Αγγλία, για το υλικό με το οποίο ασχολείστε –τον χαλκό ή το plexiglass από το οποίο φτιάχνετε χειροποίητα κοσμήματα, ας πούμε.
Κάντε μικρά δωράκια: Κάντε μια ερώτηση του τύπου «ποιος ξέρει να μας πει πότε και πού παρασκευάστηκε το πρώτο παγωτό του κόσμου;» (αν έχετε ζαχαροπλαστείο/ παγωτατζίδικο ή ακόμα και εστιατόριο) λέγοντας ότι ο πρώτος χρήστης που θα απαντήσει σωστά θα κερδίσει μια τούρτα παγωτό, την οποία θα παραλάβει από το κατάστημά σας.
Ανταποδώστε: Δείξτε στους φίλους/ followers της σελίδας σας ότι εκτιμάτε τα like τους –και το ότι ανέχονται το κατά καιρούς spamming σας– ανακοινώνοντας τακτικά προσφορές μόνο για εκείνους (με έναν εκπτωτικό κωδικό που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στο e-shop σας, ή με το επιδόρπιο κερασμένο στο εστιατόριό σας αν σας πουν ότι έχουν κάνει like στη σελίδα σας στο Facebook).
Ανταποδώστε ακόμα περισσότερο για τα check-ins: Αν η επιχείρησή σας είναι «φυσικό» κατάστημα, και όχι e-shop, ενθαρρύνετε τον κόσμο να κάνει check-in στο Foursquare, το Facebook και το Swarm, κερνώντας κάτι για κάθε check-in. Είναι η καλύτερη διαφήμιση για την επιχείρησή σας, όχι μόνο γιατί οι φίλοι των πελατών σας μαθαίνουν έτσι το όνομα του μαγαζιού σας, αλλά και γιατί όσο περισσότερα check-in έχετε τόσο πιο ψηλά θα εμφανίζεστε στη λίστα με τα προτεινόμενα μέρη όταν κάποιος νέος πελάτης θα αναζητά, για παράδειγμα, στο Foursquare μπαράκια στο Παγκράτι.
Ο χρυσός κανόνας ένα προς επτά: Σύμφωνα με αυτόν, μόνο ένα σε κάθε επτά post που κάνετε πρέπει να προωθεί ανοιχτά και ξάστερα την επιχείρησή σας. Τα υπόλοιπα έξι, θα είναι απλώς ενδιαφέροντα post –ένα βιντεάκι που είδατε και κάνατε share, ωραίες ή αστείες φωτογραφίες, έξυπνα αποφθέγματα, ενδιαφέροντα link από τα site που διαβάζετε και πάει λέγοντας.
Κάντε ερωτήσεις: Αν υπάρχει ένα πράγμα που λατρεύουν σχεδόν όλοι οι χρήστες των social media, αυτό είναι το να μοιράζονται τις απόψεις τους. Κάντε ερωτήσεις για θέματα που είναι σχετικά με την επιχείρησή σας, και ενδιαφέροντα για τον κόσμο. Για παράδειγμα, αν έχετε ένα personal training studio, ρωτήστε σε ένα status «ποια είναι η αγαπημένη σας μορφή αερόβιας;» ή «έχετε δοκιμάσει το TRX; Θέλουμε να ακούσουμε γνώμες και εντυπώσεις».
Μοιραστείτε τις γνώσεις σας: Ποστάρετε ενδιαφέρουσες, σχετικά άγνωστες πληροφορίες για τη δουλειά σας. Για παράδειγμα, μια ωραία τοπική συνταγή αν έχετε εστιατόριο, ή μερικές «άχρηστες γνώσεις», fun facts που λέμε και στα χωριά μας στην Αγγλία, για το υλικό με το οποίο ασχολείστε –τον χαλκό ή το plexiglass από το οποίο φτιάχνετε χειροποίητα κοσμήματα, ας πούμε.
Κάντε μικρά δωράκια: Κάντε μια ερώτηση του τύπου «ποιος ξέρει να μας πει πότε και πού παρασκευάστηκε το πρώτο παγωτό του κόσμου;» (αν έχετε ζαχαροπλαστείο/ παγωτατζίδικο ή ακόμα και εστιατόριο) λέγοντας ότι ο πρώτος χρήστης που θα απαντήσει σωστά θα κερδίσει μια τούρτα παγωτό, την οποία θα παραλάβει από το κατάστημά σας.
Ανταποδώστε: Δείξτε στους φίλους/ followers της σελίδας σας ότι εκτιμάτε τα like τους –και το ότι ανέχονται το κατά καιρούς spamming σας– ανακοινώνοντας τακτικά προσφορές μόνο για εκείνους (με έναν εκπτωτικό κωδικό που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στο e-shop σας, ή με το επιδόρπιο κερασμένο στο εστιατόριό σας αν σας πουν ότι έχουν κάνει like στη σελίδα σας στο Facebook).
Ανταποδώστε ακόμα περισσότερο για τα check-ins: Αν η επιχείρησή σας είναι «φυσικό» κατάστημα, και όχι e-shop, ενθαρρύνετε τον κόσμο να κάνει check-in στο Foursquare, το Facebook και το Swarm, κερνώντας κάτι για κάθε check-in. Είναι η καλύτερη διαφήμιση για την επιχείρησή σας, όχι μόνο γιατί οι φίλοι των πελατών σας μαθαίνουν έτσι το όνομα του μαγαζιού σας, αλλά και γιατί όσο περισσότερα check-in έχετε τόσο πιο ψηλά θα εμφανίζεστε στη λίστα με τα προτεινόμενα μέρη όταν κάποιος νέος πελάτης θα αναζητά, για παράδειγμα, στο Foursquare μπαράκια στο Παγκράτι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου