Σε “ισοδύναμο” μπελά με εκείνο των μέτρων τα οποία θα αναπλήρωνε, φαίνεται να εξελίσσεται για την κυβέρνηση το σύστημα των τελών κυκλοφορίας. Το βασικό πρόβλημα που ανακύπτει είναι ότι δεν υπάρχει βάση δεδομένων ώστε να φορολογούνται τα ΙΧ βάσει της αξίας τους. Ως εκ τούτου επίκεινται αλλαγές άλλου τύπου, που όμως δεν μπορούν να αποδώσουν τα έως 200 εκατ. ευρώ επιπλέον που ήθελε «εδώ και τώρα» να εισπράξει η κυβέρνηση από τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθούν οι νέες τιμές των τελών κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από φέτος. Αλλαγές θα υπάρξουν σίγουρα, αλλά το εύρος τους περιορίζεται δραστικά. Ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες βάζουν «πάγο» στα σχέδια για τέλη αναλόγως της αξίας των αυτοκινήτων. Τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση την εμπορική αξία του οχήματος αντί τα κυβικά εκατοστά ή τους ρύπους του αυτοκινήτου που ισχύουν σήμερα, δεν προλαβαίνει να στηθεί για φέτος.
Για το λόγο αυτό, σχεδιάζεται «οριζόντια» κατάργηση εκπτώσεων και απαλλαγών για υβριδικά κλπ, αλλά και «καπέλο» που θα ξεκινά από 30-50 ευρώ τουλάχιστον για όσους απαλλάσσονταν πλήρως ως τώρα.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, το βάρος θα πέσει στους ιδιοκτήτες οχημάτων της τελευταίας 5ετίας, για οχήματα, δηλαδή, που τα Τέλη βάσει των εκπομπών ρύπων ήταν ελάχιστα ή μηδενικά. και ιδιαίτερα σε υβριδικά οχήματα μεγάλης εμπορικής αξίας ή πετρελαιοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων. Με αυξήσεις στους συντελεστές για τα πιο υψηλά κλιμάκια ρύπων, η επιβάρυνση αναμένεται να φτάνει και τα 200 ευρώ. Επίσης εξετάζεται να μπει και στα καινούργια ΙΧ πρόσθετο τέλος μεγάλου κυβισμού (πχ από 2.000 κυβικά και άνω), πέραν του Τέλους που θα υπολογίζεται με τους ρύπους.
Αντιθέτως, όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο δεν θα δουν ελάφρυνση, αφού η όποια μείωση για αυτούς δεν θα ξεπερνά τα 10 ευρώ το πολύ.
Οι μεγάλες αλλαγές αναβάλλονται για το 2016, βάσει του περιουσιολογίου όπου θα καταγράφονται και στοιχεία του ΙΧ κάθε ιδιοκτήτη.
Ωστόσο είτε για να βρεθούν ισοδύναμα, είτε για να κλείσουν άλλες τρύπες του προϋπολογισμού του 2015, δεν αποκλείονται και έξτρα χαράτσια, όπως πχ να τεθεί ελάχιστο ποσό τέλους πχ των 100 ευρω ή και παραπάνω αν χρειαστεί.
Τότε όμως ανακύπτει ο κίνδυνος, όπως ήδη συνέβη πέρυσι, οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας, αντί να αυξηθούν, τελικώς να μειωθούν. Είναι ενδεικτικό πως πριν ένα χρόνο οι ιδιοκτήτες άφησαν απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας ύψους 80 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία προστέθηκαν στα 81 δισ. ληξιπρόθεσμα χρέη των ιδιωτών προς την εφορία . Έως την 1η Δεκεμβρίου του 2014 οι ιδιοκτήτες οχημάτων χρωστούσαν 184,5 εκατ. ευρώ αλλά την 1η Σεπτέμβριου φέτος έφτασαν πλέον να χρωστούν 252,8 εκατ. ευρώ, παρότι στο μεσοδιάστημα πλήρωσαν με δόσεις και ρυθμίσεις χρεών περί τα 13 δισ. ευρώ. Έτσι, από 1,183 δισ. που εισέπραξε το δημόσιο για τέλη κυκλοφορίας του 2014, τα έσοδα έπεσαν στα 1,113 δισ. για τα τέλη του 2015.
Και επιπλέον, ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων θα έπληττε πολλαπλώς τα έσοδα του κράτους από αλλους έμμεσους φόρους από την απόκτηση και την συντήρηση των αυτοκινήτων.
Πηγή: protothema.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου