Κάθε άνθρωπος έχει έμφυτο ένα στοιχειώδη
προγραμματισμό ικανότητας. Κατά τη διάρκεια της ζωής μας, μαθαίνουμε
αφομοιώνοντας γνώσεις και χρησιμοποιώντας τες. Ο καθένας μαθαίνει με
διαφορετικό τρόπο και ως γονείς θα έχετε παρατηρήσει ότι άλλο παιδί
λειτουργεί καλύτερα στα γλωσσικά και άλλο στα οπτικά.
Άλλα αποστηθίζουν πιο εύκολα και άλλα κατανοούν καλύτερα. Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, www.madou.gr
Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής τονίζει ότι οι γονείς που γνωρίζουν τον
καλύτερο τρόπο μάθησης του παιδιού τους, το βοηθάνε να μαθαίνει πιο
εύκολα και αποτελεσματικά.
Παρακάτω παραθέτουμε τους τρείς τύπους και τα χαρακτηριστικά τους:
Ακουστικός τύπος:
Οι ακουστικοί τύποι αφομοιώνουν καλύτερα τις γνώσεις με ιδιαίτερη προτίμηση στις λέξεις και τους ήχους. Συνήθως μιλούν νωρίς και αναπτύσσουν πλούσιο λεξιλόγιο. Στην βρεφική ηλικία δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον στη μίμηση ήχων, στη μουσική και στις γνώριμες φωνές. Στη νηπιακή και προσχολική ηλικία, κάνουν πολλές ερωτήσεις, μιλούν καθαρά και απαγγέλουν ποιήματα. Κατά τη διάρκεια των σχολικών τάξεων, τους αρέσει να διαβάζουν δυνατά, θυμούνται με ακρίβεια ονόματα και ημερομηνίες και καθώς μεγαλώνουν ακούν πολλές ώρες μουσική και προτιμούν παιχνίδια με λέξεις. Οι ακουστικοί τύποι, κατευθύνονται από την ενεργητικότητα της γλώσσας και υστερούν από τους συνομήλικους σε δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με αφή και όραση.
Συμβουλές για γονείς: Όταν το παιδί βρίσκεται στο σπίτι και μελετάει, αποφύγετε τους δυνατούς θορύβους διότι μπορεί να του αποσπάσετε την προσοχή. Μπορείτε να βοηθήσετε στη μελέτη του με την ηχογράφηση των μαθημάτων καθώς και τη χρήση ηχητικών βιβλίων.
Οι ακουστικοί τύποι αφομοιώνουν καλύτερα τις γνώσεις με ιδιαίτερη προτίμηση στις λέξεις και τους ήχους. Συνήθως μιλούν νωρίς και αναπτύσσουν πλούσιο λεξιλόγιο. Στην βρεφική ηλικία δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον στη μίμηση ήχων, στη μουσική και στις γνώριμες φωνές. Στη νηπιακή και προσχολική ηλικία, κάνουν πολλές ερωτήσεις, μιλούν καθαρά και απαγγέλουν ποιήματα. Κατά τη διάρκεια των σχολικών τάξεων, τους αρέσει να διαβάζουν δυνατά, θυμούνται με ακρίβεια ονόματα και ημερομηνίες και καθώς μεγαλώνουν ακούν πολλές ώρες μουσική και προτιμούν παιχνίδια με λέξεις. Οι ακουστικοί τύποι, κατευθύνονται από την ενεργητικότητα της γλώσσας και υστερούν από τους συνομήλικους σε δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με αφή και όραση.
Συμβουλές για γονείς: Όταν το παιδί βρίσκεται στο σπίτι και μελετάει, αποφύγετε τους δυνατούς θορύβους διότι μπορεί να του αποσπάσετε την προσοχή. Μπορείτε να βοηθήσετε στη μελέτη του με την ηχογράφηση των μαθημάτων καθώς και τη χρήση ηχητικών βιβλίων.
Οπτικός τύπος:
Οι οπτικοί τύποι, αφομοιώνουν καλύτερα τις γνώσεις με την αίσθηση της όρασης. Η φαντασία τους είναι ανεπτυγμένη και μαθαίνουν μέσα από τις εικόνες, την εμφάνιση γνώριμων αντικειμένων και γρήγορα μπορούν να θυμηθούν οπτικά ερεθίσματα όπως το σχήμα, μέγεθος και χρώμα. Τα νήπια απολαμβάνουν να κοιτάζουν τις εικόνες ενός βιβλίου και να γυρίζουν τις σελίδες. Στην προσχολική ηλικία και στο νηπιαγωγείο δείχνουν ενδιαφέρον για τις εφευρέσεις, τα παζλ, τη ζωγραφική, τις χειροτεχνίες κλπ. Συντονίζουν ευκολότερα την όραση και τις κινήσεις των χεριών. Συνήθως τείνουν, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, να ονειροπολούν και η έντονη κινητικότητα μπορεί εύκολα να τους αποσπάσει την προσοχή.
Συμβουλές για γονείς: Δώστε στο παιδί βιβλία με εικόνες και ενθαρρύνετε το να γράψει και να υπογραμμίσει με διαφορετικά χρώματα. Ενθαρρύνετε το καθώς διαβάζει να φτιάχνει τις δικές του εικόνες και να τις φωτογραφίζει στο μυαλό του.
Οι οπτικοί τύποι, αφομοιώνουν καλύτερα τις γνώσεις με την αίσθηση της όρασης. Η φαντασία τους είναι ανεπτυγμένη και μαθαίνουν μέσα από τις εικόνες, την εμφάνιση γνώριμων αντικειμένων και γρήγορα μπορούν να θυμηθούν οπτικά ερεθίσματα όπως το σχήμα, μέγεθος και χρώμα. Τα νήπια απολαμβάνουν να κοιτάζουν τις εικόνες ενός βιβλίου και να γυρίζουν τις σελίδες. Στην προσχολική ηλικία και στο νηπιαγωγείο δείχνουν ενδιαφέρον για τις εφευρέσεις, τα παζλ, τη ζωγραφική, τις χειροτεχνίες κλπ. Συντονίζουν ευκολότερα την όραση και τις κινήσεις των χεριών. Συνήθως τείνουν, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, να ονειροπολούν και η έντονη κινητικότητα μπορεί εύκολα να τους αποσπάσει την προσοχή.
Συμβουλές για γονείς: Δώστε στο παιδί βιβλία με εικόνες και ενθαρρύνετε το να γράψει και να υπογραμμίσει με διαφορετικά χρώματα. Ενθαρρύνετε το καθώς διαβάζει να φτιάχνει τις δικές του εικόνες και να τις φωτογραφίζει στο μυαλό του.
Κινητικός τύπος:
Οι κινητικοί τύποι αφομοιώνουν καλύτερα τις γνώσεις με την αφή. Είναι συνήθως αεικίνητοι και μέσα από την αίσθηση της αφής καταγράφουν πληροφορίες. Από πολύ νωρίς ξεκινούν το μπουσούλισμα και το περπάτημα και στην προσχολική ηλικία είναι εκείνα που πηδούν, σκαρφαλώνουν και επιχειρούν πιο τολμηρές κινήσεις και παιχνίδια, σε αντίθεση με άλλα παιδιά. Στο νηπιαγωγείο, δυσκολεύονται να μείνουν φρόνιμα ενώ κατά τη διάρκεια των πρώτων τάξεων έχουν συνήθως χαμηλές επιδόσεις εξαιτίας της διάσπασης και της υπερκινητικότητας. Σε μεγαλύτερη ηλικία, συνήθως διακρίνονται σε κάποιο άθλημα και η έντονη επιθυμία τους για σωματικές δραστηριότητες αποκλείει ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα και οδηγεί σε μαθησιακή δυσκολία και καθυστέρηση ομιλίας.
Συμβουλές για γονείς: Ύστερα από ένα χρονικό διάστημα μελέτης, επιτρέψτε στο παιδί σας να κάνει διαλλείματα. Η κίνηση και η απασχόληση των χεριών τους με ένα αντικείμενο τα βοηθάει να συγκεντρωθούν.
boro.gr
Οι κινητικοί τύποι αφομοιώνουν καλύτερα τις γνώσεις με την αφή. Είναι συνήθως αεικίνητοι και μέσα από την αίσθηση της αφής καταγράφουν πληροφορίες. Από πολύ νωρίς ξεκινούν το μπουσούλισμα και το περπάτημα και στην προσχολική ηλικία είναι εκείνα που πηδούν, σκαρφαλώνουν και επιχειρούν πιο τολμηρές κινήσεις και παιχνίδια, σε αντίθεση με άλλα παιδιά. Στο νηπιαγωγείο, δυσκολεύονται να μείνουν φρόνιμα ενώ κατά τη διάρκεια των πρώτων τάξεων έχουν συνήθως χαμηλές επιδόσεις εξαιτίας της διάσπασης και της υπερκινητικότητας. Σε μεγαλύτερη ηλικία, συνήθως διακρίνονται σε κάποιο άθλημα και η έντονη επιθυμία τους για σωματικές δραστηριότητες αποκλείει ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα και οδηγεί σε μαθησιακή δυσκολία και καθυστέρηση ομιλίας.
Συμβουλές για γονείς: Ύστερα από ένα χρονικό διάστημα μελέτης, επιτρέψτε στο παιδί σας να κάνει διαλλείματα. Η κίνηση και η απασχόληση των χεριών τους με ένα αντικείμενο τα βοηθάει να συγκεντρωθούν.
boro.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου