Στους παροικούντες το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και γενικότερα το Δημόσιο είναι γνωστό ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Εύη Χριστοφιλοπούλου αναζητούν εναγωνίως όσο το δυνατόν πιο «ανώδυνες» δεξαμενές απολύσεων, προκειμένου, ενόψει και εκλογών, οι 5.500 που απομένουν έως το τέλος του έτους να προκαλέσουν τις λιγότερες αντιδράσεις. «Ανώδυνες» δεξαμενές δεν είναι, βεβαίως, οι υπάλληλοι που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα ούτε, οπωσδήποτε, οι εργαζόμενοι στα Νομικά Πρόσωπα του Δημοσίου. Στο πλαίσιο αυτό, με βάση την ΚΥΑ που υπογράφουν ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας ξεκίνησε τον Ιούνιο μέσω του ΣΕΕΔ που, όπως έγραψε η aftodioikisi.gr, έχει κλατάρει, καθώς δεν κάνει τίποτε άλλο, να ελέγχει, κυρίως, με ποιον τρόπο οι συμβάσεις μετατράπηκαν, κυρίως, με το γνωστό ΠΔ Παυλόπουλου του 2004 σε αορίστου χρόνου, βάζοντας στο στόχαστρο τους δήμους όπου και υπηρετούσε το μεγάλο τμήμα αυτών των συμβασιούχων. Να σημειωθεί ότι έλεγχος των πλαστών είχε ξεκινήσει από τον περασμένο Ιανουάριο από τις ίδιες τις υπηρεσίες του Δημοσίου και των δήμων από τον Ιανουάριο του 2014.
Με αυτό τον τρόπο και με βάση τα όσα προβλέπει η ΚΥΑ και ο νόμος (4250/2014) στον οποίο βασίζεται (σ.σ. «υποβολής εκ μέρους του υπαλλήλου, με την αίτησή του ή κατ’ άλλον τρόπο, αναληθών ή ανακριβών στοιχείων»), οι κ.κ. Μητσοτάκης και Χριστοφιλοπούλου έβαλαν στο στόχαστρο χιλιάδες συμβασιούχους που σύμφωνα με τις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίου «κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες». Κι αυτό γιατί ναι μεν με το ΠΔ Παυλόπουλου χρειαζόταν μόνον απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ή δημάρχου, που να βεβαιώνει ότι ο υπάλληλος κάλυπτε πάγιες ανάγκες συνεχώς στον δήμο, για να μετατραπεί η σύμβασή του σε αορίστου χρόνου αλλά αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις δεν επιβεβαιώνεται από τα ένσημα, καθώς προ του ΠΔ Παυλοπουλου, για να μην αναγκάζονται οι φορείς να προσλαμβάνουν τους υπαλλήλους τους ανάγκαζαν να σταματούν (σ.σ. φαινομενικά, καθώς στην πραγματικότητα στις περισσότερες περιπτώσεις συνέχιζαν να εργάζονται χωρίς μισθό και ένσημα προκειμένου να μην χάσουν τη θέση τους) την εργασία τους για δύο με τρεις μήνες το χρόνο.
Μάλιστα, το «κόλπο» Μητσοτάκη επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η αρχική διάταξη του άρθρου 42 του Ν 4250/2014 προέβλεπε ότι οι εργαζόμενοι απολύονται ακόμη κι αν δεν υπήρχε υπαιτιότητά τους, φράση που προστέθηκε μετά από έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Ωστόσο, είναι πιθανόν ακόμη και η φράση αυτή («με υπαιτιότητα του υπαλλήλου») να μην καλύπτει τους συμβασιούχους που μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου, καθώς και οι ίδιοι γνώριζαν ότι οι συμβάσεις τους προ του ΠΔ Παυλόπουλου δεν ήταν τυπικά συνεχόμενες.
Έτσι, εφόσον το σχέδιο ευοδωθεί, το δίδυμο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα έχει και τον σκύλο (τρόικα) χορτάτο προχωρώντας στις 5.500 (και όχι μόνο, καθώς πιθανότατα τέτοιες περιπτώσεις υπαλλήλων να είναι πολύ περισσότερες) απολύσεις αλλά και την πίτα (σ.σ. το πολιτικό προφίλ ενόψει μάλιστα και εκλογών) ολόκληρη, καθώς θα πουν (όπως ήδη λένε) στους πολίτες ότι απολύουν επίορκους που είχαν καταθέσει πλαστά πιστοποιητικά.
Όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, αντίστοιχο σχέδιο έχουν Μητσοτάκης και Χριστοφιλοπούλου και με την αξιολόγηση (σ.σ. θέμα που συζητείται σήμερα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής) μέσω ποσοστών, βασιζόμενοι στον Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα για να προχωρήσουν σε χιλιάδες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων.
Με αυτό τον τρόπο και με βάση τα όσα προβλέπει η ΚΥΑ και ο νόμος (4250/2014) στον οποίο βασίζεται (σ.σ. «υποβολής εκ μέρους του υπαλλήλου, με την αίτησή του ή κατ’ άλλον τρόπο, αναληθών ή ανακριβών στοιχείων»), οι κ.κ. Μητσοτάκης και Χριστοφιλοπούλου έβαλαν στο στόχαστρο χιλιάδες συμβασιούχους που σύμφωνα με τις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίου «κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες». Κι αυτό γιατί ναι μεν με το ΠΔ Παυλόπουλου χρειαζόταν μόνον απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ή δημάρχου, που να βεβαιώνει ότι ο υπάλληλος κάλυπτε πάγιες ανάγκες συνεχώς στον δήμο, για να μετατραπεί η σύμβασή του σε αορίστου χρόνου αλλά αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις δεν επιβεβαιώνεται από τα ένσημα, καθώς προ του ΠΔ Παυλοπουλου, για να μην αναγκάζονται οι φορείς να προσλαμβάνουν τους υπαλλήλους τους ανάγκαζαν να σταματούν (σ.σ. φαινομενικά, καθώς στην πραγματικότητα στις περισσότερες περιπτώσεις συνέχιζαν να εργάζονται χωρίς μισθό και ένσημα προκειμένου να μην χάσουν τη θέση τους) την εργασία τους για δύο με τρεις μήνες το χρόνο.
Μάλιστα, το «κόλπο» Μητσοτάκη επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η αρχική διάταξη του άρθρου 42 του Ν 4250/2014 προέβλεπε ότι οι εργαζόμενοι απολύονται ακόμη κι αν δεν υπήρχε υπαιτιότητά τους, φράση που προστέθηκε μετά από έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Ωστόσο, είναι πιθανόν ακόμη και η φράση αυτή («με υπαιτιότητα του υπαλλήλου») να μην καλύπτει τους συμβασιούχους που μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου, καθώς και οι ίδιοι γνώριζαν ότι οι συμβάσεις τους προ του ΠΔ Παυλόπουλου δεν ήταν τυπικά συνεχόμενες.
Έτσι, εφόσον το σχέδιο ευοδωθεί, το δίδυμο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα έχει και τον σκύλο (τρόικα) χορτάτο προχωρώντας στις 5.500 (και όχι μόνο, καθώς πιθανότατα τέτοιες περιπτώσεις υπαλλήλων να είναι πολύ περισσότερες) απολύσεις αλλά και την πίτα (σ.σ. το πολιτικό προφίλ ενόψει μάλιστα και εκλογών) ολόκληρη, καθώς θα πουν (όπως ήδη λένε) στους πολίτες ότι απολύουν επίορκους που είχαν καταθέσει πλαστά πιστοποιητικά.
Όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, αντίστοιχο σχέδιο έχουν Μητσοτάκης και Χριστοφιλοπούλου και με την αξιολόγηση (σ.σ. θέμα που συζητείται σήμερα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής) μέσω ποσοστών, βασιζόμενοι στον Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα για να προχωρήσουν σε χιλιάδες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου