Δευτέρα 25 Μαΐου 2015


Μία διεθνή σημαία που θα εκπροσωπεί τον πλανήτη Γη εντός και εκτός της ατμόσφαιρας μας, παρουσίασε ο Σουηδός σχεδιαστής Οσκαρ Πέρνεφελντ.
Ο Πέρνεφελντ, απόφοιτος του Beckmans College of Design στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, εμπνεύστηκε τη μινιμαλιστική πρόταση που δείχνει επτά δαχτυλίδια πλεγμένα σε μπλε φόντο, σχηματίζοντας ένα λουλούδι στη μέση της σημαίας. Απλή αλλά σύγχρονη, η σημαία θυμίζει τη φυσική ομορφιά της Γης.
«Το μπλε αντιπροσωπεύει το νερό το οποίο είναι απαραίτητο για τη ζωή – και οι ωκεανοί καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας του πλανήτη μας, ενώ οι εξωτερικοί δακτύλιοι του λουλουδιού σχηματίζουν έναν κύκλο που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα σύμβολο της Γης ως πλανήτης. και το μπλε θα μπορούσε να αποτελέσει το Σύμπαν» εξηγεί ο καλλιτέχνης στην ιστοσελίδα του
Αν τώρα δυσκολεύεστε να φανταστείτε μια τέτοια σημαία σε χρήση, ο Πέρνεφελντ το έκανε και αυτό, βάζοντας τη σημαία της Γης που δημιούργησε σε στολή κοσμοναύτη και αθλητικές εκδηλώσεις.
Πηγή: iefimerida.gr

Ανυπομονησία στα ύψη επικρατεί για τους απανταχού θαυμαστές της Lady Gaga, οι οποίοι περιμένουν την κυκλοφορία του νέου τραγουδιού της εκκεντρικής ποπ σταρ, το οποίο προέκυψε από τη συνεργασία της με τον Πολ ΜακΚάρτνεϊ.

Οι δυο διεθνείς αστέρες θα σμίξουν τις φωνές τους στο σάουντρακ της ταινίας animation «High in the Clouds» που βασίζεται στο ομότιτλο παιδικό βιβλίο του θρυλικού Σκαθαριού.

Τα «μικρά τερατάκια», όπως αποκαλούνται οι θαυμαστές της ποπ σταρ, πήραν μια γεύση αυτής της συνεργασίας από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν η Gaga ανέβασε μια φωτογραφία (αριστερά) από το στούντιο όπου έκαναν μαζί την ηχογράφηση.

Ο ΜακΚάρτνεϊ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει γράψει επτά από τα οκτώ τραγούδια του φιλμ και θα δανείσει τη φωνή του σε έναν από τους χαρακτήρες του.

Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι ο σκίουρος Γουίραλ (Wirral), χωρίς όμως να έχουν διαρρεύσει άλλες λεπτομέρειες. Το animation σκηνοθετεί ο Κόντι Κάμερον πάνω σε σενάριο που υπογράφει το Τζος Κλάουσνερ.

ΠΗΓΗ: tanea.gr
Π.Γκαγκάρινα: Η Ρωσίδα τραγουδίστρια της Eurovision μεγάλωσε στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής της η Πολίνα Γκαγκάρινα, η τραγουδίστρια από τη Ρωσία που ήρθε δεύτερη στον 60ό διαγωνισμό της Eurovision με το τραγούδι της A Million Voices.

Η Γκαγκάρινα, ηθοποιός, τραγουδίστρια και συνθέτης, γεννήθηκε στη Ρωσία, αλλά μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου πήγε σχολείο για κάποια χρόνια. Η μητέρα της εργαζόταν σε σχολείο χορού στην Αθήνα.

Μετά τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα της, η Πολίνα και η μητέρα της επέστρεψαν στη Ρωσία, αλλά στη συνέχεια ήρθαν και πάλι στη χώρα μας.

Τελικά -και μετά από επιμονή της γιαγιάς της- έμεινε μόνιμα στο Σαράτοφ της Ρωσίας.

Η τραγουδίστρια μιλά πολύ καλά ελληνικά.

Πρόσφατα προκάλεσε την οργή του πατριάρχη Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλου, όπου ευχήθηκε η χώρα του να χάσει στο διαγωνισμό της Eurovision προκειμένου να αποφευχθεί μία εισβολή των «τραγουδιστριών με τα γένια» στη Ρωσία τον επόμενο χρόνο, αναφερόμενος στη νικήτρια του περσινού διαγωνισμού, την Κοντσίτα Βουρστ από την Αυστρία.

Η Γκαγκάρινα είχε δεχθεί σφοδρές επικρίσεις από τους χρήστες των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης αφότου ανήρτησε στο λογαριασμό της στο Instagram μία φωτογραφία όπου απεικονιζόταν να δίνει ένα φιλί στην τραγουδίστρια από την Αυστρία.
in.gr
Ιάπωνας πέταξε τις στάχτες της γυναίκας του σε τουαλέτα σούπερ μάρκετ
Στην Αστυνομία, αλλά ουδόλως μετανιωμένος, παραδόθηκε ένας 68χρονος Ιάπωνας, ο οποίος μη μπορώντας να συγχωρέσει τη γυναίκα του ούτε μετά τον θάνατό της, αποφάσισε να την «εκδικηθεί» πετώντας τις στάχτες της στη λεκάνη της τουαλέτας ενός σουπερμάρκετ.

Μέχρι ωστόσο να ομολογήσει τι είχε κάνει, οι αστυνομικοί είχαν σπάσει το κεφάλι τους να καταλάβουν τι γύρευαν τα υπολείμματα ανθρώπινων οστών, μεταξύ των οποίων και ένα σαγόνι, στην τουαλέτα ενός σούπερ μάρκετ στο Τόκιο.

Ο άνδρας, σύμφωνα με την εφημερίδα Yomiuri Shimbun, εξήγησε ότι με το πέρασμα των χρόνων η σχέση του με τη σύζυγό του είχε φτάσει σε αφόρητο σημείο. «Το μίσος μου απέναντι της μεγάλωνε. Η ζωή ήταν πολύ σκληρή πριν από τον θάνατό της», πρόσθεσε.

Η σύζυγος πέθανε στα 64 της από ασθένεια, τον περασμένο μήνα. Η σορός της αποτεφρώθηκε και εκείνος φρόντισε να ξεφορτωθεί αμέσως τη στάχτη και τα υπολείμματά της.

Οι εισαγγελικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο να του ασκήσουν δίωξη για «εγκατάλειψη πτώματος», δεδομένου - όπως εξήγησε εκπρόσωπος της αστυνομίας - ότι οι στάχτες από την αποτέφρωση απαγορεύεται να πετιούνται οπουδήποτε αλλού πέραν των προκαθορισμένων τοποθεσιών που έχουν οριστεί για τον σκοπό αυτό.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό
Η Γαλλία απαγορεύει στα σουπερμάρκετ να πετούν φαγητό
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για μείωση της σπατάλης τροφίμων, το γαλλικό κοινοβούλιο ψήφισε ομόφωνα να απαγορευτεί στα μεγάλα σουπερμάρκετ να καταστρέφουν ασφαλή τρόφιμα, και τα υποχρεώνει να δωρίζουν το περίσσευμα σε φιλανθρωπικές οργανώσεις ή να το στέλνουν σε παραγωγούς ζωοτροφών.

Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Γαλλία κατάργησε τις ημερομηνίες «κατά προτίμηση έως» σε φρέσκα τρόφιμα, καθώς πολλοί καταναλωτές συγχέουν τη σήμανση αυτή με τις ημερομηνίες λήξεις.

Τον περασμένο μήνα, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, βουλευτές πρότειναν ακόμα 39 μέτρα κατά της σπατάλης τροφίμων, ανάμεσά τους η προώθηση της σακούλας για τους σκύλους ("le doggy bag") για τα περισσεύματα στα εστιατόρια.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ένα τρίτο έως το ένα δεύτερο της παραγωγής τροφίμων καταλήγει σε χωματερές, μια σπατάλη ύψους 570 δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

Η νέα νομοθεσία που ψηφίστηκε την Πέμπτη απαγορεύει την καταστροφή τροφίμων στα σουπερμάρκετ με επιφάνεια άνω των 400 τετραγωνικών μέτρων. Μέχρι τον Ιούλιο του 2015, τα σουπερμάρκετ αυτά πρέπει να έχουν υπογράψει συμβόλαια για τη διάθεση του περισσεύματος σε φιλανθρωπικές οργανώσεις ή σε παραγωγούς ζωοτροφών και οργανικού κομπόστ. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, οι υπεύθυνοι θα τιμωρούνται με πρόστιμα έως 75.000 ευρώ ή ποινή φυλάκισης ς μέχρι δύο ετών.

«Είναι σκανδαλώδες να βλέπει κανείς να ρίχνουν χλωρίνη σε κάδους των σουπερμάρκετ με πεταμένο φαγητό» σχολίασε ο Σοσιαλιστής βουλευτής Γκιγιόμ Γκαρό, εισηγητής της νέας νομοθεσίας. Αναφερόταν στην πρακτική ορισμένων καταστημάτων να καταστρέφουν εσκεμμένα τα τρόφιμα ώστε να μην συλλέγονται από τους κάδους σκουπιδιών.

Το νέο μέτρο εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για μείωση τη σπατάλης τροφίμων στη Γαλλία κατά το ήμισυ έως το 2025. Σύμφωνα με στοιχεία της κυβέρνησης, ο μέσος Γάλλος πετά 20-30 κιλά τροφίμων το χρόνο, με συνολική ζημία έως και 20 δισ. ευρώ το χρόνο.

Η Γαλλική Ομοσπονδία Εμπορίου και Διανομής επέκρινε πάντως το νέο μέτρο, υποστηρίζοντας ότι τα μεγάλα καταστήματα αντιστοιχούν μόλις στο 5% της σπατάλης τροφίμων.

in.gr

Ο κρατικός τηλεοπτικός σταθμός της Τσεχίας CT μετέδωσε χθες Σάββατο βράδυ το πρώτο επεισόδιο μιας νέας εκπομπής τηλεριάλιτι η οποία έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις: μια οικογένεια ζει υπό την κατοχή των Γερμανών ναζί και αντιμετωπίζει συνθήκες ζωής και κινδύνους που αναπαριστώνται με ρεαλιστικό τρόπο.
Η εκπομπή αποτελείται από 8 επεισόδια τα οποία θα μεταδοθούν ως τις 13 Ιουνίου, ενώ έχουν τίτλους όπως: «Κανόνες επιβίωσης», «Επιδρομή», «Με έναν γκεσταπίτη πίσω από την πόρτα».
Το CT αναφέρει ότι εμπνεύστηκε από πολλές ξένες εκπομπές, όπως το Wartime Farm του BBC.
Επτά μέλη τριών γενιών μιας οικογένειας Τσέχων έζησαν μπροστά στις κάμερες επί δύο μήνες το καλοκαίρι του 2014 σε ένα απομονωμένο ορεινό σπίτι, ντυμένοι με κοστούμια της εποχής και έχοντας στη διάθεσή του φαγητά με το δελτίο.
Επαγγελματίες ηθοποιοί παίζουν τους ρόλους των άλλων κατοίκων, των Γερμανών στρατιωτών και των αξιωματικών της Γκεστάπο.
«Καιρό έψαχνα μια εκπομπή που θα μου επέτρεπε να δείξω τον τρόπο ζωής μιας άλλης εποχής, διασφαλίζοντας τη μέγιστη αυθεντικότητα», δήλωσε η δημιουργός του τηλεριάλιτι Ζόρα Τσεζνκοβα.
Ήδη πριν τη μετάδοση του πρώτου επεισοδίου, με τίτλο «Διακοπές στο προτεκτοράτο», ο Τύπος πολλών χωρών είχε ασκήσει έντονη κριτική στο τηλεριάλιτι.
«Ευτυχώς για την οικογένεια δεν θα τους συμπεριφερθούν όπως στους 82.309 Εβραίους που έζησαν υπό το προτεκτοράτο και οδηγήθηκαν από τους ναζί στα στρατόπεδα θανάτου», σχολίασε η εφημερίδα Times of Israel.
Προτεκτοράτο της Βοημίας- Μοραβίας ήταν το όνομα της πολιτικής οντότητας που εγκαθίδρυσαν οι ναζί κατά τη διάρκεια της κατοχής της Τσεχίας, από τον Μάρτιο του 1939 ως τον Μάιο του 1945.

Πλήρη στοιχεία για την κατανομή του προσωπικού που στελεχώνει την ελληνική Δημόσια Διοίκηση έχει δώσει στη δημοσιότητα το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αναρτώντας στην «Απογραφή» τους αριθμούς των δημοσίων υπαλλήλων που απασχολούνται στις δημόσιες υπηρεσίες και μισθοδοτούνται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Μητρώου Μισθοδοτούμενων του Ελληνικού Δημοσίου, το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων, ανέρχεται στους 573.958 εργαζόμενους για το μήνα Μάρτιο του 2015, οπότε και αναφέρεται η πιο επικαιροποιημένη εκδοχή των στοιχείων.
Το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων εμφανίζεται σε περαιτέρω μείωση συγκριτικά με τα στοιχεία του 2014. Η ίδια φθίνουσα πορεία ως προς τον αριθμό των εργαζομένων παρατηρείται και εντός της διάρκειας του 2015 (δείτε πίνακα παρακάτω).
Υπενθυμίζεται ακόμη ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει οι aftodioikisi.gr, οι δημόσιοι υπάλληλοι το Νοέμβριο του 2014, ανέρχονταν στους 579.164.
Η σημερινή κατανομή των κρατικών λειτουργών ανά υπουργείο και τους φορείς που αυτά εποπτεύουν είναι η εξής:
Τακτικό Προσωπικό:
Κυβερνητικοί – Πολιτειακοί Φορείς: 110
Βουλή: 1.713
Ανεξάρτητες Αρχές: 1.743
Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας / Γ.Γ. Μέσων Ενημέρωσης: 416
Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας &Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: 15.745
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας: 86.955
Υπουργείο Εξωτερικών: 1.921
Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης: 16.357
Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης: 65.564
Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού: 14.471
Υπουργείο Οικονομικών: 14.896
Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας: 2.949
Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων: 178.464
Υπουργείο Υγείας: 78.814
Αποκεντρωμένες Διοικήσεις: 6.788
ΟΤΑ: 81.260
Αργία: 914
Κινητικότητα: 4.411
Μετακινήσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί: 1.007
ΣΥΝΟΛΟ: 573.958
Λοιπές κατηγορίες:
Ορισμένου Χρόνου – Συμβάσεις Έργου – Ωρομίθιοι: 64.230
Μετακλητοί: 1.125
ΣΥΝΟΛΟ: 65.355
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε την εξέλιξη των μεγεθών του ανθρώπινου δυναμικού του ελληνικού δημοσίου, στη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2015:
aktinografia dimosiou a trimino 2015

Το πιο εύκολο πράγμα σε αυτά τα ξενοδοχεία είναι να χαθεί κανείς. Και το πιο πιθανό δύο ένοικοί του να μην συναντηθούν καν.
Είναι ξενοδοχεία που μπορούν να φιλοξενήσουν τους κατοίκους μίας μικρής πόλης. Ή πιο απλά, τα μεγαλύτερα στον κόσμο.
Σύντομα βέβαια αναμένεται μία νέα «άφιξη» στην κορυφή αυτής της λίστας. Στη Μέκκα ήδη κατασκευάζουν το μεγαλύτερο ξενοδοχείο στον κόσμο, με 12 πύργους, 10.000 δωμάτια και 70 εστιατόρια, όπως και ένα κανονικό συνεδριακό κέντρο.
Το Abraj Kudai, όπως ονομάζεται, θα ανοίξει τις πόρτες του το 2017 και το κόστος του φτάνει στα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Μέχρι όμως να αρχίσει να υποδέχεται τους πρώτους πελάτες, τα σκήπτρα τα κρατά το Λας Βέγκας, όπου υπάρχουν τα τέσσερα από τα πέντε μεγαλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο, με βάση τον αριθμό δωματίων.
Αυτά είναι τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία:
MGM Grand Hotel, Λας Βέγκας
6.198 δωμάτια

First World Hotel, Μαλαισία
6.118 δωμάτια

Luxor Hotel, Λας Βέγκας
4.400 δωμάτια

Mandalay Bay Resort, Λας Βέγκας
4.332 δωμάτια

Venetian, Λας Βέγκας
4.049 δωμάτια
Πηγή: iefimerida.gr


Η ξεχωριστή σχέση του ανθρώπου με το σκύλο ενδεχομένως ξεκίνησε πριν από 27 με 40 χιλιάδες χρόνια, σύμφωνα με γονιδιωματική ανάλυση του αρχαίου οστού ενός λύκου της περιοχής Ταϊμίρ της Σιβηρίας.
Προγενέστερες γονιδιωματικές εκτιμήσεις πρότειναν ότι οι πρόγονοι των σύγχρονων σκύλων παρεξέκλιναν από τους λύκους το νωρίτερο πριν από 16.000 χρόνια, μετά την τελευταία εποχή των παγετώνων.
Το γονιδίωμα από το αρχαίο οστό, του οποίου η ηλικία εκτιμήθηκε στα 35.000 έτη, μετά από ραδιοχρονολόγηση άνθρακα, αποκαλύπτει ότι ο λύκος Ταϊμίρ αντιπροσωπεύει τον πιο πρόσφατο κοινό πρόγονο των σύγχρονων λύκων και σκύλων.
«Τα σκυλιά μπορεί να έχουν εξημερωθεί πολύ νωρίτερα από ό,τι γενικά πιστεύεται», δήλωσε ο Λόβε Ντάλεν του Σουηδικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας. «Η μόνη άλλη εξήγηση είναι ότι υπήρξε μία σημαντική απόκλιση μεταξύ δύο πληθυσμών λύκων εκείνη την εποχή, και ένας από αυτούς τους πληθυσμούς έγινε στη συνέχεια ο πρόγονος όλων των σύγχρονων λύκων», πρόσθεσε ο Ντάλεν, ο οποίος θεωρεί τη δεύτερη εξήγηση λιγότερο πιθανή, δεδομένου ότι προβλέπει πως μετέπειτα ο άλλος πληθυσμός των αρχαίων λύκων εξαφανίστηκε.
Οι ερευνητές έκαναν αυτές οι ανακαλύψεις αναλύοντας ένα μικρό κομμάτι οστού που συλλέχθηκε κατά τη διάρκεια μιας αποστολής στην χερσόνησο Ταϊμίρ στη Σιβηρία.
Αρχικά, δεν είχαν συνειδητοποιήσει ότι το θραύσμα οστού προερχόταν από λύκο, και το προσδιόρισαν μετά από γενετικά τεστ στο εργαστήριο.
Στη χερσόνησο ζουν σήμερα λύκοι, αλλά οι ερευνητές αποφάσισαν να ραδιοχρονολογήσουν το οστό ούτως ή άλλως και τότε συνειδητοποίησαν τη σημαντική επιστημονική αξία του ευρήματος.
Τα στοιχεία του DNA δείχνουν επίσης ότι τα σύγχρονα σκυλιά Χάσκυ Σιβηρίας και τα σκυλιά ελκήθρων της Γροιλανδίας μοιράζονται έναν ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό γονιδίων με τον αρχαίο λύκο του Ταϊμίρ.


Έπειτα από δώδεκα κινηματογραφικές, γιορτινές ημέρες γεμάτες  ενδιαφέρουσες προβολές, το 68ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών έριξε την αυλαία του, στην αίθουσα Lumiere, με την τελετή λήξης, η οποία είχε οικοδεσπότη τον 58χρονο Γάλλο ηθοποιό Κριστόφ Λαμπέρ.
Στην τελετή απονομής των βραβείων, η κριτική επιτροπή των Τζόελ και Ίθαν Κοέν επέλεξε να βραβεύσει με τον Χρυσό Φοίνικα την ταινία «Dheepan» του Ζακ Οντιάρ. Ο 63χρονος Γάλλος σκηνοθέτης παραλαμβάνοντας τον Χρυσό Φοίνικα ευχαρίστησε, ονομαστικά, όλους τους συνεργάτες του. «Μάλλον κέρδισα, φέτος, το βραβείο επειδή δεν ήταν εδώ ο Μίκαελ Χάνεκε» ανέφερε, χιουμοριστικά, ο μεγάλος νικητής. «Το να πάρω ένα βραβείο από τους αδελφούς Κοέν είναι κάτι το εκπληκτικό», συμπλήρωσε και αφιέρωσε το βραβείο στον πατέρα του.

REUTERS/REGIS DUVIGNAU
Στην υπόθεση της ταινίας, ο Dheepan (Ντιπάν) είναι ένας μαχητής Ταμίλ στη Σρι Λάνκα, που θα αφήσει πίσω του τις μάχες και τους νεκρούς συντρόφους του για ένα καινούργιο ξεκίνημα στην Ευρώπη. Μαζί με μια νεαρή γυναίκα, που δεν είναι η σύζυγός του, κι ένα ορφανό κορίτσι, θα προσποιηθούν ότι είναι οικογένεια, ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες να πάρουν πολιτικό άσυλο στη Γαλλία. Θα βρεθούν, τελικά, κάπου στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού, όπου θα προσπαθήσουν να ζήσουν «κανονικά». Ωστόσο, το παρελθόν δεν τους εγκαταλείπει εύκολα...

Ελληνική διάκριση

EPA/SEBASTIEN NOGIER
Ο Γιώργος Λάνθιμος παραλαμβάνει το βραβείο της Επιτροπής για την ταινία «The Lobster». 
Η ταινία «The Lobster» του Γιώργου Λάνθιμου απέσπασε το βραβείο της Επιτροπής. Ο Έλληνας σκηνοθέτης, παραλαμβάνοντας το βραβείο, ευχαρίστησε την επιτροπή, τον Τιερί Φρεμό και τον Ευθύμη Φιλίππου - δηλώνοντας πως χωρίς την δική του συμμετοχή δε θα μπορούσε να κάνει την ταινία, τους συμπαραγωγούς του απ’ όλον τον κόσμο, τους ηθοποιούς του που του επέτρεψαν να τους μεταφέρει στην ιστορία του και κατάλαβαν το όραμά του.

Οι καλύτερες ερμηνείες

Η Εμανουέλ Μπερκό παρέλαβε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας (για τη συμμετοχή της στην ταινία  «Mon Roi») κλαίγοντας, ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τη Μαϊγουέν για τον αντικομφορμισμό της καθώς και τον Βενσάν Κασέλ για την υποστήριξη και τη γενναιοδωρία του.

REUTERS/REGIS DUVIGNAU
H Εμανουέλ Μπερκό βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στο «Mon Roi».
Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Carol», Τοντ Χέινς, παραλαμβάνοντας το βραβείο για λογαριασμό της Ρούνι Μάρα - που απουσίαζε από τις Κάννες, αναφέρθηκε στην τύχη  του να συνεργαστεί με δυο ηθοποιούς του βεληνεκούς της Ρούνι Μάρα και της Κέιτ Μπλάνσετ, χωρίς τις οποίες δε θα μπορούσε να έχει πραγματοποιήσει την ταινία του. «Ήταν έκπληξη για μας που η επιτροπή επέλεξε τη Μάρα και όχι την Μπλάνσετ για το βραβείο, παρότι η ερμηνεία της είναι ένα αριστούργημα χαμηλών τόνων», ανέφερε χαρακτηριστικά.


REUTERS/ERIC GAILLARD
Ο Βενσάν Λεντόν απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας.
«Ο Γουίλιαμ Φώκνερ έλεγε, κάντε μεγάλα όνειρα για να μπορείτε να τα βλέπετε όσο τ’ ακολουθείτε. Για μένα, αυτό το βραβείο ήταν ένα μεγάλο όνειρο», είπε ο νικητής στην κατηγορία ανδρικού ρόλου (για την ερμηνεία του στην ταινία «Ο Νόμος της Αγοράς» του Στεφάν Μπριζέ), Βενσάν Λεντόν, και ευχαρίστησε τους αδελφούς Κοέν, την επιτροπή, τον σκηνοθέτη του, Στεφάν Μπριζέ,  και αφιέρωσε το βραβείο στους συμπρωταγωνιστές του και τους ανθρώπους που περνούν δύσκολα και προσπαθούν να επιβιώσουν.


Ανιές Βαρντά 

VALERY HACHE
Τιμητικό βραβείο, για το σύνολο του έργου της, δόθηκε στην  Ανιές Βαρντά, η οποία είναι η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτιδα που έλαβε το συγκεκριμένο βραβείο και μόλις η τέταρτη δημιουργός μετά τους Γούντι Άλεν (2002), Κλιντ Ίστγουντ (2009) και Μπερνάρντο Μπερτολούτσι (2011). Η διάκριση αυτή απευθύνεται σε σκηνοθέτες των οποίων το έργο έχει γνωρίσει παγκόσμια αναγνώριση, αλλά δεν έχουν τιμηθεί ποτέ με Χρυσό Φοίνικα.

Ογδόντα έξι ετών σήμερα, η θρυλική Γαλλίδα σκηνοθέτιδα, ντοκιμαντερίστρια, συγγραφέας, φωτογράφος και σύζυγος του σκηνοθέτη Ζακ Ντεμί («Οι ομπρέλες του Χερβούργου»), ευχαρίστησε όσους δούλεψαν μαζί της και τη βοήθησαν να κάνει το ελεύθερο σινεμά που αγαπά. Δέχτηκε το βραβείο ως μνημείο επιμονής κι υπομονής και το αφιέρωσε σε όλους τους σκηνοθέτες που τολμούν, στα παιδιά και τα εγγόνια της.

Τα βραβεία αναλυτικά
Χρυσός Φοίνικας
«Dheepan», του Ζακ Οντιάρ
Βραβείο Σκηνοθεσίας
Χου Χσιάο-Χσιέν, «Assassin»

Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής
«Son of Saul» (Ο γιος του Σαούλ), του Λάζλο Νέμες
Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας
Βενσάν Λεντόν, «Ο Νόμος της Αγοράς» του Στεφάν Μπριζέ
Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας
Εξ ημισείας στη Ρούνι Μάρα για το «Carol» και την Εμανουέλ Μπερκό για το «Mon Roi» της Μαϊγουέν
Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου
«Chronic», Μισέλ Φράνκο
Βραβείο της Επιτροπής
«The Lobster», Γιώργος Λάνθιμος
Χρυσή Κάμερα
«La Tierra y la Sombra» (Land and shade), του Σεσάρ Ασεβέδο

Χρυσός Φοίνικας Μικρού Μήκους Ταινίας
«Waves '98», του Ελί Νταγκέρ.
naftemporiki.gr

Οι άνθρωποι που ποστάρουν στο Facebook λεπτομέρειες για τη σχέση τους μάλλον έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ όσοι παραθέτουν τα επιτεύγματά τους είναι ναρκισσιστές, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο Brunel, στο Λονδίνο, εξέτασαν τις αναρτήσεις στο Facebook και την προσωπικότητα 555 εθελοντών, θέλοντας να εξακριβώσουν αν οι πρώτες μπορούν να αποκαλύψουν στοιχεία της δεύτερης.

Η προσωπικότητα των εθελοντών αξιολογήθηκε με ειδικά ερωτηματολόγια που αφορούσαν επτά χαρακτηριστικά της: την αυτοεκτίμηση, τον ναρκισσισμό και τις πέντε βασικές διαστάσεις της.

Οι διαστάσεις αυτές είναι γνωστές ως Big Five ή Μοντέλο των Πέντε Παραγόντων και είναι η δεκτικότητα σε νέες εμπειρίες (openness), η εξωστρέφεια (extraversion), η συνειδητότητα (conscientiousness), η προσήνεια (agreeableness) και ο νευρωτισμός (neuroticism) ο οποίος αποτελεί δείκτη της συναισθηματικής σταθερότητας.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Personality and Individual Differences», ανακάλυψαν πως οι αναρτήσεις στο FB είχαν άμεση σχέση με την προσωπικότητα των εθελοντών.

Έτσι, όσοι είχαν χαμηλή αυτοεκτίμηση, συνήθιζαν να αναρτούν στο FB ενημερώσεις για την πορεία την παρούσας ερωτικής σχέσης τους - προφανώς διότι ήθελαν να δείξουν σε όλο τον κόσμο ότι είναι αγαπητοί άνθρωποι και γι’ αυτό η σχέση τους πάει καλά.

Οι ναρκισσιστές από την πλευρά τους είχαν την τάση να αναρτούν τα επιτεύγματά τους, όπως ένα πτυχίο που πήραν ή ένα νέο πρόγραμμα σπουδών στο οποίο έγιναν δεκτοί, ή ότι άρχισαν δίαιτα ή πρόγραμμα γυμναστικής.

Την τάση αυτή παρακινούσε η ανάγκη τους για προσοχή και επιβεβαίωση, την οποία μετρούσαν αναλόγως με τα «like» που δέχονταν.

Αντίστοιχα, οι χρήστες του FB με υψηλή βαθμολογία στην προσήνεια, έκαναν λίγες αναρτήσεις οι οποίες κατά κύριο λόγο αφορούσαν τα παιδιά τους, ενώ όσοι ήταν δεκτικοί σε νέες εμπειρίες (και επομένως περίεργοι και δημιουργικοί) έκαναν τις περισσότερες πολιτικού ή/και καλλιτεχνικού περιεχομένου αναρτήσεις.

Όσον αφορά τους εξωστρεφείς, αυτοί είχαν την τάση να αναζητούν την αλληλεπίδραση με τους διαδικτυακούς «φίλους» τους και όχι τα like τους, και έτσι έκαναν κυρίως αναρτήσεις για κοινωνικές δραστηριότητες.

Πολύ σημαντικός ήταν και ο αντίκτυπος των αναρτήσεών τους, ιδίως για τους ναρκισσιστές, κατά την επικεφαλής ερευνήτρια δρ Τάρα Μάρσαλ, λέκτορα Ψυχολογίας στο Brunel. «Όταν δέχονταν πολλά like και σχόλια στις αναρτήσεις τους αισθάνονταν κοινωνικώς αποδεκτοί, ενώ όταν δεν δέχονταν κανένα αισθάνονταν απομονωμένοι», είπε.

Και συνέχισε: «Μπορεί να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι αναρτήσεις στο Facebook αντανακλούν τόσο πολύ την προσωπικότητα, αλλά είναι σημαντικό να ξέρουμε τι σημαίνει κάθε ανάρτηση στα μέσα μαζικής δικτύωσης.

»Οι ναρκισσιστές λ.χ. μπορεί να δέχονται πολλά likeγια τα επιτεύγματά τους, αλλά οι διαδικτυακοί φίλοι τους συχνά καταδικάζουν μυστικά αυτού του είδους την εγωιστική επίδειξη».

Το ίδιο ισχύει και για τους ανασφαλείς εγωιστές που προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή με υπερβολές (π.χ. με τυχόν προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν), οι οποίες επίσης κατά βάθος είναι απορριπτέες από τους «φίλους» τους.

Πηγή: tanea.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!