Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019


Ο Αυστραλός Χάρι Σάντερς έμεινε άστεγος στα 17 του. Λίγα χρόνια αργότερα κατάφερε να γίνει εκατομμυριούχος.
«Ήταν μια τρομακτική και δύσκολη περίοδος της ζωής μου», λέει ο Σάντερς σε ΜΜΕ της Αυστραλίας. «Ήμουν άστεγος για πάνω από έναν χρόνο κι αναγκαζόμουν να ζητώ καταφύγιο σε διάφορους ξενώνες και κέντρα υποδοχής, ενώ πολλά βράδια τα περνούσα σε καναπέδες συγγενικών προσώπων και φίλων. Η πρώτη νύκτα μου στο δρόμο ήταν η πιο δύσκολη. Δεν είχα ιδέα πού μπορούσα να πάω ή τι έπρεπε να κάνω. Δεν τόλμησα να ζητήσω βοήθεια κι έτσι κοιμήθηκα κάτω από μια γέφυρα. Κι αυτό μπορεί να αποβεί πολύ επικίνδυνο καθώς οι άστεγοι έχουν ο καθένας τους τη δική του περιοχή, πράγμα που μου προξένησε πολλά προβλήματα στην αρχή. Ευτυχώς έβρισκα πάντα τροφή ρωτώντας εστιατόρια αν τους είχαν απομείνει αποφάγια ή καταφεύγοντας σε κέντρα διανομής συσσιτίων».
«Αυτή η εμπειρία με ωρίμασε, μ’ έκανε ανθεκτικό», λέει. «Αν δεν είχα ζήσει όσα έζησα δεν θα ήμουν ο άνθρωπος που είμαι σήμερα. Η εμπειρία αυτής της εξαθλίωσης μ’ έκανε πολύ πιο ανθεκτικό σε έντονες και δύσκολες καταστάσεις». Η αλήθεια είναι ότι ο 21χρονος εκατομμυριούχος οφείλει, όπως παραδέχεται, την κατοπινή του επιτυχία στην τρομακτική εμπειρία που απέκτησε ζώντας ως άστεγος στους δρόμους. «Σε αντίθετη περίπτωση θα είχα πολύ μικρότερο κίνητρο. Η αποφασιστικότητά σου να ξεφύγεις απ’ αυτή την κατάσταση και να κάνεις κάτι σπουδαίο στη ζωή σου γιγαντώνεται όταν ξέρεις ότι δεν υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο.
Τον καιρό που έζησε ως άστεγος ο Χάρι γνώριζε ήδη κάποια πράγματα για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων -το λεγόμενο SEO (search engine optimization)- με σκοπό την κατάταξή τους σε υψηλότερες θέσεις, κατά την παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας μέσω μηχανών αναζήτησης. Έτσι αποφάσισε να τηλεφωνήσει σε πρώην συναδέλφους και πελάτες από τον τηλεφωνικό θάλαμο ενός ξενώνα αστέγων. Επί μήνες ολόκληρους έβρισκε τις πόρτες κλειστές. Αλλά με την επιμονή του κατάφερε στο τέλος να προσελκύσει κάποιους πελάτες. Με τη σκληρή δουλειά του άρχισε να αυξάνει γρήγορα την πελατεία του και μέσα σε διάστημα λίγο μεγαλύτερο του ενός χρόνου να μετακομίσει σε δικό του σπίτι του.
Η ζωή του πρώην άστεγου άλλαξε άρδην όταν ξανάνοιξε προ διετίας την εταιρεία του, την Studiohawk, που άνοιξε τα φτερά της σ’ ολόκληρο τον κόσμο, άνοιξε πρόσφατα γραφεία στο Λονδίνο κι αξίζει σήμερα σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ. Ο Χάρι ελπίζει να εμπνεύσει με την ιστορία του κι άλλους νεαρούς επιχειρηματίες. Έχει μάλιστα κι ορισμένες συμβουλές επιτυχίας να τους δώσει: «Να ντύνεστε, όπως σας αρέσει», λέει. «Δεν χρειάζεται να φοράτε κοστούμια. Να κοιμάστε τουλάχιστον οκτώ ώρες το 24ωρο και να διαβάζετε βιβλία και περιοδικά απ’ όπου μπορεί να αντλήσετε ιδέες. Να επενδύετε στους εαυτούς σας, να κάνετε περικοπές όπου μπορείτε και τα έξτρα χρήματα να τα βάζετε στην επιχείρησή σας. Ο στόχος σας να είναι να πετύχετε, όχι να βγάλετε πολλά λεφτά, ειδάλλως δεν θα τα καταφέρετε ποτέ»…

Σαφές στίγμα για τις περιοχές που πρωταγωνιστούν στις ελεύσεις ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα, την εφετινή τουριστική περίοδο δίνουν τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, για το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας τουριστικής περιόδου.
Με την επεξεργασία, που κάθε μήνα υλοποιεί το ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ΣΕΤΕ Intelligence, οι μεγάλοι κερδισμένοι της χρονιάς φαίνεται πως για μια ακόμη φορά θα είναι η Μύκονος και η Σαντορίνη, αφού και για φέτος οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις σε αυτά τα νησιά κινούνται σε ανοδικά επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι επισκέπτες που καταφθάνουν μέσω θαλάσσης κλπ.
Στη Μύκονο, στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, προσγειώθηκαν 144.426 επισκέπτες εξωτερικού, καταγράφοντας άνοδο 17,6% σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια στιγμή η Σαντορίνη συνεχίζει να μεγεθύνει τον αριθμό των επισκεπτών της, αφού στο εξάμηνο οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό ανήλθαν σε 178.976, καταγράφοντας άνοδο 4,1%.
Ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού παραμένει η Κρήτη, που αν και με υστέρηση σε σχέση με το 2018, εξακολουθεί να προσελκύει τον μεγαλύτερο όγκο τουριστών στη χώρα. Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο εξάμηνο του 2019, αν και με πτώση 3,3%, προσέλκυσε 1.149.209 επιβάτες εξωτερικού. Την ίδια περίοδο, στα Χανιά και στο αεροδρόμιο Ι. Δασκαλογιάννης, προσγειώθηκαν 431.689 επιβάτες εξωτερικού μειωμένοι κατά 3,4% σε σχέση με το 2018.
Σε καλά επίπεδα κινήθηκαν οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στα Δωδεκάνησα, πάντα για το εξεταζόμενο διάστημα του εξαμήνου. Η Κάρπαθος ξεχωρίζει με τη διψήφια σε ποσοστό αύξηση των διεθνών αφίξεων, καθώς αυτή ανήλθε στο 13,4% φτάνοντας τους 29.000 επιβάτες. Ακολουθεί η Ρόδος με οριακή αύξηση 0,4% και 798.000 επιβάτες και η Κως με 393.948 επιβάτες και αύξηση 1,4%.
Μεγάλος είναι ο όγκος επισκεπτών που κατευθύνεται στα νησιά του Ιονίου, με την Κέρκυρα και φέτος να κρατάει τα ηνία των διεθνών αεροπορικών αφίξεων. Ειδικότερα, η Κέρκυρα προσέλκυσε 502.795 επιβάτες, η οποίοι όμως αντιστοιχούν σε πτώση 2,9% σε σχέση με το 2018, ενώ με τη σειρά τους, η Ζάκυνθος πέτυχε 278.539 αεροπορικές αφίξεις επιβατών εξωτερικού και άνοδο 1,6%, ενώ η Κεφαλονιά 111.476 διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και πτώση 1,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Την ίδια στιγμή τα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης εξακολουθούν να υποδέχονται τον μεγαλύτερο όγκο επιβατών εξωτερικού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους αστικούς προορισμούς. Το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, στο εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου προσέλκυσε 2.683.988 επιβάτες εξωτερικού πετυχαίνοντας νέα άνοδο 12,1% στην επιβατική του κίνηση, ενώ το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, προσέλκυσε 1.014.668 διεθνείς επιβάτες καταγράφοντας άνοδο 11,2%, πάντα σε σχέση με πέρυσι. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο, στο ίδιο διάστημα προσέλκυσε 52.344 επιβάτες εξωτερικού καταγράφοντας άνοδο 14,2%.
Μελέτη για τον τουρισμό
Πρόσφατη μελέτη του ΣΕΤΕ με θέμα «Ποιος πάει πού; Πόσο μένει; Πόσα ξοδεύει;» τονίζει ότι 81,9% των επισκέψεων, 86,2% διανυκτερεύσεων και 88,1% των εσόδων από τον εισερχόμενο τουρισμό, κατευθύνθηκε κυρίως σε πέντε Περιφέρειες (Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Ιονίων Νήσων).
Μάλιστα κατά το 2018, οι 30,1 εκατ. επισκέπτες πραγματοποίησαν 34,8 εκατ. επισκέψεις στις 13 Περιφέρειες της χώρας, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 12,3% σε σχέση με το 2017. Δηλαδή, ο κάθε ταξιδιώτης επισκέφθηκε, κατά μέσο όρο, 1,16 Περιφέρειες της Ελλάδας. Σε 12 από τις 13 Περιφέρειες καταγράφηκε αύξηση στον αριθμό των επισκέψεων και σε 9 από τις 13 καταγράφηκε αύξηση διανυκτερεύσεων, πάντοτε σε σχέση με το 2017.
Τέλος η μέση διάρκεια παραμονής ανά επίσκεψη στις Περιφέρειες της Ελλάδας ήταν 6,5 διανυκτερεύσεις, παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,7%. Η μέγιστη διάρκεια παραμονής, 8,4 διανυκτερεύσεις, καταγράφηκε στην Περιφέρεια της Κρήτης, παραμένοντας στα επίπεδα του 2017. Η ελάχιστη διάρκεια παραμονής το 2018 ήταν 3,4 διανυκτερεύσεις και σημειώθηκε στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καταγράφοντας μείωση κατά 16,6%.

H Εισαγγελία Σύρου εξέδωσε εντάλματα σύλληψης κατά του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη αλλά και του Πάνου Καμμένου, έπειτα από το επεισόδιο στο λιμάνι του Αδάμαντα της Μήλου και τη μήνυση που κατέθεσε εις βάρος του εφοπλιστή η σύζυγος του Πάνου Καμμένου, Έλενα Τζούλη, αλλά και όπως φαίνεται, και ο Βαγγέλης Μαρινάκης κατά του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το περιβάλλον Καμμένου, ο Μαρινάκης και μεγάλος αριθμός μπράβων του πέταξαν γιαούρτια κατά του σκάφους του, όταν έγινε αντιληπτός στο λιμάνι του Αδάμαντα. Όταν η σύζυγός του βγήκε στο λιμάνι διαμαρτυρόμενη, ένας μπράβος του Μαρινάκη βιαιοπράγησε εναντίον της αποσπώντας της το κινητό τηλέφωνο και προκαλώντας της εκτεταμένους μώλωπες στον αριστερό της βραχίονα.
Αμφότεροι πάντως δεν έχουν εντοπιστεί. Έτσι λοιπόν, μεταξύ αστακομακαρονάδας και σαμπάνιας, επιβαίνοντες στις θαλαμηγούς τους, παίζουν κρυφτούλι με τις λιμενικές αρχές στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Κυκλάδων, εκθέτοντας τους εαυτούς τους αλλά και τους θεσμούς της Πολιτείας…
Διαβάστε το χαρακτηριστικό απόσπασμα από τα εντάλματα σύλληψης:
Ένταλμα σύλληψης και για τη σύζυγο του Πάνου Καμμένου
Σύμφωνα με το παραπάνω έγγραφο εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης και κατά της συζύγου του πρώην υπουργού Άμυνας και γνώστης δικηγόρου Έλενας Τζούλη.
Πηγή: zougla.gr

Από καιρό τώρα το Facebook έχει πάψει να αρκείται στο να γνωρίζει απλώς πού βρισκόμαστε, με ποιον είμαστε και τι κάνουμε. Δεν του φθάνει να αναγνωρίζει τις προσωπικές μας προτιμήσεις και τις δραστηριότητές μας. Άλλωστε, αυτές μπορεί να τις γνωρίζει κάθε τεχνολογική εφαρμογή που βασίζεται στα likes μας, στον ποιον ακολουθούμε κι επικοινωνούμε και στο τι αγοράζουμε.
Επίσης όλες αυτές οι εφαρμογές και τα δίκτυα μπορούν να ακούσουν τι λέμε στο τηλέφωνό μας. Οι εφαρμογές αυτές συγκεντρώνουν τα δεδομένα για το τι λέμε και τι κάνουμε, τα ομαδοποιούν και τα πωλούν σε όποια εταιρεία πλειοδοτήσει.
Υπάρχει όμως ένα όριο, πέραν του οποίου δεν έχουν κατορθώσει όλες οι τεχνολογίες και οι εταιρείες τους να διεισδύσουν: το ανθρώπινο μυαλό.
Φαντάζεται κανείς τι θα γινόταν εάν κάποια εταιρεία κατόρθωνε να διαβάζει το μυαλό μας και να αποκομίζει κέρδη από τις πληροφορίες που αντλεί από μέσα του; Αυτός μοιάζει να είναι ο επόμενος στόχος του Facebook.
Η εταιρεία που ίδρυσε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει αρχίσει να χρηματοδοτεί διάφορες έρευνες που αναπτύσσουν «αποκωδικοποιητές ομιλίας», ικανούς να εντοπίσουν τι θέλουν να πουν τα ανθρώπινα υποκείμενα μέσω των εγκεφαλικών τους μηνυμάτων, τονίζεται σε άρθρο που δημοσιεύεται σε μπλογκ του ίδιου του Facebook.
Μία από τις μελέτες, που χρηματοδοτείται από τη διαδικτυακή εφαρμογή και επικεφαλής της είναι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, στο Σαν Ντιέγκο, δημοσιεύθηκε μάλιστα πρόσφατα στο περιοδικό Nature Communications. Η έρευνα εστιάζεται στο πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε μηχανές μόνο με τη σκέψη μας. Για τον σκοπό αυτόν, έχουν σχεδιασθεί μηχανισμοί που «διαβάζουν» τα εγκεφαλικά μηνύματα και προσπαθούν να ταυτοποιήσουν τι είναι εκείνο που προτίθεται να πει το ανθρώπινο υποκείμενο.
Όπως σχολιάζει σχετικά το ΜΙΤ (Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης), «οι ερευνητές τοποθέτησαν πλάκες με ηλεκτρόδια στον εγκέφαλο των εθελοντών. Κατόπιν τους έθεσαν μία σειρά από ερωτήσεις, απαιτώντας από τα υποκείμενα τις έρευνας να δίνουν απλές απαντήσεις. Όπως για παράδειγμα “προτιμάς ένα πιάνο, ή ένα βιολί;”. Το σύστημα προσπαθούσε να εντοπίσει τόσο την ερώτηση, όσο και την απάντηση».
Μολονότι τα αποτελέσματα της έρευνας βρίσκονται ακόμη στο πρώιμο στάδιό τους, οι ερευνητές συμπέραναν πως «η εγκεφαλική δραστηριότητα που καταγράφηκε ενόσω οι άνθρωποι μιλούσαν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αποκωδικοποιηθεί σχεδόν ταυτόχρονα αυτό που λέει και να μεταφράζεται σε κείμενο στην οθόνη ενός υπολογιστή».
Το ίδιο το Facebook διαβεβαιώνει πως εάν η μηχανή ήταν ικανή να αναγνωρίσει μόνον κάποιες νοητικές εντολές, όπως «έναρξη», «επιλογή» και «διαγραφή», ήδη αυτό θα αρκούσε για να εγκαταστήσει νέες μορφές διάδρασης των υποκειμένων με τις εφαρμογές.
Στο επίσημο μπλογκ του, το Facebook υποστηρίζει πως στόχος του είναι να δημιουργήσει μία νέα και μη επεμβατική διεπαφή (interface), η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες να γράφουν άμεσα χρησιμοποιώντας τη σκέψη τους, «φανταζόμενοι πως μιλούν οι ίδιοι».
Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, το Facebook επιδιώκει να αναπτύξει ένα φορητό ακουστικό, που θα επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν τις σκέψεις τους για να ελέγχουν την μουσική, ή να διαδρούν με την εικονική πραγματικότητα. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει χρηματοδοτήσει έρευνες για συστήματα που «ακροώνται» τον εγκέφαλο έξω από το κρανίο μέσω οπτικών ινών, ή λέιζερ, τα οποία μετρούν τις αλλαγές στη ροή του αίματος—εν είδει φορητού μηχανήματος μαγνητικής τομογραφίας.
Φυσιολογικά εδώ προκύπτει ένα ερώτημα. Τι θα κάνει το Facebook με τις πληροφορίες αυτές;
Η επίσημη εκδοχή είναι πως στόχος της εταιρείας είναι απλώς να βελτιώσει τη διάδραση μεταξύ μηχανής και ανθρώπου. Όμως ποιο είναι το τίμημα π.χ. της ενεργοποίησης μέσω της σκέψης του της μουσικής που θέλει το υποκείμενο να ακούσει; Είναι ότι η εταιρεία θα μπορεί να επεξεργάζεται τα εγκεφαλικά κύματα που εκπέμπονται ενώ κάποιος περπατά. Με αυτά τα μηχανήματα, το Facebook θα μπορεί να εντοπίζει και να μεταφράζει τα μηνύματα του εγκεφάλου, όποιες και να είναι οι σκέψεις του υποκειμένου.
Αυτό θα του παρείχε ακόμη περισσότερες πληροφορίες από αυτές που ήδη διαθέτει και σε πολύ πιο άμεσο χρόνο. Δεν θα χρειάζεται να περιμένει τις αντιδράσεις από μία δημοσίευση, αλλά απλώς θα εντοπίζει ποια είναι η αντίδραση του ίδιου του μυαλού μας σε αυτή. Ουσιαστικά, ανάμεσα στον χρήστη και το μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν θα υπάρχει πλέον κανένα μυστικό.
«Είναι ένα από τα πρώτα τρανταχτά παραδείγματα του ότι ένας γίγαντας της τεχνολογίας επιδιώκει να αντλήσει δεδομένα άμεσα από το μυαλό των ανθρώπων», τονίζεται στο MIT Technology Review.
Στο ίδιο δημοσίευμα, η καθηγήτρια και ειδική στη νευρο-ηθική του Πανεπιστημίου Ντιουκ Νίτα Φάραχανι, διαπιστώνει πως «βρισκόμαστε στο σημείο του να διαβούμε το έσχατο όριο της ιδιωτικής ζωής μας χωρίς να διαθέτουμε κανένα μέσο προστασίας». Ή απηχώντας τον Μισέλ Φουκώ, ο πλήρης «βιοπολιτικός» έλεγχος της ανθρώπινης ζωής και της κοινωνίας, βρίσκεται ήδη προ των πυλών.
Πηγή: cnn.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!