Το LED matrix light θα φωτίζει το δρόμο χωρίς να «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς
Οι μηχανικοί της Opel βρίσκονται στη φάση εξέλιξης και προετοιμασίας
μιας νέας τεχνολογίας με την ονομασία LED matrix light. Αυτό το σύστημα
φωτισμού της Opel που θα χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα του μέλλοντος
κάνει τη νύχτα μέρα χωρίς να «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς.
Η προηγμένη τεχνολογία φωτισμού αυξάνει σημαντικά την οδική ασφάλεια και η Opel είναι πρωτοπόρος σ’ αυτό τον τομέα, με αναγνωρισμένα συστήματα όπως ο προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός AFL+ (Adaptive Forward Lighting).
Η τελευταία γενιά AFL+, μαζί με την εξελιγμένη εμπρός κάμερα Opel Eye, περιλαμβάνει μέχρι δέκα λειτουργίες φωτισμού και διατίθεται σε μία μεγάλη γκάμα μοντέλων Opel. Όταν ανιχνεύονται πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, οι λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου παραμένει έντονα φωτισμένο.
Τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματά του LED matrix light έχουν επιβεβαιωθεί σε μελέτη του Τμήματος Τεχνολογίας Φωτισμού στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Darmstadt. Η μελέτη δείχνει ότι με ταχύτητες 80km/h, μπορούν να ανιχνεύονται αντικείμενα στο πλάι του δρόμου κατά 1,3 δευτ. περίπου ταχύτερα με φωτισμό matrix light συγκριτικά με ένα συμβατικό σύστημα φώτων μεσαίας σκάλας xenon.
«Πρόκειται για μία αξιοσημείωτη διαφορά 30 μέτρων» είπε ο Ingolf Schneider επιβλέπων τεχνολογίας φωτισμού στην Opel, «αντιστοιχεί δε στην απόσταση φρεναρίσματος που απαιτείται σχεδόν για ακινητοποίηση από 100km/h».
Ιστορία συστημάτων φωτισμού: Από τους λαμπτήρες καρβιδίου στον προσαρμοζόμενο φωτισμό
Αυτό που σήμερα θεωρείται δεδομένο στην οδική κυκλοφορία ήταν απλά ασύλληπτο πριν από 100 και πλέον χρόνια, όταν φανάρια με κεριά κρέμονταν μπροστά από τα αυτοκίνητα.
Σκοπός δεν ήταν να φωτίζουν το δρόμο αλλά κάνουν ορατά τα αυτοκίνητα στους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Αργότερα εμφανίστηκαν οι λαμπτήρες ασετιλίνης και καρβιδίου με το θαμπό φως τους να φωτίζει συνήθως τους χωματόδρομους. Έπρεπε να φτάσουμε στο 1913 ώστε να φωτιστεί το εμπρός τμήμα του δρόμου, αφού τότε η Bosch εφηύρε τους ηλεκτρικούς προβολείς.
Το σύστημα της Bosch περιλάμβανε προβολείς, μία γεννήτρια, μπαταρία και ρυθμιστή τάσης, αντικαθιστώντας τα επικίνδυνα και με υψηλές απαιτήσεις συντήρησης φώτα εκείνης της εποχής.
Το νέο σύστημα χρησιμοποιούσε γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρισμού που αποθηκευόταν στη μπαταρία και στη συνέχεια τροφοδοτούσε τους προβολείς, ενώ αποτέλεσε τη βάση εξέλιξης της τεχνολογίας φωτισμού για τις επόμενες δεκαετίες.
Η Opel έγινε η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που εισήγαγε το δυναμικό φωτισμό στροφών και το φωτισμό διασταυρώσεων με το καινοτόμο σύστημα AFL στη μεσαία κατηγορία το 2003. Το 2008, η επόμενη γενιά του συστήματος φωτισμού, AFL+, έκανε το ντεμπούτο της με το λανσάρισμα του Insignia, εγκαινιάζοντας νέα πρότυπα στη βιομηχανία αυτοκινήτου.
Πηγή: gocar.gr
Η προηγμένη τεχνολογία φωτισμού αυξάνει σημαντικά την οδική ασφάλεια και η Opel είναι πρωτοπόρος σ’ αυτό τον τομέα, με αναγνωρισμένα συστήματα όπως ο προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός AFL+ (Adaptive Forward Lighting).
Η τελευταία γενιά AFL+, μαζί με την εξελιγμένη εμπρός κάμερα Opel Eye, περιλαμβάνει μέχρι δέκα λειτουργίες φωτισμού και διατίθεται σε μία μεγάλη γκάμα μοντέλων Opel. Όταν ανιχνεύονται πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, οι λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου παραμένει έντονα φωτισμένο.
Τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματά του LED matrix light έχουν επιβεβαιωθεί σε μελέτη του Τμήματος Τεχνολογίας Φωτισμού στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Darmstadt. Η μελέτη δείχνει ότι με ταχύτητες 80km/h, μπορούν να ανιχνεύονται αντικείμενα στο πλάι του δρόμου κατά 1,3 δευτ. περίπου ταχύτερα με φωτισμό matrix light συγκριτικά με ένα συμβατικό σύστημα φώτων μεσαίας σκάλας xenon.
«Πρόκειται για μία αξιοσημείωτη διαφορά 30 μέτρων» είπε ο Ingolf Schneider επιβλέπων τεχνολογίας φωτισμού στην Opel, «αντιστοιχεί δε στην απόσταση φρεναρίσματος που απαιτείται σχεδόν για ακινητοποίηση από 100km/h».
Ιστορία συστημάτων φωτισμού: Από τους λαμπτήρες καρβιδίου στον προσαρμοζόμενο φωτισμό
Αυτό που σήμερα θεωρείται δεδομένο στην οδική κυκλοφορία ήταν απλά ασύλληπτο πριν από 100 και πλέον χρόνια, όταν φανάρια με κεριά κρέμονταν μπροστά από τα αυτοκίνητα.
Σκοπός δεν ήταν να φωτίζουν το δρόμο αλλά κάνουν ορατά τα αυτοκίνητα στους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Αργότερα εμφανίστηκαν οι λαμπτήρες ασετιλίνης και καρβιδίου με το θαμπό φως τους να φωτίζει συνήθως τους χωματόδρομους. Έπρεπε να φτάσουμε στο 1913 ώστε να φωτιστεί το εμπρός τμήμα του δρόμου, αφού τότε η Bosch εφηύρε τους ηλεκτρικούς προβολείς.
Το σύστημα της Bosch περιλάμβανε προβολείς, μία γεννήτρια, μπαταρία και ρυθμιστή τάσης, αντικαθιστώντας τα επικίνδυνα και με υψηλές απαιτήσεις συντήρησης φώτα εκείνης της εποχής.
Το νέο σύστημα χρησιμοποιούσε γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρισμού που αποθηκευόταν στη μπαταρία και στη συνέχεια τροφοδοτούσε τους προβολείς, ενώ αποτέλεσε τη βάση εξέλιξης της τεχνολογίας φωτισμού για τις επόμενες δεκαετίες.
Η Opel έγινε η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που εισήγαγε το δυναμικό φωτισμό στροφών και το φωτισμό διασταυρώσεων με το καινοτόμο σύστημα AFL στη μεσαία κατηγορία το 2003. Το 2008, η επόμενη γενιά του συστήματος φωτισμού, AFL+, έκανε το ντεμπούτο της με το λανσάρισμα του Insignia, εγκαινιάζοντας νέα πρότυπα στη βιομηχανία αυτοκινήτου.
Πηγή: gocar.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου