Η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού έχει αναδειχθεί μέσα από το έργο και την έρευνα σημαντικών φιλοσόφων και παιδαγωγών όπως είναι ο Jacques Rousseau, o John Dewey, η Maria Montessori, o Friedrich Froebel, η Margaret MacMillan και ο Rundolf Steiner.
Το ενδιαφέρον συνεχίζεται αμείωτο και στις μέρες μας, καθώς το παιχνίδι
συμβάλλει στη νοητική ανάπτυξη και μάθηση των παιδιών. Προσφέρει
ερεθίσματα για παρατήρηση, πειραματισμό, διερεύνηση, λύση προβλημάτων,
ερμηνεία κ.ο.κ. Το ίδιο συμβαίνει και με τη χρήση ηλεκτρονικών
παιχνιδιών;
Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει καταστήσει τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ένα
πεδίο ταχύτατα αναπτυσσόμενο το οποίο διεισδύει ολοένα και πιο πολύ στη
σύγχρονη κοινωνία. Πολλοί ερευνητές μάλιστα υποστηρίζουν την άποψη ότι η
χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών λειτουργούν υποβοηθητικά ως προς τη
νοητική ανάπτυξη και την επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Ειδικότερα, όχι
μόνο είναι ικανά να προσδώσουν έναν ελκυστικό και ευχάριστο χαρακτήρα
στη μάθηση, αλλά και ένα γρήγορο και ενδιαφέρον ρυθμό στη διδασκαλία.
Παρακάτω, προτείνουμε κάποιες ιστοσελίδες ηλεκτρονικών παιχνιδιών με
επιμορφωτικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο κατάλληλα προσαρμοσμένα στην
ηλικία του κάθε παιδιού.
Τα ΙΜΕάκια είναι μία ιστοσελίδα που σχεδιάστηκε από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
για τα παιδιά. Τα ΙΜΕάκια επισκέπτονται το Πολιτιστικό κέντρο
«Ελληνικός Κόσμος» και ταξιδεύουν στην ιστορία και τον πολιτισμό του
ελληνισμού με όλα τα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας. Στην ιστοσελίδα
βρίσκει κανείς πρωτότυπα εκπαιδευτικά παιχνίδια μνήμης, γνώσεων, δράσης, λογικής,
αλλά και οπτικοακουστικές περιηγήσεις στα «θέατρα» εικονικής
πραγματικότητας, διαδραστικές εκθέσεις, αναπαράσταση ανασκαφών και
ταξίδια σε φανταστικές θάλασσες μέσα σε αντίγραφα αρχαίων πλοίων.
Το Φωτόδεντρο είναι ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού
Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αποτελεί την κεντρική e-υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ για τη διάθεση ψηφιακού
εκπαιδευτικού περιεχομένου στα σχολεία. Είναι ανοιχτό σε μαθητές,
δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο. Πέραν των μαθησιακών
αντικειμένων, μπορεί να βρει κανείς εκπαιδευτικά παιχνίδια, τα
οποία απευθύνονται σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Κατά
την πλοήγησή τους μπορούν να επιλέξουν τη βαθμίδα εκπαίδευσης, την
ηλικία και το μάθημα που τους ενδιαφέρει. Ανάμεσα στα σχολικά μαθήματα
προσφέρονται και παιχνίδια για ξένες γλώσσες.
Το Συμβούλιο της Ευρώπης δημιούργησε το Wild Web Woods (το «Ιντερνετόδασος»), ένα online παιχνίδι με σκοπό να διδάξει στα παιδιά βασικές γνώσεις για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Αυτό
πραγματοποιείται με διασκεδαστικό και φιλικό τρόπο μέσα σε ένα
παραμυθένιο περιβάλλον. Το παιχνίδι απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε
παιδιά ηλικίας 7 έως 10 ετών.
Ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας σχεδίασε την ιστοσελίδα αυτή ώστε μικροί και μεγάλοι να μάθουν διασκεδάζοντας για το σεισμό. Ειδικότερα, να ενημερωθούν για τα μέτρα προστασίας που πρέπει να λαμβάνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμό.
«Ποιος θέλει να γίνει πτυχιούχος;» ρωτά η ιστοσελίδα Πτυχιούχος τους μαθητές όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργήθηκε από ανθρώπους της εκπαίδευσης αποσκοπώντας στην εκμάθηση ενός μέρους της σχολικής ύλης μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια. Αναφέρονται ενδεικτικά κάποια από αυτά: κρεμάλα, πτυχιούπολη, γραμματοεισβολείς και πτυχιομαχίες. Η εγγραφή στο site γίνεται δωρεάν. Μάλιστα, δίνεται η δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί να στηρίξει την προσπάθεια αυτή με δικές του προτάσεις.
Το Jele είναι ένα ολοκληρωμένο διαδραστικό σύστημα
εκπαιδευτικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων βασισμένο στην ύλη του
δημοτικού σχολείου, και απευθύνεται σε μαθητές των τριών πρώτων βαθμίδων του δημοτικού.
Στην ουσία είναι ένα εκπαιδευτικό βοήθημα κατά το οποίο οι μαθητές
μαθαίνουν παίζοντας μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Ειδικότερα,
μαθαίνουν και αναπτύσσουν βασικές δεξιότητες, ενδυναμώνουν τις
αναγνωστικές και αριθμητικές ικανότητές τους, βελτιώνουν την επίδοσή
τους στο σχολείο και γίνονται ενεργοί μαθητές μέσα από την εξερεύνηση
και ανακάλυψη. Μάλιστα, οι ήρωες του jele καθοδηγούν τους μαθητές και
τους βοηθούν όταν κάνουν λάθος, ενώ τους επιβραβεύουν όταν πετυχαίνουν
το σωστό αποτέλεσμα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου