Πίσω στη δεκαετία του '80, το να πετύχει κανείς “perfect score” στο θρυλικό Ms. Pac-Man, ήταν αξιοζήλευτο κατόρθωμα – κυρίως γιατί κανείς δεν έχει καταφέρει κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα χωρίς να καταφύγει σε cheats. Να όμως που η τεχνητή νοημοσύνη επιστρατεύτηκε για να δώσει λύση σε ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα της ανθρωπότητας!
Ομάδα προγραμματιστών της Maluuba, θυγατρικής της Microsoft, αξιοποιώντας ειδικά σχεδιασμένο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, μπόρεσε να διαχωρίσει το Ms. Pac-Man σε επιμέρους τμήματα, τα οποία οι αλγόριθμοι της ήταν δυνατόν να επεξεργαστούν ξεχωριστά, καταφέρνοντας να πετύχουν σκορ 999.000 πόντων στην έκδοση του παιχνιδιού για το Atari 2600.
Η δομή της συγκεκριμένης AI θυμίζει αυτή μιας εταιρείας: Ένας κεντρικός φορέας διευθύνει το όλο εγχείρημα, ενώ διάφοροι άλλοι δευτερεύοντες αλγόριθμοι τον τροφοδοτούν με προτάσεις επίλυσης του κάθε λογικού προβλήματος στο παιχνίδι.
Στη συνέχεια, ο βασικός αυτός αλγόριθμος αξιολογεί την κάθε πρόταση, επιλέγοντας έτσι την ορθότερη επόμενη κίνηση της Ms. Pac-Man στο κάθε επίπεδο.
“Εάν, για παράδειγμα, 100 αλγόριθμοι πρότειναν την κίνηση προς τα δεξιά, αφού αυτή οδηγούσε στη γρηγορότερη διαδρομή, αλλά τρεις πρότειναν κίνηση προς τα αριστερά, αφού στα δεξιά είχαν εντοπίσει ένα φάντασμα [σ.σ. τύπος εχθρού στο παιχνίδι], ο κεντρικός αλγόριθμος θα έδινε μεγαλύτερη βαρύτητα στην δεύτερη πρόταση”, εξηγεί η Microsoft σε σχετικό blog post.
Φυσικά, το “σπάσιμο” του παιχνιδιού σε ξεχωριστά τμήματα μπορεί να θεωρηθεί κι αυτό ως μια μορφή cheating, όμως ακόμα κι έτσι το συγκεκριμένο επίτευγμα είναι εξαιρετικά σημαντικό και δείχνει πόσο μεγάλη πρόοδος έχει γίνει στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης τα τελευταία χρόνια.
ΠΗΓΗ: pcmag.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου