To 1974 o Γάλλος ισορροπιστής Φιλίπ Πετί πραγματοποίησε ένα απίθανο κατόρθωμα: κατάφερε να διασχίσει την απόσταση που χώριζε τους Δίδυμους Πύργους, περπατώντας πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί. Ο Ρόμπερτ Ζεμέκις, σκηνοθέτης πολλών μεγάλων επιτυχιών -όπως ο Ναυαγός ή το Forrest Gump- μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την ιστορία του Πετί και προσπαθεί να την αφηγηθεί στην ταινία The Walk όπως δεν έχει ειπωθεί μέχρι σήμερα, προσπαθώντας να δημιουργήσει την εμπειρία του να αιωρείται κάποιος στο κέντρο του παγκόσμιου κέντρου εμπορίου.
«Ξεκινήσαμε να διαπραγματευόμαστε το 2006 με τον Φιλίπ Πετί για την ιστορία της ζωής του» είπε στη συνέντευξη Τύπου, μιλώντας μέσω Skype από τη Σιένα της Ιταλίας, ο σκηνοθέτης Ρόμπερτ Ζεμέκις. «Ένιωθα ότι αυτή η ιστορία έπρεπε να γίνει ταινία, ότι θα ήταν μία κινηματογραφική εμπειρία πρωτοφανή. Ήθελα να δείξω πώς ήταν η εμπειρία του να περπατάς σε τεντωμένο σκοινί» προσθέτει ο σκηνοθέτης.
Η ιστορία του Φιλίπ Πετί είχε γίνει γνωστή μέσα από το ντοκιμαντέρ Man on Wire, το οποίο μάλιστα είχε κερδίσει και Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ. Αν και το The Walk είναι μία ταινία που δεν έχει προβληθεί ακόμα στις αίθουσες, η συζήτηση για το εάν θα κυριαρχήσει στη σεζόν των βραβείων και αν θα φτάσει μέχρι τα Όσκαρ έχει ήδη ξεκινήσει. Δεν είναι παράξενο: το έργο του Ζεμέκις συνδυάζει δυνατές ερμηνείες, ενδιαφέρουσες ιστορίες και θέαμα.
«Ο Φιλίπ επέμενε να με διδάξει ο ίδιος πώς να περπατάω σε τεντωμένο σκοινί και έφτιαξε ένα λεπτομερές εργαστήριο» λέει ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ. «Περάσαμε οκτώ ημέρες μαζί και επέμενε να περπατήσω μόνος μου σε τεντωμένο σκοινί. Δεν το πίστευα, αλλά τελικά τα κατάφερα. Το να ισορροπείς είναι εθιστική φυσική άσκηση: όταν είσαι εκεί νιώθεις ένα κύμα θετικής αναζωογόνησης. Δεν θέλεις να σταματήσεις» λέει ο Λέβιτ. Ο Ρόμπερτ Ζεμέκις συμπληρώνει ότι σε πολλές σκηνές αυτός που βλέπουμε να περπατά στο σκοινί είναι ο ίδιος ο ηθοποιός.
Ο σκηνοθέτης δήλωσε ότι ταυτίστηκε με τον καλλιτέχνη Φιλίπ, με το πάθος του. «Δεν σταματά μπροστά σε τίποτα για να κάνει αυτό που θέλει και με αυτό ταυτίστηκα προσωπικά» λέει. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον ίδιο ήταν το να αποτυπώσει στην οθόνη τους Δίδυμους Πύργους, ακριβώς όπως ήταν τη δεκαετία του 1970. Ήταν μία προσπάθεια που χρειάστηκε εκτεταμένη έρευνα, λέει.
«Ένας από τους συμπρωταγωνιστές μας στην ταινία είναι οι Δίδυμοι Πύργοι» λέει ο Σερ Μπεν Κίνγκσλεϊ. «Όταν ο Τζόζεφ λέει την τελευταία του ατάκα στην ταινία υπάρχει μία υπόνοια τρομακτικής απώλειας» προσθέτει.
«Δουλεύω με τον Ρόμπερτ Ζεμέκις εδώ και περίπου 26 χρόνια. Αυτό που λατρεύω σε αυτόν είναι ότι θέλει να βγάζει συναίσθημα και αλήθεια από τις ταινίες του, είτε πρόκειται για τον Ναυαγό, είτε για το Forrest Gump, μέχρι αυτή την ταινία, η οποία αποτελεί μία ερωτική επιστολή στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου και στη Νέα Υόρκη, αλλά το συνδυάζει αυτό με ένα γιγαντιαίο θέαμα που αποτελεί πρόκληση και για τους δύο» λέει ο παραγωγός του The Walk, Στίβεν Στάρκι.
«Πάντα λάτρευα τις ταινίες του Μπομπ. Από το Επιστροφή στο Μέλλον μέχρι το The Flight» λέει ο Τζόζεφ Γκόρντον – Λέβιτ, ενώ η συμπρωταγωνίστριά του Σάρλοτ Λε Μπον λέει ότι ο σκηνοθέτης την έκανε να αισθάνεται πολύ άνετα. «Είναι πολύ ταπεινός καλλιτέχνης» προσθέτει η νεαρή ηθοποιός.
Όσο για τη σημασία του να ρισκάρει κανείς στη ζωή του, ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ λέει ότι το να πάρει κανείς λίγη από την τρέλα του Φιλίπ και να ρισκάρει λίγο, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα. «Είναι εξαιρετικά σημαντικό να παίρνουμε αυτά τα ρίσκα» λέει ο ηθοποιός.
«Όταν έπεφτα από το σκοινί στη διάρκεια της εκπαίδευσης, ο Φιλίπ μου έλεγε: όχι δεν έπεσες, δεν πέφτεις ποτέ. Απλά αποφασίζεις να κατέβεις για λίγο από το σκοινί. Όταν σταματήσεις να λες την λέξη “έπεσα” συνέχεια, τότε βλέπεις την κατάσταση διαφορετικά» λέει ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:
Αποστολή: Αγγελική Στελλάκη
«Ξεκινήσαμε να διαπραγματευόμαστε το 2006 με τον Φιλίπ Πετί για την ιστορία της ζωής του» είπε στη συνέντευξη Τύπου, μιλώντας μέσω Skype από τη Σιένα της Ιταλίας, ο σκηνοθέτης Ρόμπερτ Ζεμέκις. «Ένιωθα ότι αυτή η ιστορία έπρεπε να γίνει ταινία, ότι θα ήταν μία κινηματογραφική εμπειρία πρωτοφανή. Ήθελα να δείξω πώς ήταν η εμπειρία του να περπατάς σε τεντωμένο σκοινί» προσθέτει ο σκηνοθέτης.
Η ιστορία του Φιλίπ Πετί είχε γίνει γνωστή μέσα από το ντοκιμαντέρ Man on Wire, το οποίο μάλιστα είχε κερδίσει και Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ. Αν και το The Walk είναι μία ταινία που δεν έχει προβληθεί ακόμα στις αίθουσες, η συζήτηση για το εάν θα κυριαρχήσει στη σεζόν των βραβείων και αν θα φτάσει μέχρι τα Όσκαρ έχει ήδη ξεκινήσει. Δεν είναι παράξενο: το έργο του Ζεμέκις συνδυάζει δυνατές ερμηνείες, ενδιαφέρουσες ιστορίες και θέαμα.
«Ο Φιλίπ επέμενε να με διδάξει ο ίδιος πώς να περπατάω σε τεντωμένο σκοινί και έφτιαξε ένα λεπτομερές εργαστήριο» λέει ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ. «Περάσαμε οκτώ ημέρες μαζί και επέμενε να περπατήσω μόνος μου σε τεντωμένο σκοινί. Δεν το πίστευα, αλλά τελικά τα κατάφερα. Το να ισορροπείς είναι εθιστική φυσική άσκηση: όταν είσαι εκεί νιώθεις ένα κύμα θετικής αναζωογόνησης. Δεν θέλεις να σταματήσεις» λέει ο Λέβιτ. Ο Ρόμπερτ Ζεμέκις συμπληρώνει ότι σε πολλές σκηνές αυτός που βλέπουμε να περπατά στο σκοινί είναι ο ίδιος ο ηθοποιός.
Ο σκηνοθέτης δήλωσε ότι ταυτίστηκε με τον καλλιτέχνη Φιλίπ, με το πάθος του. «Δεν σταματά μπροστά σε τίποτα για να κάνει αυτό που θέλει και με αυτό ταυτίστηκα προσωπικά» λέει. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον ίδιο ήταν το να αποτυπώσει στην οθόνη τους Δίδυμους Πύργους, ακριβώς όπως ήταν τη δεκαετία του 1970. Ήταν μία προσπάθεια που χρειάστηκε εκτεταμένη έρευνα, λέει.
«Ένας από τους συμπρωταγωνιστές μας στην ταινία είναι οι Δίδυμοι Πύργοι» λέει ο Σερ Μπεν Κίνγκσλεϊ. «Όταν ο Τζόζεφ λέει την τελευταία του ατάκα στην ταινία υπάρχει μία υπόνοια τρομακτικής απώλειας» προσθέτει.
«Δουλεύω με τον Ρόμπερτ Ζεμέκις εδώ και περίπου 26 χρόνια. Αυτό που λατρεύω σε αυτόν είναι ότι θέλει να βγάζει συναίσθημα και αλήθεια από τις ταινίες του, είτε πρόκειται για τον Ναυαγό, είτε για το Forrest Gump, μέχρι αυτή την ταινία, η οποία αποτελεί μία ερωτική επιστολή στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου και στη Νέα Υόρκη, αλλά το συνδυάζει αυτό με ένα γιγαντιαίο θέαμα που αποτελεί πρόκληση και για τους δύο» λέει ο παραγωγός του The Walk, Στίβεν Στάρκι.
«Πάντα λάτρευα τις ταινίες του Μπομπ. Από το Επιστροφή στο Μέλλον μέχρι το The Flight» λέει ο Τζόζεφ Γκόρντον – Λέβιτ, ενώ η συμπρωταγωνίστριά του Σάρλοτ Λε Μπον λέει ότι ο σκηνοθέτης την έκανε να αισθάνεται πολύ άνετα. «Είναι πολύ ταπεινός καλλιτέχνης» προσθέτει η νεαρή ηθοποιός.
Όσο για τη σημασία του να ρισκάρει κανείς στη ζωή του, ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ λέει ότι το να πάρει κανείς λίγη από την τρέλα του Φιλίπ και να ρισκάρει λίγο, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα. «Είναι εξαιρετικά σημαντικό να παίρνουμε αυτά τα ρίσκα» λέει ο ηθοποιός.
«Όταν έπεφτα από το σκοινί στη διάρκεια της εκπαίδευσης, ο Φιλίπ μου έλεγε: όχι δεν έπεσες, δεν πέφτεις ποτέ. Απλά αποφασίζεις να κατέβεις για λίγο από το σκοινί. Όταν σταματήσεις να λες την λέξη “έπεσα” συνέχεια, τότε βλέπεις την κατάσταση διαφορετικά» λέει ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:
Αποστολή: Αγγελική Στελλάκη
Newsroom ΔΟΛ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου