Οι προσπάθειες για την παραγωγή ελαφρύτερων οχημάτων εκ των πραγμάτων πρέπει να περιλαμβάνουν πιο ελαφρά εξαρτήματα μηχανής, κατασκευασμένα από πλαστικό αντί για αλουμίνιο, για παράδειγμα.
Ως εκ τούτου, η κατανάλωση καυσίμου θα είναι μικρότερη.
Σε αυτό το πλαίσιο κινείται η δουλειά ερευνητών του Ινστιτούτου Fraunhofer, πάνω σε νέα συστήματα προώθησης οχημάτων.
«Χρησιμοποιήσαμε ένα συνθετικό υλικό ενισχυμένο με ίνες για την κατασκευή πλαισίου κυλίνδρου για μία μονοκύλινδρη μηχανή για ερευνητικούς σκοπούς» αναφέρει ο Dr Λαρς Φρέντρικ Μπεργκ, υπεύθυνος προγράμματος και επικεφαλής έρευνας για το Lightweight Powertrain Design.
Το πλαίσιο αυτό ζυγίζει περίπου 20% λιγότερο από τα αντίστοιχα, κατασκευασμένα από αλουμίνιο, σημερινά, και έχει το ίδιο κόστος.
Αν και εκ πρώτης όψεως φαντάζει ιδανικό ως ιδέα, οι τεχνικές προκλήσεις είνια ουκ ολίγες, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται πρέπει να μπορούν να αντέχουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, πιέσεις και δονήσεις, χωρίς να υφίστανται ζημιές.
Το ότι τα πλαστικά μπορούσαν να παρουσιάζουν τέτοιες ιδιότητες είναι γνωστό από το 1980, ωστόσο τότε η παραγωγή τέτοιων εξαρτημάτων ήταν δυνατή μόνο σε μικρούς αριθμούς, καθιστώντας την απαγορευτική για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτό που έκαναν οι ερευνητές ήταν να εντοπίσουν τα σημεία που υφίστανται τις μεγαλύτερες πιέσεις και να τα ενισχύσουν με μεταλλικά ένθετα.
Επίσης, η γεωμετρία τους τροποποιήθηκε έτσι ώστε να εκτίθενται σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Τα χαρακτηριστικά του υλικού επίσης παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο: πρέπει να είναι επαρκώς σκληρό και άκαμπτο, και ανθεκτικό σε πετρέλαιο, βενζίνη και γλυκόλη, καθώς και να παρουσιάζει καλές επιδόσεις «συνεργασίας» με το μέταλλο.
Πρωτότυπο του εν λόγω κινητήρα θα παρουσιαστεί στη Hannover Messe αυτού του έτους (13-17 Απριλίου).
Μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί επιτυχείς δοκιμές, οι οποίες επιδεικνύουν ότι ο κινητήρας παρουσιάζει επιδόσεις αντίστοιχες των συμβατικών, σε συνδυασμό με άλλα χρήσιμα χαρακτηριστικά όπως ο χαμηλότερος ήχος και η μείωση της θερμότητας που εκπέμπεται στο περιβάλλον.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Ως εκ τούτου, η κατανάλωση καυσίμου θα είναι μικρότερη.
Σε αυτό το πλαίσιο κινείται η δουλειά ερευνητών του Ινστιτούτου Fraunhofer, πάνω σε νέα συστήματα προώθησης οχημάτων.
«Χρησιμοποιήσαμε ένα συνθετικό υλικό ενισχυμένο με ίνες για την κατασκευή πλαισίου κυλίνδρου για μία μονοκύλινδρη μηχανή για ερευνητικούς σκοπούς» αναφέρει ο Dr Λαρς Φρέντρικ Μπεργκ, υπεύθυνος προγράμματος και επικεφαλής έρευνας για το Lightweight Powertrain Design.
Το πλαίσιο αυτό ζυγίζει περίπου 20% λιγότερο από τα αντίστοιχα, κατασκευασμένα από αλουμίνιο, σημερινά, και έχει το ίδιο κόστος.
Αν και εκ πρώτης όψεως φαντάζει ιδανικό ως ιδέα, οι τεχνικές προκλήσεις είνια ουκ ολίγες, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται πρέπει να μπορούν να αντέχουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, πιέσεις και δονήσεις, χωρίς να υφίστανται ζημιές.
Το ότι τα πλαστικά μπορούσαν να παρουσιάζουν τέτοιες ιδιότητες είναι γνωστό από το 1980, ωστόσο τότε η παραγωγή τέτοιων εξαρτημάτων ήταν δυνατή μόνο σε μικρούς αριθμούς, καθιστώντας την απαγορευτική για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτό που έκαναν οι ερευνητές ήταν να εντοπίσουν τα σημεία που υφίστανται τις μεγαλύτερες πιέσεις και να τα ενισχύσουν με μεταλλικά ένθετα.
Επίσης, η γεωμετρία τους τροποποιήθηκε έτσι ώστε να εκτίθενται σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Τα χαρακτηριστικά του υλικού επίσης παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο: πρέπει να είναι επαρκώς σκληρό και άκαμπτο, και ανθεκτικό σε πετρέλαιο, βενζίνη και γλυκόλη, καθώς και να παρουσιάζει καλές επιδόσεις «συνεργασίας» με το μέταλλο.
Πρωτότυπο του εν λόγω κινητήρα θα παρουσιαστεί στη Hannover Messe αυτού του έτους (13-17 Απριλίου).
Μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί επιτυχείς δοκιμές, οι οποίες επιδεικνύουν ότι ο κινητήρας παρουσιάζει επιδόσεις αντίστοιχες των συμβατικών, σε συνδυασμό με άλλα χρήσιμα χαρακτηριστικά όπως ο χαμηλότερος ήχος και η μείωση της θερμότητας που εκπέμπεται στο περιβάλλον.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου