Κανένας ποιητικός οίστρος στον παραπάνω υπότιτλο, απλά μετάφραση της πραγματικότητας. Vespa σημαίνει σφήκα, Primavera σημαίνει Άνοιξη και το νέο μοντέλο του Piaggio group δείχνει ότι και η μοτοσυκλέτα έχει τις εποχές της.
Ποιος δεν θα προτιμήσει την Άνοιξη μεταξύ αυτών, ποιος θα μπορέσει να αντισταθεί στα μηνύματα για τον ερχομό της.
Ακούραστη στο πέρασμα του χρόνου η Vespa συνεχίζει την πορεία της μετά από κοντά 70 χρόνια ζωής, ως μία από τις διαχρονικότερες όχι απλά μορφές αλλά και αξίες. Για το νέο της μοντέλο, την Primavera, η Vespa τράβηξε χαρτί που κρατούσε καλά φυλαγμένο εδώ και 45 χρόνια, από το 1968.
Τότε κυκλοφόρησε η πρώτη Primavera, ως μια πιο ανάλαφρη έκδοση της σειράς των Vespa. «Σήμερα» η Vespa – ως αυτόνομο brand – επαναφέρει το όνομα αυτό για το νέο της μοντέλο.
Μικρή, ευέλικτη και γρήγορη, η Vespa καθιερώθηκε ως ένα από τα πιο αγαπημένα και μακροβιότερα μοντέλα στην ιστορία. Ένα σύμβολο στάτους, εξίσου δημοφιλές σε άνδρες και γυναίκες.
H Vespa Primavera έφερε σβέλτες, καινοτόμες γραμμές, επιδόσεις, εύκολη και απολαυστική οδήγηση. Τότε, πριν από 45 χρόνια έδωσε μία φρέσκια πνοή σε έναν κόσμο που διψούσε για αλλαγή.
Η Vespa Primavera επιστρέφει, φέροντας και πάλι αυτές τις αξίες που έχτισαν το μύθο. Νεανική, τεχνολογικά προηγμένη, ευέλικτη και δυναμική, με σεβασμό στο περιβάλλον, η Vespa Primavera σκοπεύει να πρωταγωνιστήσει και πάλι στην εποχή της.
Με νέο σχεδιασμό, νέο αλουμινένιο σώμα, νέες διαστάσεις αλλά πάντα ευέλικτη και ακόμη περισσότερο σταθερή και άνετη, η Vespa Primavera αναγεννήθηκε. Ένα ταξίδι στο χρόνο τον οποίο όμως άφησε να περάσει από πάνω της προσδίδοντάς της σύγχρονα χαρακτηριστικά.
Εξοπλισμένη με υπερσύγχρονους κινητήρες φιλικούς προς το περιβάλλον βγαίνει σε 4 εκδόσεις. Με 50 κ.εκ. και δίχρονο κινητήρα, 50 κ. εκ. και τετράχρονο κινητήρα, και 125 και 150 κ.εκ. με τετράχρονο κινητήρα με τις 3 βαλβίδες.
Η Primavera υιοθετεί ορισμένες από τις στιλιστικές και τεχνικές λύσεις που αναπτύχθηκαν για τη Vespa 946, την πολυτελή και τεχνολογικά προηγμένη εκδοχή της Vespa. Η νέα Primavera αποτελεί το αντιστάθμισμα της 946, βγαίνοντας στην παραγωγή την ίδια χρονιά με εκείνη. Λιτή προσιτή και γνώριμη, απέναντι στην ελιτίστικη, φουτουριστική και «ντίβα» 946.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Vespa έφτασαν τις 146.600 μονάδες για το πρώτο 9μηνο του 2013, σημειώνοντας αύξηση 21,3% σε σχέση με τις 120.900 μονάδες του περσινού αντίστοιχου διαστήματος.
Αυτό αποτελεί μία ακόμα επιβεβαίωση για την πρόοδο του εμπορικού σήματος της Vespa από το 2004, όταν η παραγωγή ήταν 58.000 μονάδες. Αυξήθηκαν στις 100.000 το 2006, 122.000 το 2009 και 165.000 παρήχθησαν το 2012, ρεκόρ που αναμένεται να έχει σπάσει το 2013.
Με την Primavera και την 946, η Vespa επιτίθεται εξασφαλίζοντας ουσιαστικά τα νώτα της από τον ανταγωνισμό. Σε μια εποχή όπου τα scooter ταυτίζονται πια με το θέμα αστική κυκλοφορία, η υπερπροσφορά σε οχήματα του είδους, δημιουργεί ανησυχία ακόμη και στους κραταιούς.
Ο καλύτερος τρόπος για να διακρίνει κανείς τις αρετές της Primavera, είναι να την αντιμετωπίσει …απαξιωτικά. Ως ένα ακόμη αδιάφορο, «πλαστικό» scooter. Μα αυτό τον τρόπο τα «χτυπήματα» και οι «πόντοι» έρχονται απανωτά, καταλήγοντας σε σαρωτική νίκη της Ιταλίδας που κρατά ανέπαφη την εστία της στο σκορ.
Άνετη σε βαθμό που απολαμβάνεις τις βόλτες μαζί της –δεν αρκείται απλά να μην κουράζει τον οδηγό της, αλλά καταφέρνει να τον «ξεκουράζει» ανάγοντας την οδήγηση σε μια καθ’ όλα ευχάριστη διαδικασία.
Οι αναρτήσεις και το ελαφρά ενδοτικό πλαίσιο καταφέρνουν να απορροφούν τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες του δρόμου. Ναι, έχει και η Βαρκελώνη τέτοιες, εκεί όπου την οδηγήσαμε κατά την πρώτη της επίσημη παρουσίαση.
Με αναβαθμισμένες αναρτήσεις και επανασχεδιασμό του εμπρός μοχλικού συστήματος υστερούντα βραχίονα ξαφνιάζει ευχάριστα με την οδική της συμπεριφορά. Προβλέψιμη και σταθερή στην πορεία της, πλαταίνει το χαμόγελο στον οδηγό που πέρα από την άνετη μετακίνηση, αρχίζει και να διασκεδάζει μαζί της.
Αισθητικά ακολουθεί πιστά τις γραμμές της οικογένειες. Δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για με Vespa, στην πιο πρόσφατη εκδοχή της, αυτή των LX τις οποίες και αντικαθιστά. Ωστόσο διαφέρει σε αρκετά σημεία, αναζητώντας τη δική της ταυτότητα.
Η επαναφορά του κεντρικού τούνελ στο μέσο της ποδιάς που ανεβαίνει μέχρι το τιμόνι, έρχεται από τα πολύ παλιά και μαρτυρά τον νέο σχεδιασμό του πλαισίου. Από την ίδια εποχή έρχονται και οι αντιολισθητικές ελαστικές ράβδοι στην ποδιά, αλλά και το στρογγυλό φανάρι, η ανασηκωμένη ουρά, ο γάντζος.
Το αναλογικό όργανο παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται κανείς με την πρώτη ματιά, το χρώμιο στη χειρολαβή για τον συνεπιβάτη και το αντίστοιχο σιρίτι στην ποδιά, αποτελούν νότες παράδοσης όπως και το σχήμα του πίσω μέρους που «ανηφορίζει».
Εξαιρετικό το φρενάρισμα, προοδευτικό όσο και αποτελεσματικό με ένα ή δύο άτομα. Επιβεβαιώνει ότι σε μερικές περιπτώσεις το δισκόφρενο στον πίσω τροχό αποτελεί απλά περισσή εφαρμογή.
Η ισχύς της Primavera ανακοινώνεται στους 10,5 ίππους για την 125 και 12,7 για την 150, νούμερα επαρκή και εντός αγοράς. Όμως ακόμη και η «μικρή» των 125 κ.εκ. προσφέρει εκκινήσεις και ρεπρίζ εξαιρετικές, καθιστώντας την πιο συχνή διαδικασία μέσα στην πόλη ένα παιχνίδι με το άνοιγμα του γκαζιού.
Η ροπή στο 1 kgm στην 125 κ.εκ. και 1,3 στην 150 κ.εκ δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη γραμμική διαρκή ώθηση μέχρι τα 60-70 χ.α.ω., δείχνοντας ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στην CVT μετάδοση.
Ελαφρύτερη από ποτέ, με τη σέλα σε χαμηλό ύψος και μικρότερες διαστάσεις, ευθυγραμμίζεται με τα απαιτούμενα στην ασφυκτική κυκλοφορία της πόλης. Ωστόσο το ανέβασμα στο κεντρικό σταντ δεν μπορεί να είναι η μόνη επιλογή για τη στήριξή της –χρειάζεται και το πλαϊνό που δεν περιλαμβάνεται όμως στον στάνταρ εξοπλισμό.
Η Vespa κλείνει κοντά μια δεκαετία που πορεύεται μόνη –ως εμπορικό σήμα – μέσα στην μεγάλη οικογένεια του Piaggio Group. Παρά το «βαρύ» ιστορικό όνομα καταφέρνει να παραμένει νέα και δροσερή, να ισορροπεί ανάμεσα στον εντυπωσιασμό και την ουσία.
Τότε, το 1948 η Vespa άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο στη μετακίνηση. Σήμερα καταφέρνει να δείχνει το δρόμο με έναν άλλο τρόπο: Μετακίνηση με στιλ. Δίνει τον ορισμό της πρακτικότητας αλλά και της διακριτικής προσωπικότητας που πρέπει να έχει κάθε τι που σε συντροφεύει καθημερινά.
Οι τιμές των Rrimavera είναι 2.450 ευρώ για την έκδοση 50 2Τ, 2.850 ευρώ για την 50 4T και 3.470 ευρώ για τα 125 κ.εκ.
Η έκδοση των 150 κ.εκ. αναμένεται.
news.gr
Ποιος δεν θα προτιμήσει την Άνοιξη μεταξύ αυτών, ποιος θα μπορέσει να αντισταθεί στα μηνύματα για τον ερχομό της.
Ακούραστη στο πέρασμα του χρόνου η Vespa συνεχίζει την πορεία της μετά από κοντά 70 χρόνια ζωής, ως μία από τις διαχρονικότερες όχι απλά μορφές αλλά και αξίες. Για το νέο της μοντέλο, την Primavera, η Vespa τράβηξε χαρτί που κρατούσε καλά φυλαγμένο εδώ και 45 χρόνια, από το 1968.
Τότε κυκλοφόρησε η πρώτη Primavera, ως μια πιο ανάλαφρη έκδοση της σειράς των Vespa. «Σήμερα» η Vespa – ως αυτόνομο brand – επαναφέρει το όνομα αυτό για το νέο της μοντέλο.
Μικρή, ευέλικτη και γρήγορη, η Vespa καθιερώθηκε ως ένα από τα πιο αγαπημένα και μακροβιότερα μοντέλα στην ιστορία. Ένα σύμβολο στάτους, εξίσου δημοφιλές σε άνδρες και γυναίκες.
H Vespa Primavera έφερε σβέλτες, καινοτόμες γραμμές, επιδόσεις, εύκολη και απολαυστική οδήγηση. Τότε, πριν από 45 χρόνια έδωσε μία φρέσκια πνοή σε έναν κόσμο που διψούσε για αλλαγή.
Η Vespa Primavera επιστρέφει, φέροντας και πάλι αυτές τις αξίες που έχτισαν το μύθο. Νεανική, τεχνολογικά προηγμένη, ευέλικτη και δυναμική, με σεβασμό στο περιβάλλον, η Vespa Primavera σκοπεύει να πρωταγωνιστήσει και πάλι στην εποχή της.
Με νέο σχεδιασμό, νέο αλουμινένιο σώμα, νέες διαστάσεις αλλά πάντα ευέλικτη και ακόμη περισσότερο σταθερή και άνετη, η Vespa Primavera αναγεννήθηκε. Ένα ταξίδι στο χρόνο τον οποίο όμως άφησε να περάσει από πάνω της προσδίδοντάς της σύγχρονα χαρακτηριστικά.
Εξοπλισμένη με υπερσύγχρονους κινητήρες φιλικούς προς το περιβάλλον βγαίνει σε 4 εκδόσεις. Με 50 κ.εκ. και δίχρονο κινητήρα, 50 κ. εκ. και τετράχρονο κινητήρα, και 125 και 150 κ.εκ. με τετράχρονο κινητήρα με τις 3 βαλβίδες.
Η Primavera υιοθετεί ορισμένες από τις στιλιστικές και τεχνικές λύσεις που αναπτύχθηκαν για τη Vespa 946, την πολυτελή και τεχνολογικά προηγμένη εκδοχή της Vespa. Η νέα Primavera αποτελεί το αντιστάθμισμα της 946, βγαίνοντας στην παραγωγή την ίδια χρονιά με εκείνη. Λιτή προσιτή και γνώριμη, απέναντι στην ελιτίστικη, φουτουριστική και «ντίβα» 946.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Vespa έφτασαν τις 146.600 μονάδες για το πρώτο 9μηνο του 2013, σημειώνοντας αύξηση 21,3% σε σχέση με τις 120.900 μονάδες του περσινού αντίστοιχου διαστήματος.
Αυτό αποτελεί μία ακόμα επιβεβαίωση για την πρόοδο του εμπορικού σήματος της Vespa από το 2004, όταν η παραγωγή ήταν 58.000 μονάδες. Αυξήθηκαν στις 100.000 το 2006, 122.000 το 2009 και 165.000 παρήχθησαν το 2012, ρεκόρ που αναμένεται να έχει σπάσει το 2013.
Με την Primavera και την 946, η Vespa επιτίθεται εξασφαλίζοντας ουσιαστικά τα νώτα της από τον ανταγωνισμό. Σε μια εποχή όπου τα scooter ταυτίζονται πια με το θέμα αστική κυκλοφορία, η υπερπροσφορά σε οχήματα του είδους, δημιουργεί ανησυχία ακόμη και στους κραταιούς.
Ο καλύτερος τρόπος για να διακρίνει κανείς τις αρετές της Primavera, είναι να την αντιμετωπίσει …απαξιωτικά. Ως ένα ακόμη αδιάφορο, «πλαστικό» scooter. Μα αυτό τον τρόπο τα «χτυπήματα» και οι «πόντοι» έρχονται απανωτά, καταλήγοντας σε σαρωτική νίκη της Ιταλίδας που κρατά ανέπαφη την εστία της στο σκορ.
Άνετη σε βαθμό που απολαμβάνεις τις βόλτες μαζί της –δεν αρκείται απλά να μην κουράζει τον οδηγό της, αλλά καταφέρνει να τον «ξεκουράζει» ανάγοντας την οδήγηση σε μια καθ’ όλα ευχάριστη διαδικασία.
Οι αναρτήσεις και το ελαφρά ενδοτικό πλαίσιο καταφέρνουν να απορροφούν τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες του δρόμου. Ναι, έχει και η Βαρκελώνη τέτοιες, εκεί όπου την οδηγήσαμε κατά την πρώτη της επίσημη παρουσίαση.
Με αναβαθμισμένες αναρτήσεις και επανασχεδιασμό του εμπρός μοχλικού συστήματος υστερούντα βραχίονα ξαφνιάζει ευχάριστα με την οδική της συμπεριφορά. Προβλέψιμη και σταθερή στην πορεία της, πλαταίνει το χαμόγελο στον οδηγό που πέρα από την άνετη μετακίνηση, αρχίζει και να διασκεδάζει μαζί της.
Αισθητικά ακολουθεί πιστά τις γραμμές της οικογένειες. Δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για με Vespa, στην πιο πρόσφατη εκδοχή της, αυτή των LX τις οποίες και αντικαθιστά. Ωστόσο διαφέρει σε αρκετά σημεία, αναζητώντας τη δική της ταυτότητα.
Η επαναφορά του κεντρικού τούνελ στο μέσο της ποδιάς που ανεβαίνει μέχρι το τιμόνι, έρχεται από τα πολύ παλιά και μαρτυρά τον νέο σχεδιασμό του πλαισίου. Από την ίδια εποχή έρχονται και οι αντιολισθητικές ελαστικές ράβδοι στην ποδιά, αλλά και το στρογγυλό φανάρι, η ανασηκωμένη ουρά, ο γάντζος.
Το αναλογικό όργανο παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται κανείς με την πρώτη ματιά, το χρώμιο στη χειρολαβή για τον συνεπιβάτη και το αντίστοιχο σιρίτι στην ποδιά, αποτελούν νότες παράδοσης όπως και το σχήμα του πίσω μέρους που «ανηφορίζει».
Εξαιρετικό το φρενάρισμα, προοδευτικό όσο και αποτελεσματικό με ένα ή δύο άτομα. Επιβεβαιώνει ότι σε μερικές περιπτώσεις το δισκόφρενο στον πίσω τροχό αποτελεί απλά περισσή εφαρμογή.
Η ισχύς της Primavera ανακοινώνεται στους 10,5 ίππους για την 125 και 12,7 για την 150, νούμερα επαρκή και εντός αγοράς. Όμως ακόμη και η «μικρή» των 125 κ.εκ. προσφέρει εκκινήσεις και ρεπρίζ εξαιρετικές, καθιστώντας την πιο συχνή διαδικασία μέσα στην πόλη ένα παιχνίδι με το άνοιγμα του γκαζιού.
Η ροπή στο 1 kgm στην 125 κ.εκ. και 1,3 στην 150 κ.εκ δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη γραμμική διαρκή ώθηση μέχρι τα 60-70 χ.α.ω., δείχνοντας ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στην CVT μετάδοση.
Ελαφρύτερη από ποτέ, με τη σέλα σε χαμηλό ύψος και μικρότερες διαστάσεις, ευθυγραμμίζεται με τα απαιτούμενα στην ασφυκτική κυκλοφορία της πόλης. Ωστόσο το ανέβασμα στο κεντρικό σταντ δεν μπορεί να είναι η μόνη επιλογή για τη στήριξή της –χρειάζεται και το πλαϊνό που δεν περιλαμβάνεται όμως στον στάνταρ εξοπλισμό.
Η Vespa κλείνει κοντά μια δεκαετία που πορεύεται μόνη –ως εμπορικό σήμα – μέσα στην μεγάλη οικογένεια του Piaggio Group. Παρά το «βαρύ» ιστορικό όνομα καταφέρνει να παραμένει νέα και δροσερή, να ισορροπεί ανάμεσα στον εντυπωσιασμό και την ουσία.
Τότε, το 1948 η Vespa άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο στη μετακίνηση. Σήμερα καταφέρνει να δείχνει το δρόμο με έναν άλλο τρόπο: Μετακίνηση με στιλ. Δίνει τον ορισμό της πρακτικότητας αλλά και της διακριτικής προσωπικότητας που πρέπει να έχει κάθε τι που σε συντροφεύει καθημερινά.
Οι τιμές των Rrimavera είναι 2.450 ευρώ για την έκδοση 50 2Τ, 2.850 ευρώ για την 50 4T και 3.470 ευρώ για τα 125 κ.εκ.
Η έκδοση των 150 κ.εκ. αναμένεται.
news.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου