Η Ευρωπαϊκή Ενωση προωθεί αλλαγές στη χάρτα με τα δικαιώματα των
επιβατών αεροπλάνων σε μια προσπάθεια να επιβάλλει στις εταιρείες την
απόλυτη εφαρμογή του κανονισμού, να
αποσαφηνιστεί το καθεστώς με τις αποσκευές, προκειμένου να αποφεύγονται
πονηρές χρεώσεις για τους επιβάτες που αναγκάζονται να πληρώνουν χρυσά
τα αεροπορικά εισιτήρια.
Ποιες αλλαγές προωθούνται
Ανάμεσα στις αλλαγές που προωθούνται είναι και το καθεστώς προστασίας των επιβατών στις περιπτώσεις καθυστέρησης ή και ακύρωσης της πτήσης αφού από τα όσα ισχύουν μέχρι τώρα μόνο ένας μικρός αριθμός επιβατών λαμβάνει αποζημίωση.
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση προβλέπεται αποζημίωση για κάθε επιβάτη του οποίου η πτήση ακυρώνεται ή καθυστερεί για παραπάνω από 3 ώρες. Επιπλέον οι αεροπορικές εταιρείες θα υποχρεώνονται στην εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων στη βάση των οποίων θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τις καταγγελίες των επιβατών.
Παράλληλα οι αερομεταφορείς θα είναι υποχρεωμένοι να υποδεικνύουν συγκεκριμένο υπεύθυνο, σε κάθε αερολιμένα, ο οποίος ως έργο του θα έχει την πληροφόρηση των επιβατών για τα δικαιώματά τους και τις διαδικασίες υποβολής καταγγελιών, παροχής βοήθειας, αποζημίωσης και μεταφοράς σε άλλες πτήσεις. Οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να υποβάλλουν καταγγελίες, πχ. για ζημία ή απώλεια αποσκευών.
Ειδικότερα, σε περίπτωση καθυστέρησης μιας πτήσης, ο επιβάτης θα πρέπει να ενημερώνεται για την κατάσταση αλλά και τη δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση, αμέσως μόλις οι εν λόγω πληροφορίες καταστούν διαθέσιμες, και σε κάθε περίπτωση πριν από την παρέλευση 30 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
Αλλαγές και στο καθεστώς των αποσκευών
Η έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου σημειώνει ότι οι πληροφορίες σχετικά με τα επιτρεπόμενα όρια των αποσκευών θα πρέπει να αναφέρονται σαφώς από την αρχή της διαδικασίας κράτησης. Ο κάθε επιβάτης θα μπορεί να έχει μαζί του στο αεροπλάνο, χωρίς χρέωση, ένα πανωφόρι, μια τσάντα και μια σακούλα με ψώνια από το αεροδρόμιο, πέρα από τη χειραποσκευή που δικαιούται. Το θέμα των αποσκευών τελευταία έχει πάρει σημαντικές διαστάσεις αφού δεν είναι λίγες οι φορές που επιβάτες καλούνται να πληρώσουν για τις αποσκευές περισσότερα απ' ότι πλήρωσαν για το εισιτήριό τους.
Στην περίπτωση κατά την οποία ένας επιβάτης υποβάλλει καταγγελία και η αεροπορική εταιρεία δεν απαντήσει εντός διαστήματος 2 μηνών τότε θεωρείται ότι η εταιρεία έχει αποδεχθεί τις αξιώσεις του επιβάτη. Όταν η αεροπορική εταιρία επικαλείται την ύπαρξη έκτακτων περιστάσεων, θα πρέπει να ενημερώνει στη - γραπτή - επεξήγησή της προς τον επιβάτη για τις συγκεκριμένες περιστάσεις που προκάλεσαν την ακύρωση ή την καθυστέρηση.
Ταμείο εγγυήσεων για περιπτώσεις πτώχευσης
Επίσης σε μια προσπάθεια να μην μένουν οι επιβάτες με το εισιτήριο στο χέρι σε περίπτωση πτώχευσης μιας αεροπορικής εταιρείας, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, όπως η ασφάλιση ή η δημιουργία ενός ταμείου εγγυήσεων, ώστε να εξασφαλίζουν, κατά περίπτωση, στους επιβάτες την παροχή φροντίδας, την επιστροφή χρημάτων ή τη μεταφορά με άλλη πτήση.
Ποιες αλλαγές προωθούνται
Ανάμεσα στις αλλαγές που προωθούνται είναι και το καθεστώς προστασίας των επιβατών στις περιπτώσεις καθυστέρησης ή και ακύρωσης της πτήσης αφού από τα όσα ισχύουν μέχρι τώρα μόνο ένας μικρός αριθμός επιβατών λαμβάνει αποζημίωση.
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση προβλέπεται αποζημίωση για κάθε επιβάτη του οποίου η πτήση ακυρώνεται ή καθυστερεί για παραπάνω από 3 ώρες. Επιπλέον οι αεροπορικές εταιρείες θα υποχρεώνονται στην εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων στη βάση των οποίων θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τις καταγγελίες των επιβατών.
Παράλληλα οι αερομεταφορείς θα είναι υποχρεωμένοι να υποδεικνύουν συγκεκριμένο υπεύθυνο, σε κάθε αερολιμένα, ο οποίος ως έργο του θα έχει την πληροφόρηση των επιβατών για τα δικαιώματά τους και τις διαδικασίες υποβολής καταγγελιών, παροχής βοήθειας, αποζημίωσης και μεταφοράς σε άλλες πτήσεις. Οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να υποβάλλουν καταγγελίες, πχ. για ζημία ή απώλεια αποσκευών.
Ειδικότερα, σε περίπτωση καθυστέρησης μιας πτήσης, ο επιβάτης θα πρέπει να ενημερώνεται για την κατάσταση αλλά και τη δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση, αμέσως μόλις οι εν λόγω πληροφορίες καταστούν διαθέσιμες, και σε κάθε περίπτωση πριν από την παρέλευση 30 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
Αλλαγές και στο καθεστώς των αποσκευών
Η έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου σημειώνει ότι οι πληροφορίες σχετικά με τα επιτρεπόμενα όρια των αποσκευών θα πρέπει να αναφέρονται σαφώς από την αρχή της διαδικασίας κράτησης. Ο κάθε επιβάτης θα μπορεί να έχει μαζί του στο αεροπλάνο, χωρίς χρέωση, ένα πανωφόρι, μια τσάντα και μια σακούλα με ψώνια από το αεροδρόμιο, πέρα από τη χειραποσκευή που δικαιούται. Το θέμα των αποσκευών τελευταία έχει πάρει σημαντικές διαστάσεις αφού δεν είναι λίγες οι φορές που επιβάτες καλούνται να πληρώσουν για τις αποσκευές περισσότερα απ' ότι πλήρωσαν για το εισιτήριό τους.
Στην περίπτωση κατά την οποία ένας επιβάτης υποβάλλει καταγγελία και η αεροπορική εταιρεία δεν απαντήσει εντός διαστήματος 2 μηνών τότε θεωρείται ότι η εταιρεία έχει αποδεχθεί τις αξιώσεις του επιβάτη. Όταν η αεροπορική εταιρία επικαλείται την ύπαρξη έκτακτων περιστάσεων, θα πρέπει να ενημερώνει στη - γραπτή - επεξήγησή της προς τον επιβάτη για τις συγκεκριμένες περιστάσεις που προκάλεσαν την ακύρωση ή την καθυστέρηση.
Ταμείο εγγυήσεων για περιπτώσεις πτώχευσης
Επίσης σε μια προσπάθεια να μην μένουν οι επιβάτες με το εισιτήριο στο χέρι σε περίπτωση πτώχευσης μιας αεροπορικής εταιρείας, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, όπως η ασφάλιση ή η δημιουργία ενός ταμείου εγγυήσεων, ώστε να εξασφαλίζουν, κατά περίπτωση, στους επιβάτες την παροχή φροντίδας, την επιστροφή χρημάτων ή τη μεταφορά με άλλη πτήση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου