Ψυχολόγοι αναφέρουν ότι οι
«κακές συνήθειες» σε ό,τι αφορά την ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) δεν αποτελούν απλά μια ενοχλητική
συμπεριφορά σε ένα εργασιακό περιβάλλον, αλλά μπορούν ακόμη και να
βλάψουν την ψυχική μας υγεία, καθώς επίσης και των συναδέλφων μας.
Μια ομάδα ερευνητών από το Kingston Business School ανέλυσε 28 λογαριασμούς email, για να διαπιστώσει ποια μηνύματα αύξαναν τα επίπεδα άγχους και στρες των εργαζομένων.
Οι ερευνητές κατέληξαν σε μια λίστα επτά συνηθισμένων συμπεριφορών, τις οποίες ονόμασαν «επτά αμείλικτες αμαρτίες του email», οι οποίες τείνουν να προκαλούν αρνητικά ή επιβλαβή συναισθήματα.
Όταν κάποιος στέλνει μια απάντηση σε ένα email μέσα σε δευτερόλεπτα, ή απαντά σε κάποιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκτός ωρών γραφείου, αυτή η συμπεριφορά κάνει τους παραλήπτες να αισθάνονται ότι δεν ήταν τόσο αφοσιωμένοι στην εργασία τους, όσο ο αποστολέας του μηνύματος, ο οποίος εξακολουθεί να τους «πυροδοτεί» με emails από το χώρο εργασίας τους ακόμη και αργά το βράδυ.
Όταν δύο άνθρωποι ανταλλάσουν μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, απαντώντας άμεσα ο ένας στον άλλον, δημιουργείται η εντύπωση ότι συμπεριφέρονται σαν δύο παίκτες πινγκ-πονγκ. Και οι δύο νιώθουν την ανάγκη και την πίεση να δώσουν μια απάντηση, χωρίς να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην ουσία της συζήτησης.
Το να στέλνει κανείς αυτοματοποιημένες απαντήσεις, το να απαντά ή και να αγνοεί παντελώς τα email του όταν βρίσκεται στη δουλειά του, θεωρείται ως τρομερά αγενής συμπεριφορά, όπως επίσης και η αποστολή «αποδεικτικού ανάγνωσης» σε κάθε ασήμαντο και μικρής σημασίας ηλεκτρονικό μήνυμα.
«Η έρευνα αυτή δείχνει ότι παρότι νομίζουμε ότι χρησιμοποιούμε προσαρμοστικές και λειτουργικές στρατηγικές, σε ό,τι αφορά τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο εργασιακό μας περιβάλλον, πολλές από τις συνήθειές μας μπορεί να αποδειχθούν ενοχλητικές –μέχρι και επιβλαβείς- για τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόμαστε» ανέφερε στη MailOnline η επικεφαλής της μελέτης Dr Emma Russell.
Ορισμένες από τις συνήθειες αυτές δεν είναι τόσο ενοχλητικές ή κακές για τον παραλήπτη, όσο για τον ίδιο τον αποστολέα, καθώς ενδέχεται να δώσουν λανθασμένη εντύπωση (για παράδειγμα ότι ενεργούν εν βρασμώ και δεν ελέγχουν τις κινήσεις τους).
Κι ενώ μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις όπου ορισμένες από αυτές τις «στρατηγικές» μπορεί να θεωρούνται και να προσλαμβάνονται ως θετικές, αυτές μπορεί επίσης να αποτελούν ενδείξεις και σημάδια μιας… παθολογικής νοοτροπίας.
Πριν από περίπου ένα μήνα, αμερικανοί ερευνητές, ανακάλυψαν ότι όσοι χρησιμοποιούν συχνά το διαδίκτυο εμφανίζουν συμπτώματα, όπως αυτά που έχουν οι άνθρωποι που είναι εθισμένοι σε ουσίες.
Περίπου το 5-10% όλων των χρηστών του διαδικτύου εμφανίσουν μια εξάρτηση από αυτό, ενώ απεικονιστικές εξετάσεις στους εγκεφάλους αυτών έχουν δείξει ότι η ψυχαναγκαστική χρήση του διαδικτύου μπορεί προκαλέσει αλλαγές σε κάποια από τα «κυκλώματα» του εγκεφάλου.
Οι επτά «αμαρτίες» του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
1. Ανταλλαγή «πινγκ-πονγκ emails»
2. Η αποστολή email εκτός ωρών γραφείου
3. Η αποστολή email σε συναδέλφους ενώ βρίσκεται κανείς στο χώρο εργασίας του
4. Το να αγνοεί παντελώς κανείς τα emails που έχει λάβει
5. Το να ζητά κανείς αποδεικτικά ανάγνωσης
6. Η άμεση απάντηση σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
7. Η χρήση αυτοματοποιημένων απαντήσεων
Μια ομάδα ερευνητών από το Kingston Business School ανέλυσε 28 λογαριασμούς email, για να διαπιστώσει ποια μηνύματα αύξαναν τα επίπεδα άγχους και στρες των εργαζομένων.
Οι ερευνητές κατέληξαν σε μια λίστα επτά συνηθισμένων συμπεριφορών, τις οποίες ονόμασαν «επτά αμείλικτες αμαρτίες του email», οι οποίες τείνουν να προκαλούν αρνητικά ή επιβλαβή συναισθήματα.
Όταν κάποιος στέλνει μια απάντηση σε ένα email μέσα σε δευτερόλεπτα, ή απαντά σε κάποιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκτός ωρών γραφείου, αυτή η συμπεριφορά κάνει τους παραλήπτες να αισθάνονται ότι δεν ήταν τόσο αφοσιωμένοι στην εργασία τους, όσο ο αποστολέας του μηνύματος, ο οποίος εξακολουθεί να τους «πυροδοτεί» με emails από το χώρο εργασίας τους ακόμη και αργά το βράδυ.
Όταν δύο άνθρωποι ανταλλάσουν μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, απαντώντας άμεσα ο ένας στον άλλον, δημιουργείται η εντύπωση ότι συμπεριφέρονται σαν δύο παίκτες πινγκ-πονγκ. Και οι δύο νιώθουν την ανάγκη και την πίεση να δώσουν μια απάντηση, χωρίς να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην ουσία της συζήτησης.
Το να στέλνει κανείς αυτοματοποιημένες απαντήσεις, το να απαντά ή και να αγνοεί παντελώς τα email του όταν βρίσκεται στη δουλειά του, θεωρείται ως τρομερά αγενής συμπεριφορά, όπως επίσης και η αποστολή «αποδεικτικού ανάγνωσης» σε κάθε ασήμαντο και μικρής σημασίας ηλεκτρονικό μήνυμα.
«Η έρευνα αυτή δείχνει ότι παρότι νομίζουμε ότι χρησιμοποιούμε προσαρμοστικές και λειτουργικές στρατηγικές, σε ό,τι αφορά τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο εργασιακό μας περιβάλλον, πολλές από τις συνήθειές μας μπορεί να αποδειχθούν ενοχλητικές –μέχρι και επιβλαβείς- για τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόμαστε» ανέφερε στη MailOnline η επικεφαλής της μελέτης Dr Emma Russell.
Ορισμένες από τις συνήθειες αυτές δεν είναι τόσο ενοχλητικές ή κακές για τον παραλήπτη, όσο για τον ίδιο τον αποστολέα, καθώς ενδέχεται να δώσουν λανθασμένη εντύπωση (για παράδειγμα ότι ενεργούν εν βρασμώ και δεν ελέγχουν τις κινήσεις τους).
Κι ενώ μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις όπου ορισμένες από αυτές τις «στρατηγικές» μπορεί να θεωρούνται και να προσλαμβάνονται ως θετικές, αυτές μπορεί επίσης να αποτελούν ενδείξεις και σημάδια μιας… παθολογικής νοοτροπίας.
Πριν από περίπου ένα μήνα, αμερικανοί ερευνητές, ανακάλυψαν ότι όσοι χρησιμοποιούν συχνά το διαδίκτυο εμφανίζουν συμπτώματα, όπως αυτά που έχουν οι άνθρωποι που είναι εθισμένοι σε ουσίες.
Περίπου το 5-10% όλων των χρηστών του διαδικτύου εμφανίσουν μια εξάρτηση από αυτό, ενώ απεικονιστικές εξετάσεις στους εγκεφάλους αυτών έχουν δείξει ότι η ψυχαναγκαστική χρήση του διαδικτύου μπορεί προκαλέσει αλλαγές σε κάποια από τα «κυκλώματα» του εγκεφάλου.
Οι επτά «αμαρτίες» του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
1. Ανταλλαγή «πινγκ-πονγκ emails»
2. Η αποστολή email εκτός ωρών γραφείου
3. Η αποστολή email σε συναδέλφους ενώ βρίσκεται κανείς στο χώρο εργασίας του
4. Το να αγνοεί παντελώς κανείς τα emails που έχει λάβει
5. Το να ζητά κανείς αποδεικτικά ανάγνωσης
6. Η άμεση απάντηση σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
7. Η χρήση αυτοματοποιημένων απαντήσεων
Πηγή: News.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου