Η αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία του συστήματος κοινόχρηστων
ποδηλάτων στην Αθήνα- σαν αυτά δηλαδή που λειτουργούν με επιτυχία στο
Παρίσι, το Λονδίνο, το Βερολίνο και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις – ξεκίνησε.
Όπως ανακοίνωσε…
ο Δήμος Αθηναίων στις 4 Δεκεμβρίου είναι προγραμματισμένο να γίνει η επιλογή της αναδόχου εταιρείας για την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Συστήματος μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Σύμφωνα με το σχέδιο του δήμου Αθηναίων η χωροθέτηση των σταθμών εγκρίθηκε τον περασμένο Ιούλιο από το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας. Σύμφωνα με το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων, το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων θα διαθέτει συνολικά 1000 ποδήλατα σε 70 σημεία. Η πρόβλεψη είναι να υπάρχουν ποδήλατα στα πιο ελκυστικά και πολυσύχναστα σημεία για ντόπιους και τουρίστες. Σταθμοί θα υπάρχουν σε πλατείες, δίπλα σε σταθμούς μετρό, κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους, πλησίον δημοσίων υπηρεσιών.
Υπάρχει βέβαια έντονος προβληματισμός για το εαν το σύστημα θα μπορέσει να λειτουργήσει σωστά, αφού για παράδειγμα σε όλες τις πόλεις του εξωτερικού υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων με πολύ καλές υποδομές, με σωστή φύλαξη των ποδηλάτων και βεβαίως και με την απαιτούμενη κουλτούρα στους ποδηλάτες αλλά και στους υπόλοιπους οδηγούς οχημάτων έναντι των ποδηλατών.
Το μεγάλο στοίχημα θα είναι να δούμε κατά πόσο αυτή η πρωτοβουλια θα βρει πρακτική εφαρμογή σε μια πρωτεύουσα με έξαρση της μικροεγκληματικότητας και με πολύ κακή οδηγική συμπεριφορά. Άραγε πως θα μπορέσει ο δήμος της Αθήνας που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργουνα φροντίσει ώστε τα ποδήλατα να επιστρέφονται στα σημεία εκμίσθωσης, πώς θα φυλάσσονται κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας για να μην τα κλέβουν απατεώνες που στη συνέχεια θα τα πωλούν για ανταλλακτικά και τέλος ποιός θα αστυνομεύει την εύρρυθμη λειτουργία των υπάρχοντων ποδηλατοδρόμων σε μια χώρα που δεν τηρήθηκε ούτε το μέτρο των λεωφορειογραμμών.
http://www.trelokouneli.gr
ο Δήμος Αθηναίων στις 4 Δεκεμβρίου είναι προγραμματισμένο να γίνει η επιλογή της αναδόχου εταιρείας για την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Συστήματος μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Σύμφωνα με το σχέδιο του δήμου Αθηναίων η χωροθέτηση των σταθμών εγκρίθηκε τον περασμένο Ιούλιο από το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας. Σύμφωνα με το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων, το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων θα διαθέτει συνολικά 1000 ποδήλατα σε 70 σημεία. Η πρόβλεψη είναι να υπάρχουν ποδήλατα στα πιο ελκυστικά και πολυσύχναστα σημεία για ντόπιους και τουρίστες. Σταθμοί θα υπάρχουν σε πλατείες, δίπλα σε σταθμούς μετρό, κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους, πλησίον δημοσίων υπηρεσιών.
Υπάρχει βέβαια έντονος προβληματισμός για το εαν το σύστημα θα μπορέσει να λειτουργήσει σωστά, αφού για παράδειγμα σε όλες τις πόλεις του εξωτερικού υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων με πολύ καλές υποδομές, με σωστή φύλαξη των ποδηλάτων και βεβαίως και με την απαιτούμενη κουλτούρα στους ποδηλάτες αλλά και στους υπόλοιπους οδηγούς οχημάτων έναντι των ποδηλατών.
Το μεγάλο στοίχημα θα είναι να δούμε κατά πόσο αυτή η πρωτοβουλια θα βρει πρακτική εφαρμογή σε μια πρωτεύουσα με έξαρση της μικροεγκληματικότητας και με πολύ κακή οδηγική συμπεριφορά. Άραγε πως θα μπορέσει ο δήμος της Αθήνας που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργουνα φροντίσει ώστε τα ποδήλατα να επιστρέφονται στα σημεία εκμίσθωσης, πώς θα φυλάσσονται κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας για να μην τα κλέβουν απατεώνες που στη συνέχεια θα τα πωλούν για ανταλλακτικά και τέλος ποιός θα αστυνομεύει την εύρρυθμη λειτουργία των υπάρχοντων ποδηλατοδρόμων σε μια χώρα που δεν τηρήθηκε ούτε το μέτρο των λεωφορειογραμμών.
http://www.trelokouneli.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου