Μια
εφαρμογή για smartphone που αναπτύχθηκε στο University of Exeter βοηθά
τους χρήστες να χάσουν βάρος, «εκπαιδεύοντας» τον εγκέφαλό τους να
αποφεύγει τις ανθυγιεινές τροφές.
Το Food Trainer δημιουργήθηκε από ερευνητές του University of Exeter και του Cardiff University. Όπως εξηγεί στο Reuters η Νατάλια Λόρενς, του Exeter, «αν ένα αντικείμενο εμφανιστεί με πράσινο, το πατάς και κερδίζεις έναν πόντο, αν εμφανιστεί με κόκκινο δεν πρέπει να αγγίξεις την οθόνη, για την ακρίβεια πρέπει να μείνεις όσο πιο ακίνητος είναι δυνατόν».
Εάν ο χρήστης παίζει για διάστημα μικρότερο των 10 λεπτών την ημέρα, επί τέσσερις ημέρες, ο εγκέφαλος εκπαιδεύεται στο «response inhibition».
«Είναι μάλλον πιο αποτελεσματικό να παίζεις αν πεινάς ή απλά θες να φας...επειδή είναι τότε που πρόκειται να αλλάξεις στα αλήθεια τους συσχετισμούς του εγκεφάλου και τις αντιδράσεις σε αυτά τα τρόφιμα» λέει η Λόρενς, καθηγήτρια (Translational Medicine) του University of Exeter.
Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, η εφαρμογή βοηθά στη μείωση της ενεργοποίησης του κινητικού φλοιού του εγκεφάλου και στον περιορισμό της «αξίας» κάποιων τροφίμων.
Το κοιλιακό ραβδωτό σώμα στον εγκέφαλο είναι πλούσιο σε ντοπαμίνη και ενεργοποιείται σε κάποιους ανθρώπους μέσω εικόνων τροφής.
Αυτό φαίνεται να επηρεάζει το πόσο τρώμε, και κατ' επέκταση πόσα κιλά βάζουμε.
Σε μελέτη με 83 συμμετέχοντες, έπαιρναν 220 μικρότερες θερμίδες καθημερινά, και επηρεάστηκαν ακόμα και αυτοί που δεν επεδίωκαν να χάσουν βάρος.
Όπως είπε ένα από τα άτομα που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή, ήταν σχεδόν υποσυνείδητο, καθώς ήταν σαν να μην ήθελε να βλέπει καν τις τροφές που δεν έπρεπε να παίρνει, ή να τις σκέφτεται.
Η εφαρμογή για ενηλίκους κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο, ενώ έχει φτιαχτεί και μια για παιδιά.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Το Food Trainer δημιουργήθηκε από ερευνητές του University of Exeter και του Cardiff University. Όπως εξηγεί στο Reuters η Νατάλια Λόρενς, του Exeter, «αν ένα αντικείμενο εμφανιστεί με πράσινο, το πατάς και κερδίζεις έναν πόντο, αν εμφανιστεί με κόκκινο δεν πρέπει να αγγίξεις την οθόνη, για την ακρίβεια πρέπει να μείνεις όσο πιο ακίνητος είναι δυνατόν».
Εάν ο χρήστης παίζει για διάστημα μικρότερο των 10 λεπτών την ημέρα, επί τέσσερις ημέρες, ο εγκέφαλος εκπαιδεύεται στο «response inhibition».
«Είναι μάλλον πιο αποτελεσματικό να παίζεις αν πεινάς ή απλά θες να φας...επειδή είναι τότε που πρόκειται να αλλάξεις στα αλήθεια τους συσχετισμούς του εγκεφάλου και τις αντιδράσεις σε αυτά τα τρόφιμα» λέει η Λόρενς, καθηγήτρια (Translational Medicine) του University of Exeter.
Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, η εφαρμογή βοηθά στη μείωση της ενεργοποίησης του κινητικού φλοιού του εγκεφάλου και στον περιορισμό της «αξίας» κάποιων τροφίμων.
Το κοιλιακό ραβδωτό σώμα στον εγκέφαλο είναι πλούσιο σε ντοπαμίνη και ενεργοποιείται σε κάποιους ανθρώπους μέσω εικόνων τροφής.
Αυτό φαίνεται να επηρεάζει το πόσο τρώμε, και κατ' επέκταση πόσα κιλά βάζουμε.
Σε μελέτη με 83 συμμετέχοντες, έπαιρναν 220 μικρότερες θερμίδες καθημερινά, και επηρεάστηκαν ακόμα και αυτοί που δεν επεδίωκαν να χάσουν βάρος.
Όπως είπε ένα από τα άτομα που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή, ήταν σχεδόν υποσυνείδητο, καθώς ήταν σαν να μην ήθελε να βλέπει καν τις τροφές που δεν έπρεπε να παίρνει, ή να τις σκέφτεται.
Η εφαρμογή για ενηλίκους κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο, ενώ έχει φτιαχτεί και μια για παιδιά.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου