Ο όρος δεν είναι πολύ γνωστός στην Ελλάδα, αν και πρόκειται για τον σημαντικότερο στο διαδίκτυο!
Τι είναι λοιπόν το Clickbait;
Clickbait είναι ένας υποτιμητικός όρος, που περιγράφει το περιεχόμενο ιστοσελίδων, που έχει στόχο την αποκόμιση κερδών από την online διαφήμιση, σε βάρος της ποιότητας ή της ακρίβειας του άρθρου, στηριζόμενη σε τίτλους εντυπωσιασμού, ώστε να προσελκύσει κλικς και στη συνέχεια να ενθαρρύνει την προώθηση του περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα (facebook, twitter κλπ).
Οι επικεφαλίδες των Clickbait άρθρων στοχεύουν στο να εκμεταλλευτούν το “χάσμα περιέργειας”, παρέχοντας στον τίτλο πληροφορίες αρκετές για να κινήσουν την περιέργεια του αναγνώστη, αλλά όχι αρκετές για να ικανοποιήσουν την περιέργειά του, αν δεν κάνει κλικ στον σύνδεσμο (link) που οδηγεί στο περιεχόμενο.
Ο πρώτος διδάξας…
Το clickbait γιγαντώθηκε ως πρακτική, από την εταιρεία Taboola, μια hi-tech εταιρεία ψηφιακής διαφήμισης, που ιδρύθηκε στο Ισραήλ από τον Adam Singolda, ο οποίος διετέλεσε επί 7 έτη, αξιωματικός της επίλεκτης μονάδας κρυπτογραφίας του Ισραηλινού στρατού.
…και οι Έλληνες μαθητές
Στην Ελλάδα γνωρίζει τεράστια άνθηση, από χιλιάδες blogs και sites, με πρωτοπόρο του είδους το blog tromaktiko -το οποίο δείχνει πλέον σημάδια κόπωσης- το οποίο στη συνέχεια ξεπέρασε το makeleio, του οποίου τις επιδόσεις στο Clickbait ξεπέρασε το voicenews, που είναι το Ν.1 Clickbait site, χάρη στην τηλεοπτική του προώθηση από τον ιδιοκτήτη του, ενώ υπάρχουν χιλιάδες άλλα sites και blogs clickbait με χαρακτηριστικότερο όλων το Volcanotimes της υποτιθέμενης (;) Μαρκέλας Τουφεξή, που ξεπέρασε ακόμη και τον Adam Singolda στους εντυπωσιακούς απατηλούς τίτλους !
H εικόνα στην αρχή του άρθρου, είναι από το volcanotimes του οποίου οι τίτλοι είναι πάντα τόσο εντυπωσιακά απατηλοί!
Δες τους προβληματισμούς της δημοσιογραφικής κοινότητας για το Clickbait στο ενδιαφέρον άρθρο του BBC Clickbait: The changing face of online journalism
Πηγή: makpress – Φώτης Μακρίδης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου