Η φετινή άνοιξη μου επεφύλασσε μια ευχάριστη είδηση. Οδήγησα στη Λισσαβώνα της Πορτογαλίας το πιο έξυπνο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.
Η επιβλητική Mercedes E-Class έχει όλα τα καλά της αυθεντικής premium μάρκας και επιπλέον ενισχύει την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης.
Για να είμαι ειλικρινής, η τελευταία παράμετρος δεν με ενθουσιάζει γιατί ο οδηγός παίρνει τον δεύτερο ρόλο. Το πιο ισχυρό επιχείρημα των δημιουργών της αυτόνομης οδήγησης είναι η ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων.
Οπότε εκεί σηκώνω τα χέρια ψηλά. Ψηλά σήκωσα τα χέρια και πολλές φορές κατά τη διάρκεια της οδήγησης της νέας γερμανικής λιμουζίνας. Δεν έκανα ακροβατικά πίσω από το όμορφο και ακριβό τιμόνι, αλλά δοκίμαζα τις ικανότητες του συστήματος που αδιαφορεί για την παρουσία μου.
Το Drive Pilot ενεργοποιείται πολύ εύκολα, όπως το cruise control, και αναλαμβάνει να κινήσει το αυτοκίνητο αυτόνομα. Κάμερες, ραντάρ και άλλα συστήματα ελέγχουν τον δρόμο, καταγράφουν κάθε κίνηση και αποφασίζουν μόνα τους πώς θα κινηθεί το αυτοκίνητο.
Το πολύπλοκο σύστημα, που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην S-Class, έχει εξελιχθεί και το μόνο που ζητά από τον οδηγό είναι κάθε 30 είτε 60 δευτερόλεπτα να πιάνει το τιμόνι με τα χέρια του.
Οι ικανότητές του στην αναγνώριση κινδύνων είναι εντυπωσιακές, καθώς και η εκτίμηση της κατάστασης στην περίπτωση αλλαγής λωρίδας.
Ανάβεις το φλας και, πριν πεις κύμινο, έχει ελέγξει αν είναι ασφαλής η μετατόπιση του αυτοκινήτου στη γειτονική λωρίδα. Αν υπάρχει άλλο όχημα, δεν το κουνάει από εκεί που είναι. Επίσης, λανσάρει μια ακόμη νέα τεχνολογία που διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκίνητου ανάλογα με τα όρια της Τροχαίας.
Ολα αυτά τα συστήματα, και πολλά άλλα, τα δοκίμασα στους δρόμους και στην πίστα στο Εστορίλ, εκεί που κάποτε έτρεχαν τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1.
Πρεμιέρα στην E-Class έκανε και ο νέος τετρακύλινδρος ντίζελ 2.000 κ.εκ. με άριστα χαρακτηριστικά. Ισχύς 194 ίππους, υψηλή ροπή πάνω από 40 χλγμ. στις 1.600 σ.α.λ.
Μέση κατανάλωση μόλις 3,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 μόνο 102 γραμ./χλμ. Επιδόσεις, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3’’, τελική 240 χλμ./ώρα. Με εντυπωσίασε η πολύ καλή απόκριση και το χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Η οδική συμπεριφορά στο ανώτατο επίπεδο της κατηγορίας. Οι αεραναρτήσεις, το αναβαθμισμένο πλαίσιο και το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης συνεργάζονται άψογα. Εύσημα και για την ποιότητα κύλισης.
Μια ολοκληρωμένη πρόταση που αξίζει τα λεφτά της. Η βασική έκδοση E 220d κοστίζει 55.950 ευρώ.
real.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου