Το ποσό των 190 εκατομμυρίων ευρώ αναμένεται να καταβάλει το Δημόσιο
προκειμένου να ξεμπλοκάρουν τα έργα στο μετρό της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και της αναδόχου κοινοπραξίας αναμένεται να κλείσει – και τυπικά - λίγο πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων. Το προαναφερόμενο ποσό θα κατατεθεί τμηματικά στην κοινοπραξία.
Ωστόσο, όπως εξηγούν άνθρωποι που γνωρίζουν καλά το θέμα, οι εργασίες δεν θα ξεκινήσουν αμέσως αλλά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016.
Τα έργα – στο βασικό κορμό - του μετρό Θεσσαλονίκης έχουν σταματήσει από το Δεκέμβριο του 2014 με συνέπεια πάνω από 800 εργαζόμενοι να έχουν χάσει τη δουλειά τους.
Ο ανάδοχος διεκδικεί γύρω στα 720 εκατομμύρια ευρώ –μέσω δεκάδων ενστάσεων που έχει καταθέσει - επειδή δεν έχει τηρηθεί το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα. Το έργο σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2012 και τώρα – αν όλα πάνε καλά - το αισιόδοξο σενάριο προβλέπει οι εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί το 2020.
Μέχρι στιγμής, έχει γίνει το 36% του σχεδιασμού. Το παρήγορο στην υπόθεση είναι ότι για το μετρό της Θεσσαλονίκης η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ έχει πάρει παράταση μέχρι το 2020.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 1 δισ. ευρω (από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα στην Ελλάδα) με 13 σταθμούς και 9,6 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής.
Το μεγάλο αγκάθι στην κατασκευή της γραμμής, εκτός από τις οικονομικές διεκδικήσεις της κοινοπραξίας, είναι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμός δεν πρόκειται να καταργηθεί αλλά μετατίθεται χρονικά η κατασκευή του.
«Ο σταθμός θα κατασκευαστεί με την ταυτόχρονη ανάδειξη των αρχαιοτήτων», λένε από το Υποδομών. « Γι’ αυτό, τα πρώτα 25 εκατομμύρια ευρω που είναι διαθέσιμα με τη συμφωνία θα ριχτούν εδώ για να τελειώσουν οι αρχαιολογικές εργασίες. Όσο πιο γρήγορα τελειώσουμε τα αρχαιολογικά τόσο πιο γρήγορα θα ξεκαθαρίσει το τοπίο».
Όπως επισημαίνουν, μπορεί να κατασκευαστεί και τελευταίος ο σταθμός Βενιζέλου αλλά αυτό δεν αλλάζει τον στόχο το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως το 2020.
Την αισιοδοξία του για την κατασκευή του βασικού κορμού του μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα εκφράζει μιλώντας στα «Nea.gr» ο γενικός γραμματέας του Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται κανονικά – εντός χρονοδιαγράμματος - οι εργασίες για την πρώτη επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Προβλέπεται η κατασκευή πέντε σταθμών κατά μήκος υπόγειας σήραγγας 4,8 χιλιομέτρων. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2018 και δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τη βασική γραμμή.
tanea.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και της αναδόχου κοινοπραξίας αναμένεται να κλείσει – και τυπικά - λίγο πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων. Το προαναφερόμενο ποσό θα κατατεθεί τμηματικά στην κοινοπραξία.
Ωστόσο, όπως εξηγούν άνθρωποι που γνωρίζουν καλά το θέμα, οι εργασίες δεν θα ξεκινήσουν αμέσως αλλά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016.
Τα έργα – στο βασικό κορμό - του μετρό Θεσσαλονίκης έχουν σταματήσει από το Δεκέμβριο του 2014 με συνέπεια πάνω από 800 εργαζόμενοι να έχουν χάσει τη δουλειά τους.
Ο ανάδοχος διεκδικεί γύρω στα 720 εκατομμύρια ευρώ –μέσω δεκάδων ενστάσεων που έχει καταθέσει - επειδή δεν έχει τηρηθεί το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα. Το έργο σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2012 και τώρα – αν όλα πάνε καλά - το αισιόδοξο σενάριο προβλέπει οι εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί το 2020.
Μέχρι στιγμής, έχει γίνει το 36% του σχεδιασμού. Το παρήγορο στην υπόθεση είναι ότι για το μετρό της Θεσσαλονίκης η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ έχει πάρει παράταση μέχρι το 2020.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 1 δισ. ευρω (από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα στην Ελλάδα) με 13 σταθμούς και 9,6 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής.
Το μεγάλο αγκάθι στην κατασκευή της γραμμής, εκτός από τις οικονομικές διεκδικήσεις της κοινοπραξίας, είναι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμός δεν πρόκειται να καταργηθεί αλλά μετατίθεται χρονικά η κατασκευή του.
«Ο σταθμός θα κατασκευαστεί με την ταυτόχρονη ανάδειξη των αρχαιοτήτων», λένε από το Υποδομών. « Γι’ αυτό, τα πρώτα 25 εκατομμύρια ευρω που είναι διαθέσιμα με τη συμφωνία θα ριχτούν εδώ για να τελειώσουν οι αρχαιολογικές εργασίες. Όσο πιο γρήγορα τελειώσουμε τα αρχαιολογικά τόσο πιο γρήγορα θα ξεκαθαρίσει το τοπίο».
Όπως επισημαίνουν, μπορεί να κατασκευαστεί και τελευταίος ο σταθμός Βενιζέλου αλλά αυτό δεν αλλάζει τον στόχο το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως το 2020.
Την αισιοδοξία του για την κατασκευή του βασικού κορμού του μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα εκφράζει μιλώντας στα «Nea.gr» ο γενικός γραμματέας του Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται κανονικά – εντός χρονοδιαγράμματος - οι εργασίες για την πρώτη επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Προβλέπεται η κατασκευή πέντε σταθμών κατά μήκος υπόγειας σήραγγας 4,8 χιλιομέτρων. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2018 και δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τη βασική γραμμή.
tanea.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου