Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του Enikonomia σχετικά με την φορολόγηση των αυτοκινήτων από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών αλλάζει ριζικά.
Αρχικά το οικονομικό επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών εξετάζει την κατάργηση του κυβισμού ως βάση φορολόγησης και προτείνει να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής προ φόρων. Επίσης, αυτή τη στιγμή κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν θα υπολογίζεται με αυτό τον τρόπο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, ο οποίος εξετάζεται να αυξηθεί κατά 30% καθώς αυτή τη στιγμή υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό και το τεκμήριο διαβίωσης.
Αν τελικά αποφασιστεί ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να υπολογίζεται με βάση την αξία Λιανικής τότε θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην αγορά, καθώς εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες θα επιβαρυνθούν με τον συγκεκριμένο φόρο εξαιτίας της ιδιοκτησίας οχημάτων με αξίες λιανικής από πιθανόν 20.000 ευρώ και άνω, ενώ αυτή τη στιγμή «τιμωρούνται» μόνο οι κάτοχοι δίλιτρων ΙΧ ανεξαρτήτως αξίας...
Επίσης, ο Φόρος Πολυτελείας που επιβάλλεται κατά τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων και υπολογίζεται με βάση την εργοστασιακή αξία είναι πιθανό να αλλάξει και να υπολογίζεται με βάση την αξία Λιανικής προ φόρων. Αν υιοθετηθεί αυτό το σύστημα τότε θα έχουμε αύξηση της φορολόγησής τους και θα μειωθεί το φαινόμενο των «υποτιμολογήσεων».
Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών Εξετάζει την θέσπιση αντικινήτρων για τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα το οποίο θα ονομάζεται «Τέλος Περιβάλλοντος». Μην εκπλαγείτε πάντως αν το Τέλος Περιβάλλοντος επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα...
Αλλαγές εξετάζονται επίσης και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα όσον αφορά στην καταβολή του ΦΠΑ, ενώ έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των στοιχείων. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ειδικά για τον ΦΠΑ έχει επισημανθεί εδώ και πολύ καιρό πως κάποιοι αποκτούν μεταχειρισμένα ΙΧ από άλλα κράτη-μέλη τα οποία ανήκαν σε στόλους εταιρειών ενοικιάσεων ή χρονομίσθωσης τα οποία έχουν απαλλαγή από τον ΦΠΑ. Όταν κάποιο από αυτά έρχεται στην Ελλάδα ως εισαγόμενο μεταχειρισμένο ο ΦΠΑ καταβάλλεται κανονικά.
Αντί λοιπόν να εισάγουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ κάποιοι πριν την εισαγωγή τους πραγματοποιούν «εικονικές» μεταβιβάσεις προς κάποιους ιδιώτες στο κράτος-μέλος που κυκοοφορεί το όχημα με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο τελικά να εισάγεται στην ΕΛλάδα με εξαιρετικά χαμηλό τιμολόγιο και το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από τον ΦΠΑ και το Τέλος Ταξινόμησης.
Επίσης όσον αφορά στους ελέγχους που αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών εννοεί την παραποίηση των χιλιομέτρων των οχημάτων είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, ανάλογα με την περίπτωση από την οποία επίσης χάνονται εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τα πραγματικά χιλιόμετρα του οχήματος που έχουν αγοράσει.
Το θέμα του μέτρου της απόσυρσης φαίνεται πως οδεύει προς το τέλος του και το ΥΠΟΙΚ εξετάζει την επιδότηση αυτοκινήτων χαμηλής αξίας! Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως δεν μπορούν να καταλάβουν πως θα υλοποιηθεί η επιδότηση καθώς αυτή τη στιγμή η ρευστότητα των δημοσιονομικών βρίσκεται στο ναδίρ.
Επίσης, η πιθανή αλλαγή των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας με πιθανή μείωση των εκπομπών CO2 μπορεί να αποτελέσει την «επιδότηση» απόκτησης ΙΧ χαμηλού κόστους με εξαίρεση καταβολής Τελών Κυκλοφορίας για 2 ή 3 χρόνια.
Παράλληλα, το «καυτό» θέμα των τεκμηρίων στα αυτοκίνητα εξετάζει να αλλάξει ριζικά το οικονομικό επιτελείο και σύμφωνα με πληροφορίες θα υπολογίζεται το πραγματικό ετήσιο κόστος χρήσης. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες μπορεί να συνδυαστεί με την αξία λιανικής των αυτοκινήτων με τις ανάλογες απομειώσεις που θα υπολογίζονται με βάση τα έτη κυκλοφορίας τους.
Στελέχη από τον κλάδο του αυτοκινήτου επισημαίνουν στο Enikonomia πως όποιες και αν είναι οι τελικές αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών θα πρέπει να ληφθούν άμεσα καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα «παγώσουν» οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.
O Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων κ. Γιώργος Βασιλάκης σχετικά με τις προθέσεις του υπουργείου Οικονομικών για αλλαγές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων δήλωσε στο Enikonomia πως:«Χαιρετίζουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης για δικαιότερη φορολόγηση των αυτοκινήτων και εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης. Είναι γεγονός και ότι υπάρχουν αδικίες στη φορολογία και ότι οι έλεγχοι στο στόλο είναι αναποτελεσματικοί με τραγικές επιπτώσεις σε περιβάλλον και οδική ασφάλεια. Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε περαιτέρω μέχρις ότου συναντηθούμε με το οικονομικό επιτελείο. Είναι όμως πολύ θετικό το ότι είναι πρόθυμοι να συνεργαστούν με τους Φορείς του κλάδου κάτι το οποίο στο πρόσφατο παρελθόν δεν έγινε πάντα σε όλες τις περιπτώσεις με αποτέλεσμα από το 2009 έως το 2015 να έχουν υπάρξει 38 αλλαγές στη φορλογία των αυτοκινήτων.».
Το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης δήλωσε στο Enikonomia πως: «Προς τη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι εξαγγελίες της κυβέρνησης σχετικά με την φορολόγηση των αυτοκινήτων ωστόσο μένει να συναντηθούμε με το οικονομικό επιτελείο ώστε να μας αναλύσουν τα σχέδιά τους και να καταθέσουμε και τις δικές μας απόψεις. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε πλήρη εικόνα των πραγμάτων και ευελπιστούμε να πραγματοοποιηθεί σύντομα η συνάντηση ώστε να μην δημιουργηθεί «πάγωμα» της αγοράς.».
Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ
Το υπουργείο Οικονομικών σε σχετική ανακοίνωσή τους επισημαίνει χαρακτηριστικά:
Το Υπουργείο Οικονομικών στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:
1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
ΠΗΓΗ: www.enikonomia.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου