Με το delivery στα χρόνια της κρίσης να έχει μειωθεί, αλλά ποτέ να
μη φεύγει από τις συνήθειες των Ελλήνων, μια εταιρεία startup κατάφερε
να συνδυάσει το τερπνόν της παραγγελίας με το επιχειρηματικά ωφέλιμο.
Επί της ουσίας, έκανε την απλή παραγγελία... application και πέτυχε.
Πρόκειται για την εταιρεία e-food, που μέσα στο 2014 ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο παραγγελίες. Σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Παμίνο Κυρκίνη, το e-food έχει εξυπηρετήσει σχεδόν 1,5 εκατ. παραγγελίες από ιδρύσεώς του, εκ των οποίων το 1 εκατομμύριο μέσα στο 2014, όταν και η εταιρεία άρχισε να «γκαζώνει». «Ως τότε είχαμε περί τις 1.600 παραγγελίες κάθε μέρα. Εκτοτε αναπτυσσόμαστε με έναν ρυθμό 30%-35% κάθε μήνα», τονίζει ο ιδρυτής της startup εταιρείας.
Ο στόχος για το 2015 είναι να φτάσει η εταιρεία να εξυπηρετεί 15.000-20.000 παραγγελίες την ημέρα. Και όλα αυτά για μια εταιρεία που ξεκίνησε εν μέσω κρίσης (τον Ιανουάριο του 2012), με πρώτη έδρα το... σπίτι του ιδρυτή της και πλέον απασχολεί 35 άτομα, ως επί το πλείστον νεαρής ηλικίας. Το μέγεθος της επιτυχίας, όπως σημειώνει το vima.gr, φαίνεται από το γεγονός ότι περίπου 130.000 χρήστες έχουν κατεβάσει στα κινητά τους το συγκεκριμένο app, κάτι που φαίνεται και από την ανάλυση που κάνει η εταιρεία από την πηγή που έρχονται οι παραγγελίες.
Ημέρες αιχμής
Όπως και στα παραδοσιακά delivery, έτσι και στο e-food οι ημέρες που το σύστημα υπερφορτώνεται είναι συγκεκριμένες: Κυρίως Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή γίνεται... χαμός, ενώ οι ώρες με τη μεγαλύτερη ζήτηση για παραγγελίες είναι από τις 20.00 έως τις 23.00, όταν ποσοστό μέχρι και 40% των καταναλωτών χρησιμοποιεί την υπηρεσία. Σύμφωνα με τον κ. Κυρκίνη, η μέση παραγγελία ανέρχεται στα 10 ευρώ.
Οι διατροφικές προτιμήσεις
Η εταιρεία συνεργάζεται με 2.100 σημεία λιανικής (στην πλειονότητά τους σουβλατζίδικα και πιτσαρίες) σε πάνω σε 40 πόλεις, με ιδιαίτερα έντονη παρουσία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηράκλειο. Για κάθε παραγγελία η εταιρεία λαμβάνει μια μικρή προμήθεια. Οπως κανείς μπορεί να υποθέσει, οι πιο συχνές παραγγελίες των καταναλωτών είναι τα σουβλάκια, οι πίτσες και τα burgers. Εσχάτως παρατηρείται και μια στροφή του κοινού στα μαγειρευτά φαγητά αλλά και στον καφέ, συμπληρώνει ο επικεφαλής του e-food. Στο μεταξύ, τα στοιχεία του e-food δείχνουν ένα διαφαινόμενο κλείσιμο της ψαλίδας στο ψηφιακό χάσμα των φύλων, καθώς οι χρήστες είναι κατά 60% άνδρες και 40% γυναίκες.
Αφήνεις και... κριτική
Μια επιπλέον διαδραστική δυνατότητα που παρέχει το e-food είναι ότι ο καταναλωτής μπορεί να γράψει κριτική για τα προϊόντα που κατανάλωσε. Μάλιστα, υπήρξαν περιπτώσεις που επιχειρήσεις «αποβλήθηκαν» από το e-food λόγω αρνητικών περιστατικών με πελάτες.
Ενδιαφέρον είναι ότι η εταιρεία διαθέτει εισπράκτορες οι οποίοι εισπράττουν από τα συνεργαζόμενα καταστήματα τις προμήθειες του e-food, καθώς η πλειονότητα των χρηστών και των επιχειρήσεων εξακολουθεί να χρησιμοποιεί μετρητά.
Ο Παμίνος Κυρκίνης
Οπως σημειώνει ο κ. Κυρκίνης, σε λίγες ημέρες το e-food επαναλανσάρει την ιστοσελίδα του και αρχίζει να δέχεται πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Επίσης σύντομα το e-food θα λανσάρει delivery και από περίπτερα, το οποίο θα γίνεται συνδυαστικά με τις παραγγελίες από τα υφιστάμενα καταστήματα με τα οποία συνεργάζεται. Επίσης θα δώσει την επιλογή και για «takeaway», παρέχοντας τη δυνατότητα στον πελάτη να παραλάβει την παραγγελία του αυτοπροσώπως από το κατάστημα.
«Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας είναι το τηλέφωνο» λέει και τονίζει ότι κάθε μέρα στην Ελλάδα πραγματοποιούνται 150.000-200.000 παραγγελίες, όμως μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό γίνεται online. «Στόχος μας είναι να ωθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές να κάνουν τη μετάβαση από το τηλέφωνο στο Διαδίκτυο» παρατηρεί και υπογραμμίζει ότι η εταιρεία θα πραγματοποιήσει προσεχώς ενημερωτική εκστρατεία για τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής παραγγελίας.
iefimerida.gr
Πρόκειται για την εταιρεία e-food, που μέσα στο 2014 ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο παραγγελίες. Σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Παμίνο Κυρκίνη, το e-food έχει εξυπηρετήσει σχεδόν 1,5 εκατ. παραγγελίες από ιδρύσεώς του, εκ των οποίων το 1 εκατομμύριο μέσα στο 2014, όταν και η εταιρεία άρχισε να «γκαζώνει». «Ως τότε είχαμε περί τις 1.600 παραγγελίες κάθε μέρα. Εκτοτε αναπτυσσόμαστε με έναν ρυθμό 30%-35% κάθε μήνα», τονίζει ο ιδρυτής της startup εταιρείας.
Ο στόχος για το 2015 είναι να φτάσει η εταιρεία να εξυπηρετεί 15.000-20.000 παραγγελίες την ημέρα. Και όλα αυτά για μια εταιρεία που ξεκίνησε εν μέσω κρίσης (τον Ιανουάριο του 2012), με πρώτη έδρα το... σπίτι του ιδρυτή της και πλέον απασχολεί 35 άτομα, ως επί το πλείστον νεαρής ηλικίας. Το μέγεθος της επιτυχίας, όπως σημειώνει το vima.gr, φαίνεται από το γεγονός ότι περίπου 130.000 χρήστες έχουν κατεβάσει στα κινητά τους το συγκεκριμένο app, κάτι που φαίνεται και από την ανάλυση που κάνει η εταιρεία από την πηγή που έρχονται οι παραγγελίες.
Ημέρες αιχμής
Όπως και στα παραδοσιακά delivery, έτσι και στο e-food οι ημέρες που το σύστημα υπερφορτώνεται είναι συγκεκριμένες: Κυρίως Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή γίνεται... χαμός, ενώ οι ώρες με τη μεγαλύτερη ζήτηση για παραγγελίες είναι από τις 20.00 έως τις 23.00, όταν ποσοστό μέχρι και 40% των καταναλωτών χρησιμοποιεί την υπηρεσία. Σύμφωνα με τον κ. Κυρκίνη, η μέση παραγγελία ανέρχεται στα 10 ευρώ.
Οι διατροφικές προτιμήσεις
Η εταιρεία συνεργάζεται με 2.100 σημεία λιανικής (στην πλειονότητά τους σουβλατζίδικα και πιτσαρίες) σε πάνω σε 40 πόλεις, με ιδιαίτερα έντονη παρουσία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηράκλειο. Για κάθε παραγγελία η εταιρεία λαμβάνει μια μικρή προμήθεια. Οπως κανείς μπορεί να υποθέσει, οι πιο συχνές παραγγελίες των καταναλωτών είναι τα σουβλάκια, οι πίτσες και τα burgers. Εσχάτως παρατηρείται και μια στροφή του κοινού στα μαγειρευτά φαγητά αλλά και στον καφέ, συμπληρώνει ο επικεφαλής του e-food. Στο μεταξύ, τα στοιχεία του e-food δείχνουν ένα διαφαινόμενο κλείσιμο της ψαλίδας στο ψηφιακό χάσμα των φύλων, καθώς οι χρήστες είναι κατά 60% άνδρες και 40% γυναίκες.
Αφήνεις και... κριτική
Μια επιπλέον διαδραστική δυνατότητα που παρέχει το e-food είναι ότι ο καταναλωτής μπορεί να γράψει κριτική για τα προϊόντα που κατανάλωσε. Μάλιστα, υπήρξαν περιπτώσεις που επιχειρήσεις «αποβλήθηκαν» από το e-food λόγω αρνητικών περιστατικών με πελάτες.
Ενδιαφέρον είναι ότι η εταιρεία διαθέτει εισπράκτορες οι οποίοι εισπράττουν από τα συνεργαζόμενα καταστήματα τις προμήθειες του e-food, καθώς η πλειονότητα των χρηστών και των επιχειρήσεων εξακολουθεί να χρησιμοποιεί μετρητά.
Ο Παμίνος Κυρκίνης
Οπως σημειώνει ο κ. Κυρκίνης, σε λίγες ημέρες το e-food επαναλανσάρει την ιστοσελίδα του και αρχίζει να δέχεται πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Επίσης σύντομα το e-food θα λανσάρει delivery και από περίπτερα, το οποίο θα γίνεται συνδυαστικά με τις παραγγελίες από τα υφιστάμενα καταστήματα με τα οποία συνεργάζεται. Επίσης θα δώσει την επιλογή και για «takeaway», παρέχοντας τη δυνατότητα στον πελάτη να παραλάβει την παραγγελία του αυτοπροσώπως από το κατάστημα.
«Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας είναι το τηλέφωνο» λέει και τονίζει ότι κάθε μέρα στην Ελλάδα πραγματοποιούνται 150.000-200.000 παραγγελίες, όμως μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό γίνεται online. «Στόχος μας είναι να ωθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές να κάνουν τη μετάβαση από το τηλέφωνο στο Διαδίκτυο» παρατηρεί και υπογραμμίζει ότι η εταιρεία θα πραγματοποιήσει προσεχώς ενημερωτική εκστρατεία για τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής παραγγελίας.
iefimerida.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου