Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Τις αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κοντύτερων ανθρώπων κατέγραψαν ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Με τη χρήση τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας μείωσαν το ύψος των εθελοντών κατά 25 εκατοστά, κατά τα διάρκεια ενός πειράματος στο οποίο φέρονταν να ταξιδεύουν με ένα προσομοιωτή μετρό με τη βοήθεια ενός υπολογιστή.

Η εμπειρία του «να είσαι κοντύτερος» είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι αναφορές για αρνητικά συναισθήματα, όπως για παράδειγμα αυτά της ανικανότητας και κατωτερότητας. Αύξησε επίσης τα επίπεδα δυσπιστίας, φόβου και παράνοιας.

Οι συμμετέχοντες που «κόντυναν» είχαν περισσότερες πιθανότητες να πιστέψουν ότι κάποιος άλλος στο «εικονικό βαγόνι» τους κοιτούσε επίμονα, σκεφτόταν κάτι κακό για εκείνους ή προσπαθούσε να τους προκαλέσει αναστάτωση.

Ομολογουμένως, αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα Daily Mail, και οι 60 γυναίκες που εξετάστηκαν από την ομάδα των ερευνητών του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, είχαν ήδη την τάση να κάνουν «δύσπιστες σκέψεις» και να είναι υπερ-ευαίσθητες σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις της αλλαγής στο ύψος τους.

Ωστόσο, οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα ευρήματα αυτά δείχνουν τη βλαπτική επίδραση που έχουν οι κοινωνικές συναναστροφές από μια πιο χαμηλή θέση!

«Όταν κάποιος είναι ψηλός, αυτομάτως αυτό συσχετίζεται με μεγαλύτερη επιτυχία στον επαγγελματικό τομέα και σε αυτόν των διαπροσωπικών σχέσεων» ανέφερε ο καθηγητής Daniel Freeman, που ηγήθηκε της μελέτης.

«Το ύψος θεωρείται ότι αντικατοπτρίζει την αυθεντία, την ισχύ, άλλωστε νιώθουμε ότι είμαστε πιο ψηλοί όταν είμαστε πιο ισχυροί. Με το πείραμά μας διαπιστώσαμε ότι οι άνθρωποι νιώθουν κατώτεροι και αυτό τους κάνει εξαιρετικά δύσπιστους. Μας παρέχει μια βασική αντίληψη γύρω από την παράνοια, καθώς έδειξε ότι η υπερβολική δυσπιστία των ανθρώπων σχετίζεται άμεσα με τα συναισθήματα και την άποψη που έχουν για τον ίδιο τους τον εαυτό. Αν καταφέρουμε να κάνουμε τους ανθρώπους να νιώσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, θα είναι και λιγότερο δύσπιστοι απέναντι στους άλλους» είπε ο καθηγητής.
Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!