Στις αρχές Οκτωβρίου υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η
μεταφορά των μετροπόντικων από την Ανάληψη στη Νέα Ελβετία, απ’ όπου θα
ξεκινήσει, με αντίστροφη φορά, η διάνοιξη των σηράγγων.
Τα μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων αποσυναρμολογούνται και μεταφέρονται κομμάτι κομμάτι με ειδικούς γερανούς και φορτηγά κατάλληλα διαμορφωμένα. Στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας έχει δημιουργηθεί ήδη το φρεάτιο όπου θα επανασυναρμολογηθούν οι μετροπόντικες και διαμορφώθηκε ο χώρος της υποδοχής του. Την ίδια ώρα, στη γραμμή της επέκτασης προς την Καλαμαριά δημιουργήθηκε και τρίτο εργοτάξιο.
Όπως αναφέρει η «Μακεδονία της Κυριακής», οι μετροπόντικες έχουν διανοίξει το 73% των σηράγγων, από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την Ανάληψη, και απομένει το τμήμα μέχρι το τέρμα. Ξεκίνησαν το υπόγειο ταξίδι τους στις αρχές του 2009 και ακινητοποιήθηκαν στην Ανάληψη τον Απρίλιο του 2012, καθώς δεν είχαν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις στους επόμενους σταθμούς (Πατρικίου, Βούλγαρη) και δεν μπορούσαν να εκτελεστούν οι εργασίες που έπρεπε να προηγηθούν της υπόγειας διάνοιξης. Επίσης, οι μετροπόντικες δεν μπορούσαν να περάσουν ούτε από τον σταθμό της Ανάληψης, που κατασκευάζεται με πρωτότυπη μέθοδο λόγω στενότητας. Έτσι, ο ανάδοχος πρότεινε να μεταφερθούν οι μετροπόντικες στην ανατολική άκρη και να συνεχίσουν από εκεί το έργο τους (δηλαδή αυτό που θα γίνει). Η κίνηση αυτή δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση και, μετά από διαφωνίες με τον εργολάβο, τον Απρίλιο του 2014 η Αττικό Μετρό ΑΕ ενέκρινε τη μεταφορά και την αρχική διάθεση κονδυλίου 2 εκατ. ευρώ. Τα μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (μετροπόντικες) είναι υπερσύγχρονα, γερμανικής κατασκευής, βάρους 400 τόνων και μήκους 90 μέτρων και προσαρμοσμένα στη γεωλογία της Θεσσαλονίκης.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Στη γραμμή επέκτασης της Καλαμαριάς, μετά τον σταθμό Νέας Κρήνης και τον σταθμό της Μίκρας δημιουργήθηκε και τρίτο εργοτάξιο, στον σταθμό Νομαρχία, στις οδούς Βασιλίσσης Όλγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου. Εκεί ξεκίνησαν οι παρακάμψεις των δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας για την κατασκευή του σταθμού.
Το τμήμα της επέκτασης Καλαμαριάς ξεκινά από τον σταθμό Πατρικίου της κεντρικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, φθάνει μέχρι τον σταθμό Μίκρας στην Καλαμαριά, έχει μήκος 4,78 χλμ. και κατά τις εκτιμήσεις θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2018, πιθανόν νωρίτερα από την περαίωση του έργου της κεντρικής γραμμής από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Με την ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης έως την Καλαμαριά εκτιμάται ότι θα εξυπηρετηθούν περί τους 65.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ ο πρόσθετος πληθυσμός με δυνατότητα πρόσβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς θα ανέλθει σε περίπου 91.000. Εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 1.040 νέες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής του έργου καθώς και 100 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας.
Η επέκταση σχεδιάστηκε από τον σταθμό Πατρικίου της κύριας γραμμής του μετρό μέχρι το νοτιοανατολικό άκρο του δήμου Καλαμαριάς, με πέντε σταθμούς:
1) Σταθμός Νομαρχίας (στη συμβολή της οδού Μητροπολίτου Κυδωνιών με τη λεωφόρο Βασ. Όλγας),
2) Σταθμός Καλαμαριάς (στη συμβολή των οδών Πόντου και Αιγαίου),
3) Σταθμός Αρετσούς (στη συμβολή των οδών Πόντου και Αγίου Νικολάου),
4) Σταθμός Νέας Κρήνης (Βρυούλων) και
5) Σταθμός Μίκρας, ο οποίος θα είναι και ο τερματικός σταθμός της γραμμής του μετρό προς Καλαμαριά.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, που είναι η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, έχει υπογραφεί στις 26 Ιουνίου 2013. Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 518 ευρώ και ο ανάδοχος προσέφερε έκπτωση που μείωσε το κόστος στα 315 εκατ. ευρώ για τα έργα πολιτικού μηχανικού. Σημειώνεται ότι για την επέκταση έχει εγκριθεί τον Μάρτιο του 2013 δάνειο 400 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, άλλαξε η πηγή χρηματοδότησης, κινδύνεψε να απενταχθεί το έργο, ωστόσο οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν ότι η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη.
http://www.thestival.gr
Τα μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων αποσυναρμολογούνται και μεταφέρονται κομμάτι κομμάτι με ειδικούς γερανούς και φορτηγά κατάλληλα διαμορφωμένα. Στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας έχει δημιουργηθεί ήδη το φρεάτιο όπου θα επανασυναρμολογηθούν οι μετροπόντικες και διαμορφώθηκε ο χώρος της υποδοχής του. Την ίδια ώρα, στη γραμμή της επέκτασης προς την Καλαμαριά δημιουργήθηκε και τρίτο εργοτάξιο.
Όπως αναφέρει η «Μακεδονία της Κυριακής», οι μετροπόντικες έχουν διανοίξει το 73% των σηράγγων, από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την Ανάληψη, και απομένει το τμήμα μέχρι το τέρμα. Ξεκίνησαν το υπόγειο ταξίδι τους στις αρχές του 2009 και ακινητοποιήθηκαν στην Ανάληψη τον Απρίλιο του 2012, καθώς δεν είχαν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις στους επόμενους σταθμούς (Πατρικίου, Βούλγαρη) και δεν μπορούσαν να εκτελεστούν οι εργασίες που έπρεπε να προηγηθούν της υπόγειας διάνοιξης. Επίσης, οι μετροπόντικες δεν μπορούσαν να περάσουν ούτε από τον σταθμό της Ανάληψης, που κατασκευάζεται με πρωτότυπη μέθοδο λόγω στενότητας. Έτσι, ο ανάδοχος πρότεινε να μεταφερθούν οι μετροπόντικες στην ανατολική άκρη και να συνεχίσουν από εκεί το έργο τους (δηλαδή αυτό που θα γίνει). Η κίνηση αυτή δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση και, μετά από διαφωνίες με τον εργολάβο, τον Απρίλιο του 2014 η Αττικό Μετρό ΑΕ ενέκρινε τη μεταφορά και την αρχική διάθεση κονδυλίου 2 εκατ. ευρώ. Τα μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (μετροπόντικες) είναι υπερσύγχρονα, γερμανικής κατασκευής, βάρους 400 τόνων και μήκους 90 μέτρων και προσαρμοσμένα στη γεωλογία της Θεσσαλονίκης.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Στη γραμμή επέκτασης της Καλαμαριάς, μετά τον σταθμό Νέας Κρήνης και τον σταθμό της Μίκρας δημιουργήθηκε και τρίτο εργοτάξιο, στον σταθμό Νομαρχία, στις οδούς Βασιλίσσης Όλγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου. Εκεί ξεκίνησαν οι παρακάμψεις των δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας για την κατασκευή του σταθμού.
Το τμήμα της επέκτασης Καλαμαριάς ξεκινά από τον σταθμό Πατρικίου της κεντρικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, φθάνει μέχρι τον σταθμό Μίκρας στην Καλαμαριά, έχει μήκος 4,78 χλμ. και κατά τις εκτιμήσεις θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2018, πιθανόν νωρίτερα από την περαίωση του έργου της κεντρικής γραμμής από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Με την ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης έως την Καλαμαριά εκτιμάται ότι θα εξυπηρετηθούν περί τους 65.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ ο πρόσθετος πληθυσμός με δυνατότητα πρόσβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς θα ανέλθει σε περίπου 91.000. Εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 1.040 νέες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής του έργου καθώς και 100 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας.
Η επέκταση σχεδιάστηκε από τον σταθμό Πατρικίου της κύριας γραμμής του μετρό μέχρι το νοτιοανατολικό άκρο του δήμου Καλαμαριάς, με πέντε σταθμούς:
1) Σταθμός Νομαρχίας (στη συμβολή της οδού Μητροπολίτου Κυδωνιών με τη λεωφόρο Βασ. Όλγας),
2) Σταθμός Καλαμαριάς (στη συμβολή των οδών Πόντου και Αιγαίου),
3) Σταθμός Αρετσούς (στη συμβολή των οδών Πόντου και Αγίου Νικολάου),
4) Σταθμός Νέας Κρήνης (Βρυούλων) και
5) Σταθμός Μίκρας, ο οποίος θα είναι και ο τερματικός σταθμός της γραμμής του μετρό προς Καλαμαριά.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, που είναι η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, έχει υπογραφεί στις 26 Ιουνίου 2013. Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 518 ευρώ και ο ανάδοχος προσέφερε έκπτωση που μείωσε το κόστος στα 315 εκατ. ευρώ για τα έργα πολιτικού μηχανικού. Σημειώνεται ότι για την επέκταση έχει εγκριθεί τον Μάρτιο του 2013 δάνειο 400 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, άλλαξε η πηγή χρηματοδότησης, κινδύνεψε να απενταχθεί το έργο, ωστόσο οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν ότι η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη.
http://www.thestival.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου