Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Το Μονακό μπορεί να είναι το χάιλαϊτ στο ημερολόγιο των GrandPrix, αλλά οι απλοί οδηγοί αντιμετωπίζουν την υπέρτατη πρόκληση στους δρόμους του Παρισιού. Η Γαλλική πρωτεύουσα είναι μία πόλη με εξαιρετικά στρεσογόνες συνθήκες οδήγησης, πυκνή κυκλοφορία, κρίσιμους οδικούς κόμβους και οδηγούς που αφήνουν ελάχιστες αποστάσεις ασφαλείας.
Το Παρίσι λοιπόν λόγω αυτών των συνθηκών κρίθηκε ιδανικό μέρος για τη δοκιμή της τεχνολογίας αυτόματου φρεναρίσματος της Ford, Active City Stop. Έχοντας ήδη ολοκληρώσει μία διαδικασία εξέλιξης και δοκιμής σε κλειστή πίστα, οι μηχανικοί αναζητούσαν ένα περιβάλλον υψηλού βαθμού δυσκολίας για τη δοκιμή του συστήματος στο όριο.
«Οι δρόμοι του Παρισιού είναι για τολμηρούς που διεκδικούν και το παραμικρό εκατοστό χώρου σε πολλές παράλληλες λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας, με πολυσύχναστους κόμβους που δοκιμάζουν τα νεύρα και των πιο ικανών οδηγών» δήλωσε ο NilsGerber, technicalexpert, Electrical & ElectronicSystemsEngineering. «Γνωρίζαμε ότι αυτοί οι δρόμοι θα ήταν τέλειοι για τη δοκιμή του ActiveCityStop σε συνθήκες που πολύ απλά δεν μπορούμε να αναπαράγουμε στην πίστα δοκιμών.»
Μία προηγμένη έκδοση του ActiveCityStop, που λειτουργεί με ταχύτητες έως 50 km/h, κάνει πρεμιέρα στο νέο Focus που θα αρχίσει να πωλείται σύντομα στην Ευρώπη.
Ο προηγμένος αισθητήρας ανίχνευσης φώτων και απόστασης του ActiveCityStop σαρώνει το δρόμο 50 φορές το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας τη μείωση της σφοδρότητας των συγκρούσεων ενώ, σε κάποιες περιπτώσεις τις αποτρέπει.
Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα στην επιβράδυνση ή το φρενάρισμα των προπορευόμενων οχημάτων, τότε το σύστημα φρενάρει, μειώνει τη ροπή του κινητήρα και ταυτόχρονα ενεργοποιεί τα πίσω φώτα αλάρμ.
Στο πλαίσιο της δοκιμής, επαγγελματίες οδηγοί με γνώση της περιοχής οδήγησαν αυτοκίνητα σε κυκλοφοριακά επιβαρυμένους δρόμους του Παρισιού – που κατατάσσεται ανάμεσα στις 10 πιο πολυσύχναστες Ευρωπαϊκές πόλεις * – και σε διάσημους κόμβους όπως η Placedel’Etoile στην Αψίδα του Θριάμβου, όπου συναντώνται 12 κεντρικές λεωφόροι.
Για λόγους ασφάλειας, η λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος ήταν απενεργοποιημένη κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Αλλά οι μηχανικοί μπορούσαν να παρακολουθούν και να αναλύουν το σύστημα, βλέποντας πότε ενεργοποιείται και επιβεβαιώνοντας ότι η πίεση πέδησης εφαρμόζεται μόνον εάν διαπιστώνεται κίνδυνος σύγκρουσης. Στη συνέχεια, μελέτησαν συγκεκριμένα γεγονότα με περισσότερες λεπτομέρειες χρησιμοποιώντας βίντεο των κυκλοφοριακών συνθηκών σε πραγματικό χρόνο.
«Το Παρίσι είναι ιδανικό για μία τέτοια δοκιμή – αντιμετωπίζεις κάθε είδους οδηγικές καταστάσεις» δήλωσε ο PascalHoussais, επαγγελματίας οδηγός, ο οποίος συμμετείχε στη δοκιμή. «Οι οδηγοί μπορεί να είναι πολύ απρόβλεπτοι, να αλλάζουν λωρίδες χωρίς προειδοποίηση και οι άνθρωποι είναι πάντα βιαστικοί.»
Η τελευταία δοκιμή στο Παρίσι, έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς της Ford να διανύσουν πάνω από 4.000 km σε πέντε ημέρες με πρωτότυπα Mondeo και TourneoConnect σε συνθήκες κυκλοφοριακής αιχμής. Μετά τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, η ομάδα έδωσε έγκριση για παραγωγή του συστήματος για το κάθε μοντέλο.
Το ActiveCityStop γνωρίζει μεγάλη επιτυχία μεταξύ των Ευρωπαίων οδηγών από το 2011 που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά με το Focus το 2011. Ήδη πάνω από 170.000 Ford σε όλη την Ευρώπη εφοδιάζονται τώρα με αυτή την τεχνολογία.
Το νέο Focus θα λανσάρει επίσης μία προηγμένη τεχνολογία για ασφαλέστερο και ευκολότερο παρκάρισμα. Το PerpendicularParking θα βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν με όπισθεν hands-free δίπλα σε άλλα αυτοκίνητα. Το CrossTrafficAlert θα προειδοποιεί τους οδηγούς που βγαίνουν με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για τη διέλευση άλλων οχημάτων πίσω τους. Τέλος το Park-OutAssist θα βοηθά στην έξοδο από παράλληλο χώρο στάθμευσης.
Προσβλέποντας στο μέλλον, οι ερευνητές της εταιρίας εξελίσσουν ένα FullyAssistedParkingAid που θα βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν πιέζοντας απλά ένα μπουτόν από το εσωτερικό ή το εξωτερικό του αυτοκινήτου τους. Οι ίδιοι μελετούν επίσης προηγμένα συστήματα που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με βάση τις επικοινωνίες αυτοκινήτου με αυτοκίνητο και αυτοκινήτου με υποδομή. Μεταξύ αυτών είναι το ElectronicEmergencyBrakeLight που προειδοποιεί τους οδηγούς για εμπόδια ακόμα και μετά από στροφές ή μπροστά από την κυκλοφορία.
news.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!