Ελάχιστοι δίνουν σημασία στη μουσική που ακούγεται σε ένα εστιατόριο, τη
στιγμή που τρώνε. Ειδικά αν η έντασή της δεν είναι ενοχλητική, ίσως να
μην παρατηρήσουν καν ποιο ήταν το «σάουντρακ» του γεύματός τους. Κι
όμως, αυτή τη μικρή λεπτομέρεια μπορεί να την... πληρώσουν και μάλιστα
ακριβά.
Είναι ένα μόνο από τα τρικ που χρησιμοποιούν τα εστιατόρια, προκειμένου να «ωθήσουν» τους πελάτες τους να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Και- όπως και αυτό- τα περισσότερα από αυτά τα μυστικά περνούν απαρατήρητα για τους αθώους, πεινασμένους καταναλωτές.
Σύμφωνα λοιπόν με το Business Insider, τα κόλπα των εστιατορίων κυμαίνονται από τη μουσική, έως τον τρόπο γραφής του μενού ή τις ονομασίες των πιάτων. Ερευνα του Πανεπιστημίου του Leicester αποκάλυψε ότι όταν στο εστιατόριο ακούγεται κλασική μουσική, τότε αυτή προδιαθέτει τον πελάτη να αγοράσει το πιο ακριβό μπουκάλι κρασί. Η κλασική μουσική συνδέεται με πλούσια γεύματα και χλιδάτη ατμόσφαιρα.
Ενα ακόμη μικρό μυστικό είναι η μη αναγραφή των νομισμάτων από τις τιμές του μενού, καθώς με τον τρόπο αυτό οι πελάτες ξεχνούν πόσα χρήματα ξοδεύουν, συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε έρευνα του Πανεπιστήμιο Cornell. Ακόμη, όταν τα πιάτα έχουν εμπορικές ονομασίες, όπως για παράδειγμα μία σος που έχει το όνομα διάσημης μάρκας ποτού, προσελκύουν κατά 27% περισσότερους πελάτες όπως κατέληξε το Πανεπιστήμιο του Illinois σε έρευνα.
Και βέβαια, το συναίσθημα- και κυρίως η αφύπνισή του- δεν λείπει. Για αυτό αρκετοί ιδιοκτήτες εστιατορίων περιλαμβάνουν στο μενού πιάτα με το όνομα της γιαγιάς ή της μητέρας τους, προκαλώντας στον πελάτη την αίσθηση ενός οικείου περιβάλλοντος καθώς και αναμνήσεις από το παρελθόν.
Τέλος, ούτε η σειρά των πιάτων στο μενού είναι τυχαία. Για παράδειγμα, 22 ευρώ μπορεί να θεωρηθούν πολλά για μία σαλάτα, αλλά ο πελάτης το αντιμετωπίζει διαφορετικά όταν στο μενού το πιάτο είναι δίπλα σε άλλο που κοστίζει 58 ευρώ.
Είναι ένα μόνο από τα τρικ που χρησιμοποιούν τα εστιατόρια, προκειμένου να «ωθήσουν» τους πελάτες τους να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Και- όπως και αυτό- τα περισσότερα από αυτά τα μυστικά περνούν απαρατήρητα για τους αθώους, πεινασμένους καταναλωτές.
Σύμφωνα λοιπόν με το Business Insider, τα κόλπα των εστιατορίων κυμαίνονται από τη μουσική, έως τον τρόπο γραφής του μενού ή τις ονομασίες των πιάτων. Ερευνα του Πανεπιστημίου του Leicester αποκάλυψε ότι όταν στο εστιατόριο ακούγεται κλασική μουσική, τότε αυτή προδιαθέτει τον πελάτη να αγοράσει το πιο ακριβό μπουκάλι κρασί. Η κλασική μουσική συνδέεται με πλούσια γεύματα και χλιδάτη ατμόσφαιρα.
Ενα ακόμη μικρό μυστικό είναι η μη αναγραφή των νομισμάτων από τις τιμές του μενού, καθώς με τον τρόπο αυτό οι πελάτες ξεχνούν πόσα χρήματα ξοδεύουν, συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε έρευνα του Πανεπιστήμιο Cornell. Ακόμη, όταν τα πιάτα έχουν εμπορικές ονομασίες, όπως για παράδειγμα μία σος που έχει το όνομα διάσημης μάρκας ποτού, προσελκύουν κατά 27% περισσότερους πελάτες όπως κατέληξε το Πανεπιστήμιο του Illinois σε έρευνα.
Και βέβαια, το συναίσθημα- και κυρίως η αφύπνισή του- δεν λείπει. Για αυτό αρκετοί ιδιοκτήτες εστιατορίων περιλαμβάνουν στο μενού πιάτα με το όνομα της γιαγιάς ή της μητέρας τους, προκαλώντας στον πελάτη την αίσθηση ενός οικείου περιβάλλοντος καθώς και αναμνήσεις από το παρελθόν.
Τέλος, ούτε η σειρά των πιάτων στο μενού είναι τυχαία. Για παράδειγμα, 22 ευρώ μπορεί να θεωρηθούν πολλά για μία σαλάτα, αλλά ο πελάτης το αντιμετωπίζει διαφορετικά όταν στο μενού το πιάτο είναι δίπλα σε άλλο που κοστίζει 58 ευρώ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου