Η ανεργία πλήττει την ελληνική νεολαία με ποσοστά που καταρρίπτουν
το ένα αρνητικό ρεκόρ πίσω από το άλλο, έχοντας φθάσει στο εφιαλτικό
27,9%. Τα λουκέτα στις επιχειρήσεις μπαίνουν το ένα πίσω από το άλλο
μία μετά την άλλη, οι μισθοί μειώνονται ενώ πολλοί είναι εκείνοι που
ενώ εργάζονται κάνουν μήνες να δουν το χρώμα του χρήματος.
Οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι η κρίση είναι χειρότερη και από τα χρόνια που ακολούθησαν τον Μεγάλο Πόλεμο. Τότε οι νέοι στράφηκαν στη θάλασσα και πάνω τους στηρίχθηκε το ναυτιλιακό θαύμα, ενώ κάποιοι από αυτούς έφθασαν να γίνουν εφοπλιστές.
Η ιστορία κάνει κύκλους και σήμερα το ναυτικό επάγγελμα αποτελεί και πάλι διέξοδο για τα ελληνόπουλα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι βάσεις να έχουν ανέβει και εκεί που παλιά έμπαινε κάποιος με βαθμούς κάτω από το 10 τώρα χρειάζεται πολύ διάβασμα.
Ο φοιτητής σε μία Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στο πρώτου μπάρκο, εκπαιδευτικό ταξίδι, 6μηνης διάρκειας που είναι υποχρεωτικό για να περάσει το έτος παίρνει μισθό από 880 ευρώ που είναι το ελάχιστο και μπορεί να φθάσει και τα 1.700 ευρώ.
Ο πρωτόμπαρκος αξιωματικός ο junior officer, όπως αποκαλείται, έχει μισθό από 3.700 ευρώ έως 5.200 ευρώ.
Σήμερα φοιτούν συνολικά περίπου 4.000 σπουδαστές (Πλοίαρχοι & Μηχανικοί) και στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου (Π-Μ), Ηπείρου (Π) (Πρέβεζα), Ιονίων Νήσων (Π) (Κεφαλονιά), Κρήτης (Π-Μ) ( Χανιά), Κύμης (Π) , Μακεδονίας (Π-Μ) ( Μηχανιώνα), Οινουσσών (Π), Σύρου (Π), Ύδρας και Χίου (Μ).
Για το εκπαιδευτικό έτος 2013 – 14 προκηρύχθηκαν συνολικά 1.310 θέσεις (771 Πλοιάρχων και 539 Μηχανικών). Για την κάλυψη των θέσεων αυτών συμμετείχαν 4.227 υποψήφιοι από τους οποίους εισήχθησαν οι 1.361 (798 Πλοίαρχοι και 563 Μηχανικοί), εκ των οποίων οι 51 λόγω ισοβαθμίας όπως προβλέπεται από το σχετικό κανονισμό εισαγωγής.
Η ελληνική ναυτιλία με στόλο που αποτελείται από 3.695 πλοία κατέχει μερίδιο αγοράς σε ποσοστό 15,17% παγκοσμίως και είναι στην πρώτη θέση όσο αφορά των συνολική χωρητικότητα.
«Ενώ υπάρχει έλλειμμα αξιωματικών παγκοσμίως εμείς παράγουμε σημαντικά λιγότερους αξιωματικούς από τις ανάγκες της ελληνόκτητης ναυτιλίας» επισημαίνει υψηλόβαθμο στέλεχος της Ακτής Μιαούλη.
Η φοίτηση στις ΑΕΝ διαρκεί 8 εξάμηνα, εκ των οποίων τα 2 είναι εκπαιδευτικά ταξίδια σε πλοία του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, συμβεβλημένα ή μη με το ΝΑΤ. Με την πρόσφατη τροποποίηση του σχετικού νόμου από τν ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτη, οι σπουδαστές μπορούν να εκπαιδευτούν και σε πλοία με ξένη σημαία, υπό την προϋπόθεση γνώσης της Αγγλικής γλώσσας και ύπαρξης αξιωματικού αντίστοιχης ειδικότητας Πλοιάρχου ή Μηχανικού. Με το προηγούμενο καθεστώς πολλοί ήταν οι φοιτητές των ΑΕΝ που κινδύνευαν να χάσουν εξάμηνο γιατί δεν έβρισκαν πλοίο να κάνουν το υποχρεωτικό βάση νόμου ταξίδι τους προκειμένου να περάσουν στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.
Μετά την αποφοίτησή τους, οι σπουδαστές αποκτούν το δίπλωμα Πλοιάρχου Γ τάξης Ε.Ν. και Μηχανικού Γ τάξης Ε.Ν. αντίστοιχα.
http://www.aftodioikisi.gr
Οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι η κρίση είναι χειρότερη και από τα χρόνια που ακολούθησαν τον Μεγάλο Πόλεμο. Τότε οι νέοι στράφηκαν στη θάλασσα και πάνω τους στηρίχθηκε το ναυτιλιακό θαύμα, ενώ κάποιοι από αυτούς έφθασαν να γίνουν εφοπλιστές.
Η ιστορία κάνει κύκλους και σήμερα το ναυτικό επάγγελμα αποτελεί και πάλι διέξοδο για τα ελληνόπουλα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι βάσεις να έχουν ανέβει και εκεί που παλιά έμπαινε κάποιος με βαθμούς κάτω από το 10 τώρα χρειάζεται πολύ διάβασμα.
Ο φοιτητής σε μία Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στο πρώτου μπάρκο, εκπαιδευτικό ταξίδι, 6μηνης διάρκειας που είναι υποχρεωτικό για να περάσει το έτος παίρνει μισθό από 880 ευρώ που είναι το ελάχιστο και μπορεί να φθάσει και τα 1.700 ευρώ.
Ο πρωτόμπαρκος αξιωματικός ο junior officer, όπως αποκαλείται, έχει μισθό από 3.700 ευρώ έως 5.200 ευρώ.
Σήμερα φοιτούν συνολικά περίπου 4.000 σπουδαστές (Πλοίαρχοι & Μηχανικοί) και στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου (Π-Μ), Ηπείρου (Π) (Πρέβεζα), Ιονίων Νήσων (Π) (Κεφαλονιά), Κρήτης (Π-Μ) ( Χανιά), Κύμης (Π) , Μακεδονίας (Π-Μ) ( Μηχανιώνα), Οινουσσών (Π), Σύρου (Π), Ύδρας και Χίου (Μ).
Για το εκπαιδευτικό έτος 2013 – 14 προκηρύχθηκαν συνολικά 1.310 θέσεις (771 Πλοιάρχων και 539 Μηχανικών). Για την κάλυψη των θέσεων αυτών συμμετείχαν 4.227 υποψήφιοι από τους οποίους εισήχθησαν οι 1.361 (798 Πλοίαρχοι και 563 Μηχανικοί), εκ των οποίων οι 51 λόγω ισοβαθμίας όπως προβλέπεται από το σχετικό κανονισμό εισαγωγής.
Η ελληνική ναυτιλία με στόλο που αποτελείται από 3.695 πλοία κατέχει μερίδιο αγοράς σε ποσοστό 15,17% παγκοσμίως και είναι στην πρώτη θέση όσο αφορά των συνολική χωρητικότητα.
«Ενώ υπάρχει έλλειμμα αξιωματικών παγκοσμίως εμείς παράγουμε σημαντικά λιγότερους αξιωματικούς από τις ανάγκες της ελληνόκτητης ναυτιλίας» επισημαίνει υψηλόβαθμο στέλεχος της Ακτής Μιαούλη.
Η φοίτηση στις ΑΕΝ διαρκεί 8 εξάμηνα, εκ των οποίων τα 2 είναι εκπαιδευτικά ταξίδια σε πλοία του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, συμβεβλημένα ή μη με το ΝΑΤ. Με την πρόσφατη τροποποίηση του σχετικού νόμου από τν ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτη, οι σπουδαστές μπορούν να εκπαιδευτούν και σε πλοία με ξένη σημαία, υπό την προϋπόθεση γνώσης της Αγγλικής γλώσσας και ύπαρξης αξιωματικού αντίστοιχης ειδικότητας Πλοιάρχου ή Μηχανικού. Με το προηγούμενο καθεστώς πολλοί ήταν οι φοιτητές των ΑΕΝ που κινδύνευαν να χάσουν εξάμηνο γιατί δεν έβρισκαν πλοίο να κάνουν το υποχρεωτικό βάση νόμου ταξίδι τους προκειμένου να περάσουν στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.
Μετά την αποφοίτησή τους, οι σπουδαστές αποκτούν το δίπλωμα Πλοιάρχου Γ τάξης Ε.Ν. και Μηχανικού Γ τάξης Ε.Ν. αντίστοιχα.
http://www.aftodioikisi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου