Τη χρηματοδότηση τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό, που θα
εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό, με ένα δισ. ευρώ
από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, εξετάζει ο πρόεδρός της Βέρνερ
Χόγιερ.
Στη χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη συζητήθηκε η
ανάγκη να ξεκινήσει το έργο εντός του 2014, με τη δημιουργία εννέα
σταθμών.
Ο κ. Χόγιερ δήλωσε ότι, η ΕΤΕπ είναι υπερήφανη που έχει συμβάλει στην ανάπτυξη και χρηματοδότηση του Μετρό της Αθήνας και σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.
Αποφάσεις στις αρχές 2014
Οι οριστικές αποφάσεις από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) αναμένονται στις αρχές του 2014, οπότε και θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις επεκτάσεις που θα υλοποιηθούν τελικά. Πάντως, ο πρόεδρος της ΕΤΕπ υπήρξε ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για την πορεία των έργων και υπήρξε ένθερμος για τη χρηματοδότησή τους.
Η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη της Γραμμής 4, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στον σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Αττικό Μετρό», Χρ. Τσίτουρα «η υλοποίηση των έργων δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υποστήριξη της ΕΤΕπ».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, σήμερα λειτουργούν και κατασκευάζονται 61 χλμ. δικτύου με 65 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους 6,4 δισ. ευρώ. Επιπλέον, στη φάση της μελέτης και του σχεδιασμού είναι 53 χλμ. δικτύου με 46 σταθμούς, συνολικού κόστους 5,2 δισ. ευρώ.
Στα υπόλοιπα έργα τα οποία έχουν προγραμματιστεί, περιλαμβάνεται η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Ν. Φάληρο-Πειραιάς, η μελέτη-κατασκευή του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων και η ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου.
Η τελευταία συνδυάζει την αρχιτεκτονική ανάπλαση κεντρικών οδών και πλατειών της Αθήνας με την επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου. Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», έκανε αναφορά και στα μικρότερα έργα, εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, όπως είναι οι χώροι στάθμευσης και μετεπιβίβασης.
Οι επικείμενες επεκτάσεις
Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της «Αττικό Μετρό» οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι οι εξής:
Ευαγγελισμός - Φάρος Ψυχικού και Φάρος Ψυχικού - Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4, καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.
Άλσος Βεΐκου - Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 1 του Μετρό στον σταθμό Περισσός, δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.
Μαρούσι - Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στη Γ` φάση των επεκτάσεων, καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- μπει σε τροχιά η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς, ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.
Επενδύσεις
Η ενίσχυση των υποδομών των μεταφορών τα επόμενα δέκα χρόνια είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον Μ. Χρυσοχοΐδη. Οι μεταφορές, είπε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είναι ένας τομέας που μπορεί να αποφέρει έσοδα στη χώρα, καθώς η Ελλάδα είναι η φυσική πύλη της Ε.Ε. για την αναπτυσσόμενη Τουρκία, την Κύπρο, το Ισραήλ, τη Μέση Ανατολή, τα νέα κέντρα παραγωγής της Ασίας.
Η Ελλάδα αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια. Να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης. Ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές στον τομέα αυτό.
Προτεραιότητα τα οδικά έργα
Προτεραιότητα για τη χώρα, στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, είναι σύμφωνα με τον υπουργό οι αυτοκινητόδρομοι. Όπως επιβεβαίωσε με τους εκπροσώπους της ΕΤΕπ, δεν υπάρχουν εκκρεμότητες για τη δανειοδότηση της Ολυμπίας Οδού και ότι οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την αναδιάρθρωση του αυτοκινητόδρομου ΜΟΡΕΑ έχουν ολοκληρωθεί.
Την επόμενη προγραμματική περίοδο, συνέχισε ο υπουργός, τη σκυτάλη θα λάβει ο σιδηρόδρομος και οι συνδέσεις του με τα λιμάνια. Προτεραιότητα θα έχουν οι εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, έργα για τα οποία θα ζητηθεί επίσης η συνδρομή της ΕΤΕπ.
Ακόμη ο Μ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε στους εκπροσώπους της τράπεζας ότι μετά την επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών των αυτοκινητοδρόμων θα επαναπροκηρυχθεί το αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη και ζήτησε από την ΕΤΕπ να επικαιροποιήσει την αξιολόγησή της για το έργο, το οποίο είναι το δεύτερο σε επιβατική κίνηση αεροδρόμιο στη χώρα, αλλά η λειτουργία του έχει εποχικό χαρακτήρα.
Ο κ. Χόγιερ δήλωσε ότι, η ΕΤΕπ είναι υπερήφανη που έχει συμβάλει στην ανάπτυξη και χρηματοδότηση του Μετρό της Αθήνας και σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.
Αποφάσεις στις αρχές 2014
Οι οριστικές αποφάσεις από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) αναμένονται στις αρχές του 2014, οπότε και θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις επεκτάσεις που θα υλοποιηθούν τελικά. Πάντως, ο πρόεδρος της ΕΤΕπ υπήρξε ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για την πορεία των έργων και υπήρξε ένθερμος για τη χρηματοδότησή τους.
Η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη της Γραμμής 4, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στον σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Αττικό Μετρό», Χρ. Τσίτουρα «η υλοποίηση των έργων δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υποστήριξη της ΕΤΕπ».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, σήμερα λειτουργούν και κατασκευάζονται 61 χλμ. δικτύου με 65 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους 6,4 δισ. ευρώ. Επιπλέον, στη φάση της μελέτης και του σχεδιασμού είναι 53 χλμ. δικτύου με 46 σταθμούς, συνολικού κόστους 5,2 δισ. ευρώ.
Στα υπόλοιπα έργα τα οποία έχουν προγραμματιστεί, περιλαμβάνεται η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Ν. Φάληρο-Πειραιάς, η μελέτη-κατασκευή του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων και η ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου.
Η τελευταία συνδυάζει την αρχιτεκτονική ανάπλαση κεντρικών οδών και πλατειών της Αθήνας με την επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου. Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», έκανε αναφορά και στα μικρότερα έργα, εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, όπως είναι οι χώροι στάθμευσης και μετεπιβίβασης.
Οι επικείμενες επεκτάσεις
Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της «Αττικό Μετρό» οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι οι εξής:
Ευαγγελισμός - Φάρος Ψυχικού και Φάρος Ψυχικού - Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4, καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.
Άλσος Βεΐκου - Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 1 του Μετρό στον σταθμό Περισσός, δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.
Μαρούσι - Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στη Γ` φάση των επεκτάσεων, καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- μπει σε τροχιά η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς, ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.
Επενδύσεις
Η ενίσχυση των υποδομών των μεταφορών τα επόμενα δέκα χρόνια είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον Μ. Χρυσοχοΐδη. Οι μεταφορές, είπε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είναι ένας τομέας που μπορεί να αποφέρει έσοδα στη χώρα, καθώς η Ελλάδα είναι η φυσική πύλη της Ε.Ε. για την αναπτυσσόμενη Τουρκία, την Κύπρο, το Ισραήλ, τη Μέση Ανατολή, τα νέα κέντρα παραγωγής της Ασίας.
Η Ελλάδα αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια. Να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης. Ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές στον τομέα αυτό.
Προτεραιότητα τα οδικά έργα
Προτεραιότητα για τη χώρα, στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, είναι σύμφωνα με τον υπουργό οι αυτοκινητόδρομοι. Όπως επιβεβαίωσε με τους εκπροσώπους της ΕΤΕπ, δεν υπάρχουν εκκρεμότητες για τη δανειοδότηση της Ολυμπίας Οδού και ότι οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την αναδιάρθρωση του αυτοκινητόδρομου ΜΟΡΕΑ έχουν ολοκληρωθεί.
Την επόμενη προγραμματική περίοδο, συνέχισε ο υπουργός, τη σκυτάλη θα λάβει ο σιδηρόδρομος και οι συνδέσεις του με τα λιμάνια. Προτεραιότητα θα έχουν οι εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, έργα για τα οποία θα ζητηθεί επίσης η συνδρομή της ΕΤΕπ.
Ακόμη ο Μ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε στους εκπροσώπους της τράπεζας ότι μετά την επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών των αυτοκινητοδρόμων θα επαναπροκηρυχθεί το αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη και ζήτησε από την ΕΤΕπ να επικαιροποιήσει την αξιολόγησή της για το έργο, το οποίο είναι το δεύτερο σε επιβατική κίνηση αεροδρόμιο στη χώρα, αλλά η λειτουργία του έχει εποχικό χαρακτήρα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου